Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geen VSM pakket (o.a. Hill Assist) gemonteerd op kia rio

Geen VSM pakket gemonteerd op je Rio  

46 leden hebben gestemd

1. 1. Ik heb het vermoeden geen VSM pakket te hebben

• Ja en ik heb mijn dealer al geinformeerd
    • Ja maar mijn dealer heb ik nog niet geinformeerd
  2. 2. De dealer heeft zelf geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb

3. 3. De dealer heeft geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb en heeft KIA Nederland daarover geinformeerd

• Ja en ik heb al antwoord terug
    • Ja maar ik heb nog geen antwoord terug
    • Nee

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben het niet eens met het bericht van Presiozo. Als KCG in werking treedt, is het niet netjes en mijns inziens ook achterbaks dat men dan naar Kassa of welke vorm van media-aandacht dan ook stapt. Begrijp mij niet verkeerd, iedereen heeft er recht op, maar ik vind wel dat men eerst de reactie moet afwachten en hen de tijd moet geven. Stel nou dat het buitenproportionele tijd gaat duren, dan mag die volgende stap gezet worden. Nu is er echter een bericht gegaan richting KMNL en daarop moet nu gewacht worden.

Geplaatst

Als ik in de plek was van de moderators ging er op dit topic tijdelijk een slotje tot er een oplossing is.

Want ik vrees dat dit hier wat gaat uitlopen!

En mochten er weer topics over dit probleem op het forum komen direkt verwijderen.

Maar ja ik ben geen moderator dus...

Trouwens Coolman_kk heeft mijn wagen opgezocht en alle info klopt wel ;).

Geplaatst

Als ik in de plek was van de moderators ging er op dit topic tijdelijk een slotje tot er een oplossing is.

Want ik vrees dat dit hier wat gaat uitlopen!

En mochten er weer topics over dit probleem op het forum komen direkt verwijderen.

Maar ja ik ben geen moderator dus...

Trouwens Coolman_kk heeft mijn wagen opgezocht en alle info klopt wel ;).

Degene die modder gooit is de moderator zelf! Hij verwijt mij niet te lezen terwijl hij dit aantoonbaar zelf niet doet. Lees de posts maar terug!

Het zou netjes zijn als de KCG of aangeeft waarom het beter is voor iedereen om niet de media op te zoeken of aangeeft dat ze dit advies nooit hadden moeten geven. Door dit te adviseren moet je ook open staan voor mensen die het er niet mee eens zijn en hun gewoon op basis van inhoud antwoorden, ipv belachelijk te maken. Op die manier lijkt het alsof je er belang bij hebt dat het stil blijft. Lees goed het woord LIJKT!

Een discussie op inhoud heb ik al verschillende keren gevraagd, helaas alleen maar verwijten gekregen.

• Like 1
Geplaatst

Lijkt me niet verstandig een uitlaatklep als dit topic te sluiten, of je moet willen dat er andere media wordt geinformeerd.

• Like 1
Geplaatst

Lijkt me niet verstandig een uitlaatklep als dit topic te sluiten, of je moet willen dat er andere media wordt geinformeerd.

Wil ik zeker niet maar nu is het een beetje uit de hand aan het lopen!

Kunnen jullie nu niet wachten tot na het weekend om de oplossing te kennen die kia.nl zal voorstellen?

Zelf heb ik ook enkele kleine probleempjes aan de Rio die niet opgelost geraken, maar ik leer er me leven (ook tegen mijn goesting).

Geplaatst

@huizebakker,

Hoewel ik ervan uitga dat je met de beste bedoelingen handelt vind ik je aanmatigende toon niet prettig.

De KCG heeft duidelijk aangegeven dat er inmiddels contact is geweest met KIA Nederland.

Voor de goede gang van zaken meld ik je dat de KCG heeft aangegeven om KMNL de gelegenheid te

bieden om met een, voor alle RIO IV rijders, passende oplossing te komen. De door jouw aangehaalde

druk op de (pc)knop ligt toch iets gecompliceerder dan aangegeven. KMNL is druk doende om ALLE

RIO bezitters op de hoogte te stellen en een oplossing te bieden. Voorts is het zo dat je KASSA/RADAR

kunt inschakelen maar dat de eerste vraag zal zijn of je, in dit geval de importeur, de gelegenheid hebt

gegeven om tot een oplossing te komen. Daar is nu (nog) geen sprake van. De insinuatie dat de KCG

een verlengstuk zou zijn van KIA Nederland vind ik ronduit stuitend. Als je dit forum langer en beter had

gevolgd had je ook op de hoogte geweest dat dit absoluut niet het geval is. Hopelijk heb ik middels dit

bericht de door jouw gewenste inhoudelijke vragen tevens beantwoord.

Grtz.

Specialmade

• Like 3
Geplaatst

Ik kan ook niet even een paar uurtjes aan de wandel hè :wink:

Dames, heren dit gaat niet goed zo.

Een deel van KCG heeft na een prettig balkongesprek, maandagavond jl al een mail richting directie KiaMNL doen uitgaan.

Langer wachten op een uitslag van een poll, diverse capriolen uithalen om te kijken of het er op zit, dat is niet de bedoeling.

Aan de hand van de lijst van coolman_kk (thanks for info :-) ) lijkt het om nogal wat auto's te gaan die het pretpakket moeten ontberen.

Hoe die hier in de reguliere handel is gekomen en waarom die dat pakket missen is onduidelijk.

Dat zal KiaMNL moeten onderzoeken.

KCG is nu in gesprek met de directie van KiaMNL.

Op basis van vertrouwen wordt informatie uitgewisseld.

Het wachten is op te publiceren info.

Programma's als Kassa en verder, gaan met camera op goed geluk hun gelijk halen.

In geval van de bekleding van de Rio heeft die dealer dat ism KiaMNL prima opgelost.

In het geval van het pretpakket en eventueel inruilen van auto's ligt het vast lastiger.

Het kan er kennelijk niet achteraf op worden gemonteerd.

Als die optie er was was het probleem direct opgelost.

De juridische afdeling Kassa krijgt dan te maken met de juridische afdeling van KiaMNL

en dan gaat buiten de negatieve sfeer de boel ook lang duren.

(Even voor wat duiding, in hoeverre heeft de aanwezigheid van het VSM meegespeeld met de

beslissing te kiezen voor een auto met juist dat pakket en hoe vaak denk je het nodig te hebben.

Is het bijv. een prangende eis voor een eventuele huurauto op vakantie-locatie in de toekomst ?

m.a.w. had je een andere auto gekocht en ga je stampij maken op vakantie

Ik vraag het me in alle redelijkheid af.)

Ik heb nu ca 880008 km achter de kiezen zonder een VSM en heb het nooit gemist.

Ik zou even afwachten waar KiaMNL richting KCG mee komt en wat je dealer daarmee gaat doen.

Is dat niet bevredigend kun je altijd je gelijk proberen te halen bij Kassa.

Dat je na gebruik van enige tijd een nieuwe auto zou kunnen eisen zonder bijbetaling lijkt me uitgesloten.

Goed en dan Hr Huizebakker.

Als u op persoonlijke titel richting media wilt moet u dat doen.

Aangezien u zelf geen partij bent in deze ivm aanwezigheid van het pretpakket zult u op zijn minst een paar anderen moeten vertegenwoordigen.

Net als meetings organiseren is dat hier een vrije keus.

Als lid van dit forum wil ik u wel dringend verzoeken geen gebruik te maken van de naam van dit forum, nog van KCG, van willekeurige leden en/of publicaties van die leden.

Dat was em even.

Grtz!

• Like 1
Geplaatst

Dus staar je niet blind op de info die Coolman geeft. Hij geeft dus een range aan van VIN nummers en in die range (Dus niet allemaal) zit er 1 of 2 etc die het VSM pakket niet hebben. Wil je dus zeker zijn of je het hebt of niet kan je beter bij KMNL navragen omdat het hun maar een druk op de knop kost ;)

Er is een verschil tussen het oplossen van de problemen en het informeren dat e.e.a. mist. Feit blijft dat een kort briefje van KIA Nederland naar de gedupeerden een druk op de knop kost. De verdere (juridische) afwikkeling zal ongetwijfeld langer duren.

De KCG groep zal mij blijven afschilderen als een opruier. Vreemd dat het feit dat KIA Nederland hier al maanden van op de hoogte is en de gedupeerden nog steeds niet op de hoogte heeft gesteld hun geen enkele wanklank doet horen van jullie.

Voor wat betreft de inhoudelijke antwoord. Ik begrijp dat de juridische afdeling van Kassa met de juridische afdeling van KIA meer tijd zal kosten om tot resultaat te komen dan KCG met KIA. Hier praten we dus weer over de afwikkeling en niet over de informatievoorziening. Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik vraag me wel af of het resultaat van Kassa uiteindelijk niet beter zal zijn voor de gedupeerden.

Verder zal ik nooit namens iemand praten als dat ook niet gevraagd wordt, dat heb ik ook nog nooit gedaan. Dus deze opmerking, die tussen de regels ook iets insinueert, is volledig overbodig.

• Like 1
Geplaatst

Verder zal ik nooit namens iemand praten als dat ook niet gevraagd wordt, dat heb ik ook nog nooit gedaan. Dus deze opmerking, die tussen de regels ook iets insinueert, is volledig overbodig.

Tegen wie heb je het nou ?

Ga naar de media maar dan met je eigen gegevens die je desnoods via PM binnen kan harken.

Spreek af op een tochtige parkeerplaats en maak het Televisieerring waardig.

Het mag, het kan.

Met inachtneming van bovenstaande regels.

Laten we nou gaan voor oplossingen ipv problemen.

KiaMNL zit net zo met het probleem in de maag als de gebruikers.

Bij productie van een auto is het idd een 50-100 euro dingetje en achteraf onmogelijk zonder hoge kosten in te bouwen.

Bekijk de voorstellen, desnoods met je rechtsbijstand en dan komt het vast goed.

Hey, H-Bakker.. biertje ?

cheers&relax

Geplaatst

Volgens mij is het wel duidelijk dat beide een oplossing willen leveren. Ik zie voors- en tegens in beide standpunten.

Kans bestaat dat er een beeld heerst over de KCG dat deze met "minder" genoegen zal nemen als oplossingen. Immers wordt het forum deels draaiend gehouden door kia centjes (dit heb ik begrepen mocht dit niet waar zijn alvast excuses). Verder is er een zeer goed contact en samenwerking met KCG en KMNL/BE. Een goed contact en goede samenwerking doet eerder schikken. Mocht het zo zijn dat de KCG tot een schikking kan komen zal niet iedereen hier blij van worden (als die persoon niet tevreden is met het schikkingsvoorstel) en staat zijn individuele zaak op lossen schroeven.

Mocht de weg via de media gekozen worden kan het zijn dat de coulante van Kia hierin stukken minder zal zijn, wegens schandpaal nagelen en door het sluik halen. Ik vermoed dat ze dan alleen maar wat er rechtsgeldig noodzakelijk is doen en dus voor het minimum zullen gaan.

Persoonlijk denk ik dat het beter is om af te wachten waarmee KIA komt, de stap naar de media kan altijd nog genomen worden.

Het maakt volgens mij dan ook geen bal uit of kia het al maanden wist of niet. Vrijwillig zullen ze hier (begrijpelijk) niet mee naar buiten komen. Volgens mij heb je dan ook liever als directie dat het aan de kaak gesteld wordt middels "bevriende" personen dan door de media. Men zal toch pas gaan hollen en oplossen als er geklaagd wordt. Ook hier geld, zo als overal helaas, dat er niet proactief gehandeld wordt en zal worden.

Ik denk dat jullie een heel eind kunnen komen door samen te werken ipv elkaar hier affakkelen..

Just my 2 cent.

Geplaatst

Goed en dan Hr Huizebakker.

Als u op persoonlijke titel richting media wilt moet u dat doen.

Aangezien u zelf geen partij bent in deze ivm aanwezigheid van het pretpakket zult u op zijn minst een paar anderen moeten vertegenwoordigen.

Net als meetings organiseren is dat hier een vrije keus.

Als lid van dit forum wil ik u wel dringend verzoeken geen gebruik te maken van de naam van dit forum, nog van KCG, van willekeurige leden en/of publicaties van die leden.

Tegen jou dus, maar gezien de oostindische leeswijze zal ik het nog even aanhalen.

• Like 1
Geplaatst

Tegen jou dus, maar gezien de oostindische leeswijze zal ik het nog even aanhalen.

Volgens mij begin je nu rare dingen te quoten..

Geplaatst

Tegen wie heb je het nou ?

Ga naar de media maar dan met je eigen gegevens die je desnoods via PM binnen kan harken.

Spreek af op een tochtige parkeerplaats en maak het Televisieerring waardig.

Nog meer belachelijk maken?! Vooral zo doorgaan!

• Like 1
Geplaatst

Nog meer belachelijk maken?! Vooral zo doorgaan!

Daar is geen sprake van, nooit geweest en wat dan ook.

Je reageert alleen uiterst geprikkeld op andere meningen.

Jij hebt geen probleem en wilt (heel erg ver) de barricaden op voor de vrije Kia rijder.

Nogmaals

DOEN !

maar niet met info van hier.

punt.

Geplaatst

ik stel voor dat de heren moderators deze meneer huizebakker een halt toe roepen want het wordt er niet leuker op

Geplaatst

ik stel voor dat de heren moderators deze meneer huizebakker een halt toe roepen want het wordt er niet leuker op

Nee hoor,

huizebakker is mondig genoeg en leuk is niet per definitie een doel.

Dus dat moet kunnen :wink:

Geplaatst

Nee hoor,

daar moet ik je gelijk in geven maar hij slaat wel door wat betreft het oorspronkelijke onderwerp
Geplaatst

daar moet ik je gelijk in geven maar hij slaat wel door wat betreft het oorspronkelijke onderwerp

Hart ook vast op de juiste plaats maar approach wat anders...

Geplaatst

Nee hoor,

Dank Bigwade.

Jammer dat mensen op hun gevoel reageren en niet op de inhoud.

Als je teruggaat zul je zien dat ik echt wel een zinnige bijdrage lever aan de discussie, maar ik ben geen meeprater. Ik heb al lang geleden aangehaald over het informeren naar onwetenden en het ingebreke stellen van de dealer, niet de importeur.

De oplossing kan op verschillende manieren, ik ben voorstander van publiekelijk en de KCG niet, dat moge duidelijk zijn.

Om deze topic alleen nog maar over mij en het KCG te laten gaan is niet verstandig, daarom zal ik mij vrijwillig terugtrekken uit deze discussie.

Wel zou ik jullie willen uitnodigen de conversaties nog eens goed na te lezen en na te gaan of er wel zo zuiver gereageerd is naar mij. Dat ik hier op terug bleef reageren vind ik daarom geoorloofd.

Verder wil ik alleen nog kwijt dat bij mij inderdaad de vraag gerezen is of KCG een onderdeel of belang heeft in KIA (nog steeds). Ik kan mij voorstellen dat als dit niet zo is dat dit confronterend over kan komen. Als dit het geval is dan bied ik daar oprecht mijn excuses voor aan. Nooit heb ik het goede werk wat de KCG al gedaan heeft ooit in twijfel getrokken. Alleen de houding in dit onderwerp begrijp ik gewoon niet.

• Like 1
Geplaatst

Ik vind dat je niet kunt spreken over een ""pretpakket"", daarmee bagatelliseer je het vehicle stability management tot een leuke gadget, terwijl het veel en veel meer is dan dat, en dat weet je best. In ieder geval wat betreft ons, is dit een zéér belangrijke overweging is geweest om onze veilige Volvo eindelijk te durven inruilen voor een veilige kleinere auto die niet zo zou slurpen. We hebben ons enorm goed voorbereid op de koop van onze nieuwe kleine auto, na veel onderzoek op allerlei merken, lezen van internet, sites, autobladen enz. die juist wezen op de VEILIGHEID van de Kia Rio door het veiligheidspakket. Door de angst van mijzelf om in een slip te raken op de polderweggetjes waar ik op moet rijden, is juist DIT waarom ik me nu gewoon niet meer veilig voel in de auto en niet meer blij ben met mijn auto, en daarom de koopovereenkomst wil laten ontbinden, en hiervoor ga ik echt tot aan de rechter. Jij kunt niet voor mij bepalen hoe belangrijk dat is. Ik heb op basis daarvan deze auto gekocht, en wil op basis daarvan dan ook gewoon een andere Kia Rio mét dit pakket wel erop. Ik rijd mijn auto altijd zeker 7 jaar, dus heb helemaal geen boodschap aan een afschrijving nu al van 3000,-, bovendien héb ik dat geld niet en ben ik toch niet uit op voordeel maar op de auto die ik dacht te hebben gekocht! Volgens de rechtsbijstand staat het recht volledig aan onze kant, en ligt het risico toch echt bij de verkoper.

Verder begin ook ik nu wel te twijfelen of we op de onderhandelingen met de KCG moeten wachten, want hoe meer mensen jullie gaan vertegenwoordigen, hoe kleiner de kans op inruil voor een nieuwe Kia mét pakket. Het is denk ik toch verstandiger voor de individuen om je eigen rechtsbijstand in te schakelen en de verkoper in gebreke te stellen. Dit is nl. wel jouw contractpartij. Hoe deze het vervolgens met de importeur oplost is aan hem. Ik wil wel iedereen op dit forum oproepen om op een normale manier met elkaar te communiceren, ofschoon ik best begrijp dat je boos bent, want dat zijn wij ook.

Ik wil Dealers oproepen om maandag 22 oktober contact op te nemen met de mensen die zich gemeld hebben met dit probleem van een bij hen gekochte Rio, en een afspraak met hen te maken om aan tafel te gaan zitten en te inventariseren wat de wensen zijn, en daar vandaan te gaan kijken in hoeverre hieraan tegemoet gekomen kan worden. En ik wil ook niet dan mensen Kia via de media aan de schandpaal nagelen, maar pappen en nathouden dat hebben we de afgelopen weken nu wel gehad, tijd voor actie c.q. reactie!

• Like 2
Geplaatst

Lieve medeforumleden, zullen we de discussie beëindigen en ons weer puur met het ontbrekende VSM bezig houden, zonder geruzie?

Iedereen heeft gelijk en wil zijn steentje bijdragen, door elkaar ongelijk te geven schiet het echt niet beter op. En wat moet KIA NL wel niet denken haha.

En Huizenbakker én KCG én ieder ander, hardstikke bedankt voor alles wat jullie doen voor iedereen en dat jullie meedenken en jullie proberen in te zetten om dit probleem zo goed mogelijk op te lossen :wink:

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Zo huizebakker je kan wel stellen dat je vandaag de meeste berichten en data per uur wist te genereren.

Maar was het nu allemaal positief......... dat kan je je afvragen.

Er wordt wat tijd gevraagd en daar komt een negatieve lading aan reactie's op daar lusten de honden geen brood van.

Je hebt een doel en beeld voor ogen waar je niet van af te brengen bent.

Denk dat je even een time out moet nemen en een biertje moet pakken en morgen het verhaal weer eens helemaal moet terug lezen.

Als een buitenstaander/forumlid dit leest vraag ik me af of de boodschap nu overkomt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...