Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb dit probleem voorgelegd aan de dealer en hebben allerlei dingen geprobeerd.

Wanneer stelt zich het probleem!!

Wanneer je de motor stil legt en je laat de sleutel even in het contact steken bv na 10 seconden wachten alvorens de sleutel uit het contact te halen blijven de deuren op slot.

Je kan ze enkel van binnenuit openen. Dus even uitstappen en iets van de achterbank pakken, lukt NIET!

Wanneer je dan de afstandsbediening wil bedienen weigert deze dienst!

Wanneer de standlichten branden blijven deze branden, zelfs na verwijderen van de sleutel uit het contact.

Blijkbaar ligt de boordcomputer wat in de knoop als de sleutel iets te lang in het contact blijft steken na het stilleggen van de motor.

Oplossing : deuren met sleutel vastdoen, alleen dan werkt het alarm niet.

Andere oplossing is de motor opnieuw starten en dadelijk stilleggen en direct de sleutel uit het contact trekken.

Eveneens de auto getest van de dealer, eveneens Kia Cee'd Sw en identiek zelfde probleem.

Volgens dealer zouden er nog klanten dit probleem hebben, eveneens Sportage.

Heeft er nog iemand dit probleem gehad en hoe is dit opgelost geworden?

Want ik vind dit redelijk ambetant aangezien ik al meerdere keren terugkwam en de deuren waren nog los!!!

Alvast bedankt.

Geplaatst

Ik heb dit probleem 1 keer gehad in een iets andere situatie. Auto was niet op slot te krijgen. Scenario: laat de sleutels in het contact, stap uit, doe de bestuurdersdeur dicht, haal de sleutel eruit aan de passagierskant. Auto wilde niet op slot, lichten gingen niet uit. Het lijkt alsof de auto "denkt" dat je nog binnen zit, omdat de bestuurdersdeur dicht is gebleven na het uithalen van de sleutel.

Kan het niet meer herhalen, gaat nu wel goed (behalve de lichten, die blijven aan, dat gaat blijkbaar via de bestuurdersdeur). Automatisch op slot gaan van de deuren heb ik al lang uit laten zetten. Daar zat te vaak storing in bij het uitstappen.

Oplossing in jouw geval is waarschijnlijk: gebruik het knopje op het dashboard om de deuren van het slot te halen. Zou je eens kunnen proberen. En laat de automatische opslotfunctie uitzetten.

Geplaatst

Heb dit ook al paar keer voorgehad met mijn Sportage 3... Heb nu toevallig nieuw batterijtje in de afstandsbediening gedaan en sedert niet meer voorgehad, maar had ook al vastgesteld de keren dat ik het heb voorgehad dat als ik mijn sleutel in het contactslot stak en contact eens aan (niet starten!) en uit deed en direct sleutel eruit dat de centrale vergrendeling met afstandsbediening dan wel weer direct werkte, enfin bedankt alvast met jullie posts, nu weet ik tenminste dat er niets mis is met de sleutel of het contactslot van mijn Sportage...

Wel bizar fenomeen dat dit zo is, men stapt uit en terwijl je reeds van je wagen wegloopt duw je op de sluiten knop van je zendersleutel maar de wagen gaat niet op slot!!! Als men dan niet bij de pinken is en de "klik" of het knipperen van de richtingaanwijzers niet heeft gehoord of gezien ben je dus wel gezien als "JACK the car ripper" in de buurt is... Nu ik dit weet zal ik er in ieder geval rekening mee houden bij het uitstappen de juiste 'procedure' te volgen en er nog eens extra op te letten dat ie wel goed op slot gaat...

Greetz Azzaro.

Geplaatst

Thx voor de reacties! Ik let er nu op dat ik steeds de sleutel dadelijk uit het contact trek bij het stilleggen van de motor.

De dealer ging dit nu aankaarten bij Kia waarom dit zo is. Hopelijk snel een oplossing.

Van zodra ik meer weet zal ik dit hier zeker posten!

grtz

Frank

Geplaatst

Persoonlijk denk ik dat het te maken zal hebben na X aantal seconden of minuten met het feit dat de CAN-bus (interieur) in rust- of slaapmodus overgaat of de fase er nét voor, dan doen sommige stuurdozen nog een 'zelfdiagnose', misschien dat de stuurmodule van de centrale vergrendeling dan net in deze fase niet reageert op zendsignalen van de sleutel... Zal wel iets in deze aard zijn...

Geplaatst

(Off Topic) Nog iets: stel: je doet de auto op slot met AB. Volgende dag: batterijtje is leeg (of je vrouw heeft de sleutel met volle batterij meegenomen, en die van jou is leeg), je wilt de auto weer met je sleutel in het slot openmaken, alarm gaat af. Hoe krijg je dat dan weer uit?

Geplaatst

Laten uitloeien.. Want als je batterij leeg is is ook je responder voor de startonderbreking volgens mij niet meer actief en kan je ook je wagen niet meer starten. Of werk die via een aparte batterij?

Geplaatst

Zullen de buren leuk vinden... dus: batterij op, deur op slot laten :wink: (je kunt idd toch niet rijden)

Geplaatst

Zullen de buren leuk vinden... dus: batterij op, deur op slot laten :wink: (je kunt idd toch niet rijden)

Tja, maar hoe kom je dan in je auto bij het kaartje van de Kia-assistance die je hiervoor zou bellen

Geplaatst

ja leuk he maar het is in nederland nog steeds verplicht dat als het alarm is opgeheven(dus deur weer dicht)

dat het alarm na 30 seconden zijn kop weer moet houden

werkt dat dan hier niet zo ????

Geplaatst

Tja, maar hoe kom je dan in je auto bij het kaartje van de Kia-assistance die je hiervoor zou bellen

Daar heb je toch een foto van op je IPhone?

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb dit probleem voorgelegd aan de dealer en hebben allerlei dingen geprobeerd.

Wanneer stelt zich het probleem!!

Wanneer je de motor stil legt en je laat de sleutel even in het contact steken bv na 10 seconden wachten alvorens de sleutel uit het contact te halen blijven de deuren op slot.

Je kan ze enkel van binnenuit openen. Dus even uitstappen en iets van de achterbank pakken, lukt NIET!

Wanneer je dan de afstandsbediening wil bedienen weigert deze dienst!

Wanneer de standlichten branden blijven deze branden, zelfs na verwijderen van de sleutel uit het contact.

Blijkbaar ligt de boordcomputer wat in de knoop als de sleutel iets te lang in het contact blijft steken na het stilleggen van de motor.

Oplossing : deuren met sleutel vastdoen, alleen dan werkt het alarm niet.

Andere oplossing is de motor opnieuw starten en dadelijk stilleggen en direct de sleutel uit het contact trekken.

Eveneens de auto getest van de dealer, eveneens Kia Cee'd Sw en identiek zelfde probleem.

Volgens dealer zouden er nog klanten dit probleem hebben, eveneens Sportage.

Heeft er nog iemand dit probleem gehad en hoe is dit opgelost geworden?

Want ik vind dit redelijk ambetant aangezien ik al meerdere keren terugkwam en de deuren waren nog los!!!

Alvast bedankt.

Ik heb exact hetzelfde met mijn Cee,d sw 2010 dus een probleem wat meer voorkomt.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik heb exact hetzelfde met mijn Cee,d sw 2010 dus een probleem wat meer voorkomt.

Je had toch een nieuwe Cee'd?

• 10 maanden later...
Geplaatst

Heeft er iemand reeds door Kia een oplossing aangeboden gekregen? Ik krijg steeds het antwoord, " we zijn er mee bezig" maar ondertussen zijn we bijna een jaar verder.

Ik begin het BEU te worden. Volgende stap gaat worden om Kia in gebreke te stellen. Want nu ontlopen ze hun beloofde garantie.

En het probleem wordt erger en erger.

Normaal moeten de deuren losgaan als de sleutel uit het contact gehaald word. Neen dus, kids raken niet uit de auto. En neen kinderslot staat niet op.

Geplaatst

Bij mijn Picanto kan ik de deuren van binnenuit altijd openen, ook als deze op slot staan.

Ik ben laatst opgehaald en afgezet met een Optima en daarbij moest ik achterin de greep twee maal bedienen eer ik de auto uit kon.

Als de CV de auto niet van slot haalt kun je deze toch nog per deur afzonderlijk ontsluiten? Of begrijp ik het nou verkeerd?

Geplaatst

De deuren achteraan gaan niet open, noch langs buiten noch langs binnen. Enige optie is om dat de centrale knop te gebruiken die dan de deuren ontgrendeld.

Is wel niet handig als de sleutel van contact is en bestuurder en voorste passagier is uitgestapt de kids er niet uitraken.

Maar bijkomend is er het probleem dat een je bent uitgestapt de afstandsbediening niet werkt, en wanneer de lichten branden de standlichten eveneens blijven branden.

Naar mijn mening zit het probleem in het contactslot.

Heeft echt te maken wanneer de sleutel niet dadelijk, lees in 1 vloeiende beweging, na het stilleggen van de motor, de sleutel uit het contact wordt getrokken.

Een hapering van 2 seconden en werkt niet meer.7

Oplossing is contact opzetten en opnieuw afzetten met dadelijk de sleutel uit het contact te trekken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...