Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Handigste plek navigatie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik hoopte een plaatje op mijn opbergvakje in mijn Rio te kunnen gebruiken als navigatiehouder. Helaas te duur. Wat is olgens jullie de handigste navigatie oplossing voor de telefoon? Op welke plek zouden jullie je telefoonhouder doen en wat is daar de mooiste/handigste (12volt) oplossing voor?

Geplaatst

ik heb mijn tomtom onder in de bekerhoudersruimte liggen op een antislipmatje. voordeel dat je vlak bij de 12 v aansluiting bent en gewn blokkering van je voorruit. nadeel dat je omlaag moet kijken om m te zien, maar voor mij goed mee te werken.

• Like 1
Geplaatst

ik heb mijn tomtom onder in de bekerhoudersruimte liggen op een antislipmatje. voordeel dat je vlak bij de 12 v aansluiting bent en gewn blokkering van je voorruit. nadeel dat je omlaag moet kijken om m te zien, maar voor mij goed mee te werken.

Daar had ik em in mijn Sportage ook..

Dat is een paar keer maar echt net goed gegaan, haha!

Ik denk dat een oplossing ala Remko.me, helemaal links zo gek nog niet is..

Geplaatst

Mijn "om om" kan geen verbinding maken met een satelliet als ie daar ligt.

Geplaatst

ik heb al iemand hier op het forum gezien die een klosje hout op maat heeft gemaakt welke in het bakje past naast de radio en heeft dit klosje hout mooi

van een laagje sky leer voorzien en daar heeft hij de navigatie op gemonteerd

als ik de foto tegen kom zal ik deze even plaatsen

• Like 1
Geplaatst

@sarkesteijn

Heb jij draadglas ruiten ? :wink:

Doe es een GPS fix met die TT aan je computer.

Zo nu en dan mag je een unit updaten van de bazen van TT, echt !

Ik heb er 2 maar mag een half jaar wachten voor nummer 2.

Rare jongens...

Geplaatst

Nadeel is wel dat je steeds omlaag moet kijken. Ik heb nog niet echte en mooie oplossing gezien (excl. het monteren op het fotolijstje) voor externe navigatie via je mobiel

Je hebt ook van die houders voor op de luchtroosters. Die heb ik en daar hangt mijn telefoon in die tevens ook als navigatie dienst doet.

Geplaatst

hier het berichtje met de foto voor de nabigatie of telefoon in het munte bakje te monteren

Voor hen die niet gezegend zijn met een inbouwnavigatie maar met een universeel los navigatiesysteem, heb ik voor bevestiging de volgende oplossing bedacht.

Al eerder was de montage op het fotolijstje (bij de super pack uitvoering) gedemonstreerd. Ik heb echter een comfort pack, waarbij dit fotolijstje ontbreekt en hier, zeg maar een muntenbakje zit.

Mijn Garmin navigatiesysteem wilde ik niet op de voorruit of op het dashboard (gezichtsbelemmerend).

Daarom een houten mal gemaakt die precies past in dit muntenbakje. Bij de halfords een universeel montagestuk voor de Garmin gehaal (ook voor tom tom en andere merken beschikbaar)

Deze gemonteerd op het houten malletje. Dit geheel bekleed met zwart skai leer (had ik nog liggen en past goed bij het dashboard). Zie de foto's voor het resultaat.

Het zit zeer stevig en het zicht op de navigatie kan niet beter! Bovendien is deze nu ook makkelijk door mijn medepassagier te bedienen.

Ik hoop dat iemand iets aan deze oplossing heeft.

groeten

Gerwin

P1070266.jpg

• Like 1
Geplaatst

Grappig!

dat is inderdaad mijn oplossing en ik kan je zeggen dat dit de meest ideale oplossing is: Navigatie niet meer nodig? Dan verwijder je het hele blokje uit het vakje en leg je in het dashboardkastje. Uit het zicht en zo weer te plaatsen. Perfect naar je toe te draaien en zeer stevig, geen gerammel.

groeten

Gerwin

• Like 1
Geplaatst

ja ook ik vond het heel erg goed gevonden van je en als je een zuignap hebt koop je zo een grote ronde schijf en maak je die er op

en ik heb je hele post gecopieerd en nog eens gepost

Geplaatst

Leuk bedachte oplossing!

Alle credits zijn natuurlijk voor gerwin1 die dit heeft uitgedacht en uitgevoerd

ik heb het alleen maar opgezocht en nog eens gepost :wink: ;-)

Geplaatst

Als ik morgen tijd heb om spullen te halen staat morgen avond de how to online ;)

voor de zuignappers

IMG_9515.jpg

Geplaatst

Ik heb 'm nu ook op het fotolijstje. Nu heb ik alleen het probleem dat ik voor android nog geen enkele goede navi-app ben tegengekomen. Iemand nog suggesties? Navigon vind ik maar prut en lelijk.

Geplaatst
Ik heb 'm nu ook op het fotolijstje. Nu heb ik alleen het probleem dat ik voor android nog geen enkele goede navi-app ben tegengekomen. Iemand nog suggesties? Navigon vind ik maar prut en lelijk.
zoals Remko zegt, gewoon Google Maps gebruiken, werkt goed, incl. Verkeersinfo.
Geplaatst

zoals Remko zegt, gewoon Google Maps gebruiken, werkt goed, incl. Verkeersinfo.

Ik heb Sygic, wekr best goed.

Ik vond navigon ook prut!

Geplaatst

Android toch gewoon de standaard navigatie app? die werkt prima

TomTom wordt nog niet aangeboden op de android?

TomTom is gewoon te downloaden via Google play

Oplossing voor de navigatie is erg mooi ik ben ook benieuwd hoe het er gemonteerd uit ziet.

Geplaatst

Gebruik voor android CoPilot, installeren, nieuwste kaarten downloaden en offline realtime navigeren, werkt bij mij al lange tijd zeer goed..

Ik heb trouwens de broclip specifiek voor de rio genomen, past precies in de gleuven van het dashboard,,zit net links van de radio dus op ideale hoogte.

Daar dan de specifieke houder geschikt voor mijn tomtom gekocht en op de clip gemonteerd en schuif zo aan de bovenkant de tt erin.

Kan hem dan ook nog draaien en kantelen in welke stand je maar wil.

Heb ook een houder voor mijn galaxy gekocht en kan die ook simpel op de brodit clip monteren en dan me galaxy als navigatie gebruiken.

Voor iedere auto is specifiek een brodit clip te bestellen.

Hierbij een foto.

Ps.

Hoe krijg ik een foto op normale grootte toegevoegd ipv een miniatuur zoals nu ?

Eric.

post-7536-0-84906300-1353885958_thumb.jpg

Geplaatst

Ik vond Navigon ook 3x niks en gebruik nu Sygic Aura.

Eenmalig de landen downloaden die je gebruikt en je gebruikt tijdens je rit alleen de GPS, dus geen internet meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...