Gast Jaap van Deursen Geplaatst 30 Juli, 2014 Geplaatst 30 Juli, 2014 Mevrouw, ik ben geen soort en de suggestie die ik deed was er één om nou juist dat eindeloze betaalde bijvullen te voorkomen. Dat u de knipoog niet begrijpt , tja.... Je bent wel degelijk een soort want je sexistische brein of wat daar voor doorgaat, gaat er vanuit dat ik een "mevrouw" ben. Nou ben ik toevallig een man van 1.95, 110 kilo en heb een motor die Thundercat heet. Vandaar "donderpoes". En ik dacht dat dit een autoforum was en geen facebook of andere sociale diarree. Maar om verder "gedonder" (van thundercat) te voorkomen zal ik wel een andere gebruikersnaam nemen. Quote
Gast Jaap van Deursen Geplaatst 30 Juli, 2014 Geplaatst 30 Juli, 2014 Als je jezelf donderpoes noemt,dan kun je dat verwachten. Die naam staat vast niet in je paspoort. Niet gewaardeerde antwoorden kun je ook gewoon negeren. Er worden hier genoeg reactie´s verwijderd,dus zolang ze staan,kan het door de beugel. Heet jij dan Kanon? Het gaat ook niet om niet door de beugel kunnen maar het is gewoon irrelevant ge-o.h. Quote
bigwade Geplaatst 30 Juli, 2014 Geplaatst 30 Juli, 2014 Je bent wel degelijk een soort want je sexistische brein of wat daar voor doorgaat, gaat er vanuit dat ik een "mevrouw" ben. Nou ben ik toevallig een man van 1.95, 110 kilo en heb een motor die Thundercat heet. Vandaar "donderpoes". En ik dacht dat dit een autoforum was en geen facebook of andere sociale diarree. Maar om verder "gedonder" (van thundercat) te voorkomen zal ik wel een andere gebruikersnaam nemen. Beste Jaap van Deursen, excuus dat ik u voor mevrouw had aangezien vanwege u voormalige forumnaam en onvoldoende ingevuld profiel (m/v). Feit blijft dat het wel eens een ludieke actie richting klunsgarage kan zijn om zo’n labeltje om de vulopening (zo heet zo’n ding) van het ruitensproeiervloeistofreservoir te hangen. Het woord schat kun je dan achterwege laten. Wat hier seksistisch aan is ontgaat me totaal. Humor mag hier en verder ben ik niet actief op FB of andere sociale diarree en ontbeer een seksistisch brein Met Vriendelijke Groet ! 1 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 30 Juli, 2014 Geplaatst 30 Juli, 2014 oeps donderpoes is een man............. zonder humor. En dat allemaal door de ruitenwisser vloeistof. Vrijdag as gaat de Venga voor een beurt en uhhhhhh ze vullen hem maar bij. In Alkmaar geven ze korting als je lid bent van dit forum. Zij wat ik wat. Quote
blackie Geplaatst 30 Juli, 2014 Geplaatst 30 Juli, 2014 volgens mij is donderpoes achter een kat aan en is in 1 keer gast geworden Quote
bigwade Geplaatst 30 Juli, 2014 Geplaatst 30 Juli, 2014 Onder die 110 kilo zitten kennelijk ook wat lange tenen. Jammer; het is niet mijn intentie om hier mensen weg te jagen. Quote
John Kanon Geplaatst 30 Juli, 2014 Geplaatst 30 Juli, 2014 Heet jij dan Kanon? Het gaat ook niet om niet door de beugel kunnen maar het is gewoon irrelevant ge-o.h. Sterker nog,ik heb er 1. 1 Quote
dikkeeric Geplaatst 31 Juli, 2014 Geplaatst 31 Juli, 2014 Even ter info: mijn picanto heb ik gisteren een mini beurt gegeven en de KIW is gewoon zonder vragen verlengd. Even langs gebracht voor oliewissel (verplicht voor de garantie) en uurtje later weer op kunnen halen. 2 Quote
John Kanon Geplaatst 19 Augustus, 2014 Geplaatst 19 Augustus, 2014 Kreeg maandag een mailtje van de dealer,omdat ik mijn gegevens had aangepast. Daarin stond ook de vraag of ik verder nog vragen had. Heb toen geantwoord dat ik het toch vreemd vond dat de KIW niet verlengd is bij de minibeurt terwijl andere dealers dat wel doen. Heb toen per omgaande alsnog de KIW verlengd gekregen. Volgens de aftersales medewerker kost dit de dealer de eerste 3 jaar niets extra en wordt het daarom veel gedaan,hoewel het geen verplichting is. Je moet service dus wel min of meer afdwingen,niets gaat meer vanzelf (maar dat stond al ergens). Ik had overigens de family card al aangevraagd,dus eigenlijk is het meer ter overbrugging tot ik die card heb. Heb je een minibeurt laten doen en geen verlenging van de KIW gekregen:gewoon zeggen dat de meeste dealers dat wel doen en dat er dus wat te verbeteren valt. Moet wel een hele slechte dealer zijn als je het dan nog niet krijgt. Quote
bigmac Geplaatst 20 Augustus, 2014 Geplaatst 20 Augustus, 2014 Volgende week dinsdag kleine beurt voor mijn Picanto (105.000 km). De dealer merkte op de ik de 90.000 km beurt had overgeslagen (want niet in hun systeem), maar heb 'm verteld dat ik die ergens anders heb laten doen. Mijn dealer is nl niet naast de deur en de Bosch Service Center zit vlak bij mijn werk. Voor de kleine beurt ga ik dus naar de dealer ivm KIW verlenging, eventuele updates en zo. Voor de grote (duurdere) beurten ga ik naar Bosch. Quote
AJS1 Geplaatst 21 Augustus, 2014 Geplaatst 21 Augustus, 2014 Gisteren na 15 maanden heeft de Picanto van mijn vrouw de 1e kleine beurt gekregen met ca. 6000 km op de teller( wordt alleen gebruikt als "boodschappenwagen" ). Kosten: 186 euro incl. Interieurfilter. Quote
bigmac Geplaatst 21 Augustus, 2014 Geplaatst 21 Augustus, 2014 Waarvoor zou je na 6000 km al het interieurfilter laten vervangen? Die post is er vlg. mij voornamelijk om de kas van de garage te spekken. Je kunt dit filter zelf in 30 seconden verwisselen of schoonmaken. Quote
dikkeeric Geplaatst 21 Augustus, 2014 Geplaatst 21 Augustus, 2014 Gisteren na 15 maanden heeft de Picanto van mijn vrouw de 1e kleine beurt gekregen met ca. 6000 km op de teller( wordt alleen gebruikt als "boodschappenwagen" ). Kosten: 186 euro incl. Interieurfilter. oeh dat is wel jammer van je dealer,mijne zit er na 20.000 km nog steeds in omdat het echt onzin is zo snel te vervangen bij zo weinig km`,en al helemaal bij 6000km. Quote
Murcielaygo Geplaatst 21 Augustus, 2014 Geplaatst 21 Augustus, 2014 Tja, ik heb die van mij pasgeleden zelf vervangen, zat er dik 9.000km in, maar was echt nodig... Ligt natuurlijk ook aan de omgeving waarin je rijdt en (minstens net zo belangrijk) parkeert! Quote
bigmac Geplaatst 26 Augustus, 2014 Geplaatst 26 Augustus, 2014 Vandaag een kleine beurt (105.000 km) uit laten voeren bij de Kia-dealer. Ik heb er op gewacht ('n uurtje); dan hoef ik geen leenauto en het scheelt me 50 km op en neer rijden naar mijn werk vanaf de dealer. De kosten waren EUR 160,10: hij heeft de post 'ruitensproeiervloeistof' die standaard op de rekening staat er af gehaald, omdat deze volgens hem nog vol was (ik heb die 10 dagen geleden zelf nog gevuld). Geen interieurfilter vervangen, zoals ik had aangegeven. Er bleek 1 kentekenlampje defect te zijn, maar dan ga ik zelf wel vervangen. De KIW (Kia Wegenwacht) is ook met een jaar verlengd; die is afgelopen na 3 jaar als je niet bij KIA laat onderhouden. Dus wie weet is deze constructie (kleine beurten bij de dealer) dus voldoende om de KIW te mogen houden. Quote
bigmac Geplaatst 26 Augustus, 2014 Geplaatst 26 Augustus, 2014 Vandaag een kleine beurt De kleine beurten worden trouwens steeds voordeliger: 15000 km: EUR 180 (incl. interieurfilter) 45000 km: EUR 205 (incl. interieurfilter en luchtfilter) 75000 km: EUR 168 (incl. interieurfilter) 105000km:EUR 160 (zonder interieurfilter) De grote beurten daarentegen steeds duurder (vanwege uitvoeren van extra werkzaamheden): 30000 km: EUR 246 grote beurt bij KIA zonder int.filter (en met 10% korting) 60000 km: EUR 270 grote beurt (bij Bosch) extra: bougies, remvloeistof verv. en benzinefilter 90000 km: EUR 315 grote beurt (bij Bosch) extra: luchtfilter, interieurfilter, remolie verv., ruitensproeiervloeistof, klepspeling gecontroleerd, wielen voor en achter verwisseld. Quote
John Kanon Geplaatst 27 Augustus, 2014 Geplaatst 27 Augustus, 2014 Dat is het voordeel van veel km, 426 euro gedeeld 30.000 km, 1,4 ct. per km.( 1e 2 jaar). Rij je de helft,dan is het minibeurt en grote beurt,samen ong. 350 euro gedeeld 15.000 km,is 2,3 ct. per km, dat is dus 65% meer. 65% Meer klinkt heel anders dan minder dan 1 ct. extra per km. Als je door de vele km eerder extra dingen moet laten doen,wordt het verschil met de jaren natuurlijk snel kleiner. Quote
Murcielaygo Geplaatst 27 Augustus, 2014 Geplaatst 27 Augustus, 2014 60000 km: EUR 270 grote beurt (bij Bosch) extra: bougies, remvloeistof verv. en benzinefilter En voor die bougies (3 stuks) vragen ze €69; ik kreeg voor mijn 60.000-beurt die ze morgen doen via MijnKia een offerte van €313,50. Dat is ZONDER interieurfilter; die heb ik eind juli zelf nog vervangen... Quote
John Kanon Geplaatst 27 Augustus, 2014 Geplaatst 27 Augustus, 2014 Bougies is net als met olie,worden doorgaans eerder vervangen dan nodig. Heb ze er in mijn vorige auto bijna 100.000 km in gehad en tussendoor niet bijgevijld en de auto starte nog net zo goed als toen ze er net in zaten. Quote
blackie Geplaatst 27 Augustus, 2014 Geplaatst 27 Augustus, 2014 Bougies is net als met olie,worden doorgaans eerder vervangen dan nodig. Heb ze er in mijn vorige auto bijna 100.000 km in gehad en tussendoor niet bijgevijld en de auto starte nog net zo goed als toen ze er net in zaten. dat klopt wat jij zegt maaaaaar als je het volgens onderhoud boekje doet van Kia zelf worden ze vervangen bij 60.000 jij doet veel zelf en anderen kunnen dat niet snappie Quote
John Kanon Geplaatst 27 Augustus, 2014 Geplaatst 27 Augustus, 2014 dat klopt wat jij zegt maaaaaar als je het volgens onderhoud boekje doet van Kia zelf worden ze vervangen bij 60.000 jij doet veel zelf en anderen kunnen dat niet snappie Ik doe niets zelf en wat moet,moet,maar niet eerder dan strikt noodzakelijk. Het in stand houden van de garantie is zo iets. De kans is overigens niet groot dat ik met 60.000 km de Pica nog heb,maar je weet het niet. De bedoeling is om er 3 jaar mee te rijden,dan kun je hem nog goed verkopen met 4 jaar garantie. Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 Augustus, 2014 Geplaatst 28 Augustus, 2014 Jij haalt in die drie jaar de 60.000 misschien niet, maar bij mij staat de teller inmiddels op 61k in net iets meer dan 2,5 jaar... De ton haal ik ook nog wel. Quote
bigwade Geplaatst 28 Augustus, 2014 Geplaatst 28 Augustus, 2014 Doorrijden is ook een optie. Onze i10 1.1 heeft 105K achter de kiezen in 6,3 jr en is behoorlijk waardevast BTW Koreaans/India's top product met weinig (extra) kosten. Quote
bigmac Geplaatst 28 Augustus, 2014 Geplaatst 28 Augustus, 2014 Ik heb vandaag de 106.000 km volgemaakt (sinds juni 2011); als die garantiebepalingen er niet waren, had ik het service-interval naar 20.000 km gezet ipv 15.000 km. Mijn Picanto heeft niet echt veel te verduren onderweg. We rijden 'm ook nog wel een tijdje door. 1 Quote
bigwade Geplaatst 28 Augustus, 2014 Geplaatst 28 Augustus, 2014 Ik heb vandaag de 106.000 km volgemaakt (sinds juni 2011); als die garantiebepalingen er niet waren, had ik het service-interval naar 20.000 km gezet ipv 15.000 km. Mijn Picanto heeft niet echt veel te verduren onderweg. We rijden 'm ook nog wel een tijdje door. Wat had het je opgeleverd als je de garantie direct had verlaten en 1x jaars olie had laten verversen en alleen noodzakelijk onderhoud had gedaan ? Heb je vast ook een xsellejetje van Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.