Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geen VSM pakket (o.a. Hill Assist) gemonteerd op kia rio

Geen VSM pakket gemonteerd op je Rio  

46 leden hebben gestemd

1. 1. Ik heb het vermoeden geen VSM pakket te hebben

• Ja en ik heb mijn dealer al geinformeerd
    • Ja maar mijn dealer heb ik nog niet geinformeerd
  2. 2. De dealer heeft zelf geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb

3. 3. De dealer heeft geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb en heeft KIA Nederland daarover geinformeerd

• Ja en ik heb al antwoord terug
    • Ja maar ik heb nog geen antwoord terug
    • Nee

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nu weet ik niet of mijn opmerking hier gepast is. Ik heb namelijk bij andere VSM topics regelmatig de vraag voorbij zien komen hoe je kan testen of je ESS werkt.

Nou ik heb gisteravond een donkere afgelegen weg gepakt, ben rond de 80 km/h gaan rijden en vol in de ankers gegaan. Tijdens het remmen heb ik via de binnenspiegel het derde remlicht in de gaten gehouden. Die rode gloed zie je namelijk in de achterruit.

Ik denk niet dat jullie op dit antwoord zitten te wachten maar bij mij knipperde idd mijn remlichten.

• Like 1
Geplaatst

@Jordan,

Niet de meest veilige manier van testen maar gelukkig is alles goed afgelopen.

Het is veiliger om dit bij de dealer, via de computer, na te laten kijken.

En ja hoor dit mag je best melden hier.

Grtz.

Specialmade

.

Geplaatst

@specialmade.

Na die discussie van gisteren weet ik niet of iemand te wachten op mijn bericht. Vandaar ;)

Ik had van Coolman al doorgekregen dat ik het pakket wel zou hebben maar was toch nieuwsgierig naar de praktijk. En gisteren was de ideale gelegenheid. Donkere en lege straat en goed zicht op het 3e remlicht in de auto.

Geplaatst

ik moest toevallig vol in de ankers voor een paard en wagen die ineens in het donker overstaken. keek meteen automatisch in me achteruikijkspiegel, knipperde niets!

Geplaatst

ik moest toevallig vol in de ankers voor een paard en wagen die ineens in het donker overstaken. keek meteen automatisch in me achteruikijkspiegel, knipperde niets!

Net getest en bij mij werkt het :P.

Zo te lezen hebben enkel de benzineversies hier last van. Ben benieuwd of dat hier in B ook het geval zou zijn?

Maar ja wij zijn een diesellandje ;)!

Geplaatst

Zoals het er nu naar uitziet mogen we dinsdag, uiterlijk woensdag, een officieel bericht van KMNL ontvangen.

Wij zullen jullie dan z.s.m. berichten op het forum, in het topic 'Nieuws Kia Motors Nederland'.

Hou dit topic dus in de gaten!

Namens de KCG,

Smart

Specialmade

Warmentuuter

Alex VB

Beter laat dan nooit. Maar KMNL heeft naar haar klanten toe wel wat uit te leggen en recht te zetten! Op 11 december 2011 heb ik het probleem al bij mijn dealer gemeld en er een topic van gemaakt. Begin 2012 gaf de dealer al aan dat, na overleg met de importeur, het probleem niet

op te lossen is. Ook vreemd dat er dan nog vrij recent Rio's zonder dit pakket worden afgeleverd. In die gevallen wordt de klant gewoon misleid! Ik wacht nu al 10 maanden op een compensatie die redelijk en billijk is. Als daar deze week nog geen sprake van is leg ik de zaak in handen van mijn rechtbijstandverzekering (nog meer bij Centraal Beheer verzekerd?) want dan is zowel de dealer als de importeur voldoende gelegenheid geboden om de zaak te schikken. Verder dank aan KCG hun inzet in deze en roep ik een ieder op om dit forum en topic te gebruiken waarvoor het bedoeld is waardoor we samen sterker staan!

• Like 2
Geplaatst

Zitten er nu insecten op de achterbumper ? :wink:

Nee die had ik een dag eerder al door de wasstraat laten verwijderen haha

Geplaatst

k wacht nu al 10 maanden op een compensatie die redelijk en billijk is. Als daar deze week nog geen sprake van is leg ik de zaak in handen van mijn rechtbijstandverzekering (nog meer bij Centraal Beheer verzekerd?) want dan is zowel de dealer als de importeur voldoende gelegenheid geboden om de zaak te schikken.

als ik komende week geen bevredigend antwoord krijg ga ik ook mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen. maar heb er nog altijd wel vertrouwen in dan mijn dealer zijn best doet voor ons.

Geplaatst

Maar ja wij zijn een diesellandje ;)!

Klopt maar jullie betalen in België ook niet 3x zoveel wegenbelasting tov benzine. Dan zou ik sowieso altijd diesel rijden :)

Ik persoonlijk vind diesel ook veel prettiger rijden. Meer trekkracht.

Geplaatst

Klopt maar jullie betalen in België ook niet 3x zoveel wegenbelasting tov benzine. Dan zou ik sowieso altijd diesel rijden :)

Ik persoonlijk vind diesel ook veel prettiger rijden. Meer trekkracht.

Dat komt nog wel vrees ik :'(.

Maar als je wilt,wil ik mijn wegentaks en inschrijvingstaks voor de Rio doorgeven aan jou hoor.

Inschrijvingstaks voor de Rio is alleen al ruim +-370€ tegenover vroeger bij de pro cee'd was dat 70€.

Geplaatst

maar in belgie betalen ze niet zoveel wegenbelasing omdat ze geen wegen hebben daar

t zijn zandweggetjes met wat beton erdoorheen :P

Geplaatst

zo gevaarlijk is het niet om op een afgelegen weg vol inde ankers te gaan.

Het is juist goed om te weten wat de auto doet als je vol in de ankers gaat, zodat als het een keer voorkomt dat je weet wat er gebeurt.

Geplaatst

Denk dat de lijst nog niet volledig is. Heb ook een Kia Rio 3d 1.2l en mijn serienummer staat er nog niet tussen. Heb niet het idee dat ik het beroemde pakket bezig dus ben benieuwd :)

Geplaatst

Dat komt nog wel vrees ik :'(.

Maar als je wilt,wil ik mijn wegentaks en inschrijvingstaks voor de Rio doorgeven aan jou hoor.

Inschrijvingstaks voor de Rio is alleen al ruim +-370€ tegenover vroeger bij de pro cee'd was dat 70€.

Ik geloof niet dat wij inschrijvingstax hebben. In NL is de wegenbelasting ongeveer 2 tot 3 x duurder dan een benzineauto maar nu met onze Rio 1.1 CRDI betalen wij tot januari 2014 helemaal geen wegenbelasting ivm de lage uitstoot. Dus voorlopig kun je deze diesel beter in NL rijden maar straks als we weer wegenbelasting moeten betalen zullen we ongeveer tussen de €90,- en €100,- per maand kwijt zijn. Dus nog even profiteren :)

Geplaatst

zo gevaarlijk is het niet om op een afgelegen weg vol inde ankers te gaan.

Het is juist goed om te weten wat de auto doet als je vol in de ankers gaat, zodat als het een keer voorkomt dat je weet wat er gebeurt.

Daar heb je idd wel een punt. Het is beter om te weten wat je auto onder bepaalde omstandigheden doet. De Rio blijft mooi stabiel en staat vrij snel stil.

Geplaatst

Zojuist mijn dealer op de hoogte gesteld het mogelijke ontbreken van het pakket.

Ik zal mijn/zijn bevindingen posten.

Verder houd ik dit forum met veel aandacht in de gaten, bedankt allemaal voor jullie info.

Geplaatst

Net nog even KIA gebeld, of mijn fax met contract nog binnen is gekomen.

Deze was binnengekomen en bekeken. Kia gaf aan zeer waarschijnlijk morgen alle mensen die zich hebben gemeld te willen gaan bellen.

Geplaatst

I take information from KIA Hotline. Access to this site is paid.

Do not believe me to 100%. This is my investigation.

Let your local dealer confirmed what I told you.

I only want to help you.

Please do not interfere my name.

if you want can check your VIN information for free here - http://www.bgbox.net/vinvis.php

hi alex..

if i try this with my vin number it say's

ABS ABS ESC ESC HAC HAC VSM VSM ESS ESS

that means it's on the car?

thats the same story as the dealer.. But it does'nt work

Geplaatst

Net even bij de dealer geweest, en vertelde dat mijn nieuwe Kia Rio design editie die 16-11-2012 word geleverd ook geen vsm heeft.

Dus zo te zien produceert Kia nog steeds auto's zonder vsm, kortom ik moet nog nog 2 maanden langer wachten want dan komt de 2de lichting Kia Rio Design edities die wel VMS hebben.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...