Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

bigwade

Leden
  • Aantal Items

    11027
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    218

Alles dat geplaatst werd door bigwade

  1. Dat is niet ietwat, maar schrikbarend hoger en bij elke auto. Telkens als er een nieuw model Kia voorbij komt krijgen we dezelde discussies en claims en stoere taal richting Kia. De Venga, veel mopperaars, maar dat het anders kan bewijst/bewees Chrones/ Remko-me De SP3 , ook mopperaars maar met mijn 2.0 haal ik met een beetje goede wil en gunstige trajecten een 1:11,9 en soms 1:13 De Pica, ook hier mopperaars, dat het anders kan bewijst bicmac. Alles hangt af van je traject, anticiperend rijden en meer. Door omstandigheden zit ik nu wat vaker bij andere mensen in de auto en als ik dan zie hoe hard er op een stoplicht wordt afgereden en steeds stukjes optrekken bij zo'n licht terwijl het nog steeds rood is, dan is er nog een hele winst te halen. Ik voorzie dat er bij de nieuwe Rio weer een hoop volk gaat mopperen, cq " zich genaaid" voelen, over het verbruik maar de oorzaak echt beslist never nooit bij zichzelf of de afgelegde ( korte) trajecten zoeken.... .
  2. Van Harte Jheroen Ik zag het per geluk bij het naar beneden scrollen Veel Plezier nog
  3. Weet zo'n verkoper toch niet.....
  4. Paniek ? bij de dealers misschien, die zien huppekee een pak omzet wegglippen. Niet bij Kia WW die zeer eco bezig is en vertrouwen heeft in hun eigen producten. Kijk eens op de Duitse site, daar gaat zelfs de achtergrond van de site naar zwart na verloop van tijd ivm energie besparing.... En wij smijten 4-5 liter olie de recycling in.....
  5. Ik ben volhardend.... W.B de SP3 De Feiten: Boekje Garantie en Onderhoud. Feit: KiaMNL is onderdeel van KiaMEU en dient zich aan de KiaMEU/fabrieks-normen w.b. OH intervallen te houden. Feit: Garantie en Onderhoudsboekjes zijn universeel, onderhoud SP3 wijkt af van andere modellen. Feit: Vinsticker is verwarrend wb NVT aanduiding en zou aangepast worden. Feit: Oliebeurt 15.000km voor de SP3 komt in dit boekje niet voor. Instructieboekje: Feiten; op pagina 7/12 staat dat de SP3 benzine voor een 1e beurt naar de garage moet na 1 jaar of 30.000km (wat het 1e komt) op pagina 7/12 staat dat de SP3 Diesel voor een 1e beurt naar de garage moet na 2 jaar of 30.000km (wat het 1e komt ) Feit: Oliebeurten 15.000km en verder voor de SP3 komen in dit boekje niet voor. Feit: Over de olie(tussen)beurt 4L a 130,- (1.6) en 143,- (2.0) + interieurfilter 35,- bij elke 15.000km wordt echt nergens gesproken behalve op de website van Kia en op je MijnKia sticker. Uit de DE intervallen (de correcte, http://www.kia.de/Service/Serviceintervalle/) staat zelfs dit: * Ölwechselintervall: 2.0L & 1.6L (vor MJ 2012): alle 30.000 km / 12 Monate, 1.6L (ab MJ 2012): alle 30.000km / 24 Monate Over wat handig, wenselijk, of de praktijk is, is een ander verhaal. Vanuit Eco en Financien zouden deze zg oliebeurten geskipt moeten worden vind ik. Maar dat is mijn persoonlijke mening. e.e.a. gaat wederom besproken worden met KiaMNL
  6. Welkom mooie auto, heb em even in het garagedeel gezien, mooie velgen, stoere auto. Je bent denk ik 1 van de eerste hier. Veel plezier met de tuut en veel lees en post plezier hier.
  7. Zelf vind ik de lampen bij invallende duisternis/slecht weer wat LAAT aangaan.
  8. Halfleer, 19840km, nergens last van. Moet een tijdelijke productiefout zijn. Eerst dealer aanspreken.....
  9. bigwade

    Kleien

    sambal bij.......? i.p.v. klei ?
  10. bigwade

    Kleien

    Ik zou eerst die bomen omhakken.. maar eh, ik ben maar een stadsmens..
  11. bigwade

    armsteun

    Sneu voor dat meisje, die komt dan zo'n beetje tot mijn heup, best jammer.....
  12. zelfde blok, gewoon proberen hoor bij joendaai..
  13. Dit is het voorsteldraadje van Wimis Dan gaan we het niet over witte auto's hebben.
  14. ja en dan toch doen, daar gaat het om.. Controleer je even de toeter ? HaHa !
  15. Van Harte :D
  16. HaHa nee, die rijdt ergens in het oosten van het land, waar is niet bekend, en de eigenaar heeft zich hier nog niet gemeld.. Stond na 2wk iig wel alweer op naam.
  17. Heb zowel mijn vorige SP2 als mijn huidige SP3 bij Jan gekocht, vandaar
  18. HaHa, ja Jan komt wat laat los, zullen we maar zeggen. Vond em in de advertentie nogal duur, maar dat heb je vast keurig opgelost. Voor info kun je terecht in het SP2 gedeelte. Er staat zat en er zijn nog genoeg leden met zo'n auto. grtz!
  19. bigwade

    armsteun

    Ik zie echt helemaal niks, die foto's, dat moet toch beter kunnen, ook van binnen uit ? Maak je jpg-jes max 600 pixels breed dan floepen ze hier zo het forum op hoor.
  20. Goeie Dealer.. Veel plezier met de auto. Vanwaar deze move ? Welkom hier.
  21. ik vermoed dat je Smart en bigwade hier door elkaar haalt.
  22. Daar sluit ik mij bij aan.. NB hele draad kan tzt ook gewoon verwijderd worden.
  23. bigwade

    armsteun

    Pevo ? wa's dat?
  24. ja ziet het maar zo; Jullie en je auto liggen in de kreukels maar dit heeft beslist levens gered. Wat was het verhaal van de chauffeur trouwens.....
  25. Dat laatste igg nooit doen.. Juridisch adviesburo oid. Heb helaas bij " wat doet den kiarijder voor de kost". nog geen advocaat gespot.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...