@mopperaar Woskam..
Je hebt het niet naar je zin met deze auto, dat is helder.
Heb je nou al eens in de auto van een medelid gereden of er überhaupt communicatie over gehad ?
Tijdens de toetermeeting hebben we leuk over de verschillende auto's en uitvoeringen kunnen praten.
Jouw verbruik is een samenvatting van een zwaardere auto (4wd), wellicht korte ritten en een zware voet.
De zware voet hoeft niet hard rijden aan te geven maar te veel gas geven op het moment dat dat niet nodig is. (nieuwe rijden)
Ik zie buiten de buitenbeentjes een keurig praktijkverbruik.
2.0B hand 1:10,5-11
2.0B AUT 1:11-1:12
1,6B hand 1:12-1:13
dieselaars beter.
Voor een auto van deze vorm, gewicht en hoogte is daar niks mis mee.
Onze topper Rick doet 1:6 heeft 2200km gereden en doet 1e beurt met oliewissel en toevoeging.
Als Rick eens gaat rekenen kan Rick elke dag voor die 4km heen en weer een taxi bellen en is dan goedkoper uit.
Boeie, Rick vindt auto LEUK en heeft daar wat voor over.
Ook jij rijd misschien korte ritten <10km van koud naar warm.
Dan blijf je ALTIJD zeer duur rijden.
90km op de CC van Rotterdam naar Nijmegen en weer terug levert een hele fraaie waarde op.
Probeer het maar eens en ga dan nog eens mopperen op het verbruik.
3300km Naar Kroatie heen en weer was 1:12 incl eindeloze files en bergie op en af. (2-4 man +bepakking) 2.0L/AUT
KiaMNL gaat hier iig niks aan doen, dat is zeker.
Je kent vast de dooddoener, "het valt binnen de specificaties" wel.....
In dit geval terecht.
.