Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Officieel bericht Kia Motors Nederland n.a.v. overleg 14-09-2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Onderstaand een officieel bericht van Kia Motors Nederland (KMNL) n.a.v. het gesprek dat wij als Kia Contact Groep (KCG) hadden met de directie van Kia
op vrijdag
14 september 2012. Het betreft de definitieve antwoorden op de door ons ingebrachte agendapunten.

Stuurproblemen Sportage III

Na de vrijgave van de software update 1.18 heeft KMNL geen klachten meer ontvangen. Van het forum begrepen we dat er nog
enkele leden zijn,
waarbij het probleem nog niet naar tevredenheid is opgelost. KMNL verzoekt deze leden zich te melden via het contact
formulier op
en bij de opmerkingen “Sportage III stuurgedrag nav Forum discussie KMNL” in te voeren. Wij zullen met deze klanten
in contact treden.

Trilling bodemplaat Sportage III (2.0L)

Bij de Sportage III 2.0L ervaren sommige Kia rijders een trilling. Onderzoek en navraag bij onze fabrikant heeft opgeleverd dat de lichte trilling sporadisch optreedt bij een specifiek toerental. Het advies is bijvoorbeeld 2-3 km harder of zachter te rijden. Hierdoor wijzigt het toerental en
is bij deze gevallen de trilling niet meer waar te nemen. De fabrikant komt niet met een oplossing.

Schakelgedrag Sportage III (2.0L)

We onderscheiden op het forum inzake de Sportage III de volgende twee onderwerpen over het schakelgedrag:

1.
Automaat: onrustig terugschakelen op snelweg

2.
Handgeschakeld: inhouden na schakelen van 1 naar 2

1. Automaat

Omdat de 6-traps automatische transmissie van de 2.0L benzine op de snelweg een relatief laag motortoerental realiseert zal de trekkracht
van de motor beperkt zijn. Om de motor voldoende trekkracht te laten leveren voor een hogere snelheid van het voertuig, zal terugschakelen noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld als u een heuvel of talud oprijdt. De motor heeft bij een hoger toerental immers meer trekkracht. De Sportage schakelt in ieder geval 1, maar veelal 2 versnellingen terug. Dit wordt als onrustig ervaren maar houdt verband met de strenge emissie eisen.

2. Handgeschakeld

De computer van de motor past zich aan volgens de rijomstandigheden van het voertuig en het rijgedrag van de bestuurder. Door een combinatie van bepaald rijgedrag en zeer strenge emissie eisen kan de Sportage iets inhouden bij overschakelen, om de CO2 uitstoot zoveel mogelijk te beperken. Het ingeleerde karakter kan worden gereset bij de Kia dealer. Deze ‘reset’ zal in een aantal gevallen het inhouden verminderen, maar dat zal niet definitief zijn.

ISG Accu

Er is al veel geschreven over de werking van het ISG systeem. Op
is een uitleg te vinden. Ook zijn bij de dealer leaflets voorhanden.
In overleg met het forum is besloten een film te maken met alle ins en outs. Deze zal eind van dit jaar (2012) gereed zijn.

Service intervallen

Ook over dit onderwerp is veel geschreven. Een aanvulling is dat zogenaamde ‘veelrijders’ eveneens met klem aangeraden wordt het schema in het instructieboekje na te leven. Binnenkort lanceren wij
MijnKia 2.0
en dan kunnen Kia rijders ook daar exact nagaan wat de onderhoudsintervallen inhouden. Tot slot zullen we in het eerste kwartaal 2013 bij de uitgifte van de Kia klantenkaart een persoonlijk schema per Kia vrijgeven. Ook zal KMNL in januari 2013 het forum voorzien van een compleet en actueel overzicht.

Muf ruikende Rio IV en ratelende aircopomp Rio IV

Enkele Rio rijders ervaren een muffe lucht in hun auto. Dit is waarschijnlijk afkomstig van de condensor, een onderdeel van de airco. Dit probleem is in onderzoek en KMNL heeft een zogenaamde QIR (Quality Inspection Report) ingediend bij de fabrikant. Het is wachten op de bevindingen.
De ratel in de airco die sommige Rio rijders ondervinden is ook onderzocht en er is een oplossing voor. Klanten kunnen zich melden bij de dealer die het euvel zal verhelpen.

Ontwaseming voorruit Rio IV

Enkele Kia Rio rijders constateren dat de automatische ontwaseming van de voorruit snel aanslaat. Er is naar gekeken door de fabrikant maar die heeft nog geen oplossing. Ook hier moeten we wachten op een nader bericht.

Versnelling achteruit moeizaam Rio IV

Bij de Rio 1.2 met handgeschakelde versnellingsbak komt het soms voor dat klanten een kraak horen of dat de auto moeilijk in zijn achteruit gaat. Dit probleem is onderzocht. Wanneer klanten zich melden bij de dealer kan deze het euvel oplossen.

NavTeq Kaarten Updates

De kaarten-update-cyclus van fabrieksnavigatiesystemen blijft een jaar. De nieuwe OEM versie is af en wordt reeds in de nieuwe Cee’d geïnstalleerd. Deze nieuwe kaarten worden ook beschikbaar voor fabrieksnavigatiesystemen in andere (bestaande) modellen. Wij verwachten de updates eind dit jaar (2012) beschikbaar te hebben.

Inlogprobemen MijnKia

Veel klanten hebben het afgelopen jaar last gehad van moeilijk inloggen op MijnKia. De meeste klanten zijn binnen één of twee dagen geholpen nadat zij een bericht achterlieten op MijnKia. In sommige gevallen bleek dat de instellingen van hun internetbrowser de oorzaak was. Aan de MijnKia kant zijn de meeste problemen nu opgelost. In november a.s. lanceren wij een geheel nieuwe versie van de MijnKia website met nieuwe functionaliteiten en een betere ‘look en feel’. Ook kunnen klanten dan beter aangeven welke informatie ze wel en niet van Kia Motors Nederland willen ontvangen. Tot slot worden alle herinneringen voor onderhoud, APK en einde garantie vernieuwd en verbeterd.

Kia Motors Nederland

Namens de KCG,

Smart

Warmentuuter

Specialmade

Alex VB
  • Like 3
Geplaatst

Ik zeg applaus !

Heldere antwoorden.

Dat niet iedereen hiermee geholpen zal zijn is ook duidelijk, maar welke autoimporteur doet dit überhaupt ?

KCG mannen en KiaMNL; goed bezig en bedankt !

• Like 1
Geplaatst

Aha, de service intervallen discussie . Krijgen we het weer om ons oren dat Kia NL bij hoog en laag blijft beweren dat toch echt elk jaar de auto naar de garage moet...ondanks wat het boekje en dus de fabrikant aangeeft (30.000 km / 2 jaar een beurt). Ik had laatst ook al weer een discussie met de dealer...

Niets anders dan ordinaire geldklopperij is het.

Gast Motormuis
Geplaatst (aangepast)

IK zeg complimenten ! Goed dat de input op het forum op deze manier gebruikt wordt en op deze wijze wordt teruggekoppeld !

aangepast door Alex VB
onnodig qouten
Geplaatst

IK zeg complimenten ! Goed dat de input op het forum op deze manier gebruikt wordt en op deze wijze wordt teruggekoppeld !

Ik zeg: ... quote niet onnodig groot maken (en je kunt je mail ook achteraf nog bewerken en inkorten of typefoutjes er uit halen).

Geplaatst

Nu maar hopen dat ze in mijnKia 2.0 ook een fatsoenlijk meldingssysteem maken waar je kan zien wanneer er een update voor je auto uitgekomen is. Als je op de dealer moet wachten om dat te melden heb je al 4 auto's versleten.. ;)

Geplaatst

@Motormuis, bedankt voor je complimenten namens de KCG.

Mag ik jou vragen om je quote te verkleinen? Je hebt het hele bericht van de KCG overgenomen......das bijna plagiaat man! ;)

Geplaatst

Wow super goed werk weer heren!

Daarom is KCG zo belangrijk en hoop echt dat jullie ons blijven helpen en voor ons belangen blijven behartigen en problemen helpen op te lossen!

Mede namens alle leden van het forum, thanks, thanks en nog is thanks!

bedankt.gif

• Like 2
Geplaatst

Aha, de service intervallen discussie . Krijgen we het weer om ons oren dat Kia NL bij hoog en laag blijft beweren dat toch echt elk jaar de auto naar de garage moet...ondanks wat het boekje en dus de fabrikant aangeeft (30.000 km / 2 jaar een beurt).

We gaan het zien Elmer.

Hou vooral ook de Duitse Kia website in de gaten w.b. onderhoud.

In jouw boekje staat die 30K/2jr en die kun je aan houden.

De oliebeurten zijn er m.i. tussengerommeld..maar we gaan dat zien. :wink:

Geplaatst

Had inderdaad moeite met het inloggen bij Mijn Kia, en volgens mij zijn ze vanaf zondag (7 sep 12) bezig met onderhoud, idd.. Ben benieuwd naar de nieuwe Mijn Kia 'update'

Geplaatst

Had inderdaad moeite met het inloggen bij Mijn Kia, en volgens mij zijn ze vanaf zondag (7 sep 12) bezig met onderhoud, idd.. Ben benieuwd naar de nieuwe Mijn Kia 'update'

Mag ik jou s.v.p. vragen om bovenstaande 'volledige' quote weg te halen. Even de knop 'Bewerk' gebruiken.

Het bericht m.b.t. MijnKia 2.0 kun je dan laten staan.

Alvast bedankt!

Geplaatst

Sorry Smart, ben nieuw hier... Ik zal beter opletten voortaan, hahaha :)

Heb me trouwens vandaag even voorgesteld.

Gr. Dave.

Geplaatst

No excuses hoor, iedereen is een keertje nieuw op het forum.

Je kunt het berichtje in ieder geval nu nog gewoon aanpassen.

Wil je dat alsnog doen? houdt dit topic een beetje overzichtelijk.

Geplaatst

Dit is hoe communicatie anno 2012 (volgens mijn bescheiden mening) bedoeld is! Hulde daarvoor aan de KCG-leden en aan KMNL.

Natuurlijk krijgt niet iedereen het antwoord waarop hij of zij hoopte, maar er wordt over en weer geluisterd en er is duidelijkheid.

Mooi werk - bedankt daarvoor!

• Like 1
Geplaatst

Goed om te zien dat dit forum bij kan dragen aan de kwaliteit van de auto's op wat voor manier dan ook.

En nog beter dat er vrijwilligers zijn die zich in zetten voor de kia rijders! Bedankt mannen!

Over de versnelling van de rio, ik ben daar al voor langs geweest en ze smeren de boel waardoor het weer wat soepeler loopt. Maar het euvel is er niet mee weg, puur omdat het een rechte vertanding betreft en je zal dit probleem dus altijd blijven houden. Al is het wel zo dat ik van iedere dag naar 1 keer per week ben gegaan, dus het helpt iig wel.

• Like 1
Geplaatst

Leuk te lezen dat onze inzet wordt gewaardeerd.

Wij zijn zeer content met de goede contacten bij KMNL. Ook zij zetten zich in

op een wijze die je niet zo snel bij andere importeurs zult tegenkomen, vooral

ook omdat de meesten nog steeds denken in bedreigingen i.p.v. in kansen.

Geplaatst

Ook ik dank de leden van de KCG.

Hulde voor jullie belangeloze inzet en de duidelijke uitleg.

Overigens heb ik vanaf het begin al aangegeven bij de dealer dat mijn 2.0 automaat

2 versnellingen terug schakelt wanneer er maar een zuchtje wind of een heuveltje in de weg zit.

Maar zal er wel mee moeten leren leven.

Nogmaals dank voor jullie inzet.

Groet,

vand.m

• Like 2
Geplaatst

Beste janusrowie,

Als KCG vinden wij het allereerst alles behalve klantvriendelijk dat je eigen dealer niet reageert op jouw bericht.

Wij adviseren jou om je dealer nogmaals per mail een herinnering te sturen, met het verzoek binnen een redelijke

termijn van twee weken te reageren.

Wij willen uiteraard iedereen helpen, maar wij kunnen helaas niet ingaan op individuele zaken, maar alleen op

algemene zaken. Gezien het feit dat er meerdere Rio rijders het VSM pakket missen is er inmiddels sprake van een

groepsprobleem die zich niet beperkt tot de forumleden, maar zich landelijk uitstrekt, en het dus zeker een zaak van

algemeen belang betreft.

Wij hebben de directie van KMNL begin deze week per mail de problematiek voorgelegd en tevens verwezen naar de diverse

topics waarin de problemen door eenieder is neergelegd. Vooral ook het topic met de poll hebben wij onder de aandacht

gebracht van de directie. Daarnaast hebben wij het verzoek neergelegd om de onduidelijkheid weg te nemen naar alle

Rio IV rijders op het forum en daarbuiten en dus te komen met een eenduidig antwoord. Dit geldt dus ook voor de Rio

bezitters die niet vertegenwoordigd zijn op het forum. Ons is toegezegd dat wij begin volgende week een antwoord mogen

verwachten.

Namens de KCG,

Warmentuuter

Specialmade

Smart

Alex VB

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...