Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

de Rio in de winter...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat vinden jullie van de Rio in de winter?

Ik heb veel last van het ventilatie systeem, het werkt niet fijn...blaast zacht, moet in het begin altijd vol aan bij kouw en regen.

de auto is heel vochtig en zelfs met de airco duurt het lang..en dan blaast hij op de voorraam en als je de zijraam schoon wilt hebben moet je dus eerst wachten tot de voorraam schoon is en dan de blazer op de andere stand zetten en dan pas word je zijraam schoon, dit kan niet tegelijk..

en ik moet aan de binnenkant de ramen krassen als het vriest.

Mss is mijn wagen niet geisoleerd :P

in de zomer geen last van

Geplaatst

Haha ik denk het niet Bigwade.

Maar het klopt wel wat Bombeeck zegt. Ik merk ook dat het redelijk lang duurt voordat de ramen ontdooid zijn en het zicht vrij is. Dat was bij mijn vorige auto anders maar die had ook voorruitverwarming.

Ook bij regenval als de ramen beslagen zijn. Zelfs met airco aan duurt het vrij lang voordat het zicht vrij is

Geplaatst

Ik rijd nog niet in een Rio, maar mijn huidige auto heeft hier ook last van.

Wat betreft het 'binnen krabben'; hiervoor helpt het om 's avonds de ventilatieklepjes dicht te draaien.

Dan is je voorruit 's ochtends niet bevroren van binnen. Wat het beslaan van de ruiten betreft, weet ik het niet.

Weet iemand of hier iets aan te doen is? Vochtvreter in de auto ofzo? Of is het toch gewoon een kwestie van wachten?

Geplaatst

Wat betreft het 'binnen krabben'; hiervoor helpt het om 's avonds de ventilatieklepjes dicht te draaien.

Dan is je voorruit 's ochtends niet bevroren van binnen.

Dit is een goede tip rietje. Hier hebben we wat aan. :)

Geplaatst

@Rietje,

Deze tip kende ik nog niet. Maar als ik het zo lees dan zou het ook

helpen om de schakelaar van buitenlucht naar recirculatie te zetten.

Dan komt er, volgens mij, ook geen lucht meer naar binnen en zullen

de ramen niet meer beslaan. Ga dit eens uitproberen of dit, ook, werkt.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

Met de recirculatiestand gebruik ik al jaren. Je warmt de binnenruimte sneller op en daardoor minder snel aanslag op de ruit. De venga deed dit automatisch wanneer je de voorruit stand inschakelde. Of de Rio dit ook doet weet ik niet heb het nog niet nodig gehad.

Geplaatst

@Wilcot,

Ik doel eigenlijk meer op het feit dat er bij de Picanto ook soms vocht vorming op voorruit aanwezig is.

De tip van Rietje om alle ventilatieklepjes dicht te zetten, zodat er geen vocht binnen kan komen,

lijkt mij gelijkwaardig om, bij het verlaten van de auto, de knop op recirculatie te zetten. Dan zijn,

denk ik, ook alle toevoeren van de buitenlicht afgesloten en dit kan de oplossing zijn om minder

vocht aan de binnenkant van de ramen te krijgen. Bij het starten van de auto dien je dan wel weer

de knop op de stand "buitenlucht" te zetten. Overigens is het rijden met altijd op recirculatie

stand slecht voor je gezondheid en verhoogt het vochtgehalte in de auto. Als dit middels een

automatische inschakeling gebeurt (bv Venga/SP3) staat deze stand slechts tijdelijk ingeschakeld.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Bij de Venga bleef hij aan. (ik moest hem er handmatig vanaf gooien). Ik snap de redenering maar ik denk dat het feit dat je in de auto zit met warme adem het probleem is en deze blijft in de auto hangen als je hem afsluit. Dit geeft dan weer ijsvorming in de winter. Maar ik zal het morgen met de Rio even uittesten. :-)

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Met de recirculatiestand gebruik ik al jaren. Je warmt de binnenruimte sneller op en daardoor minder snel aanslag op de ruit. De venga deed dit automatisch wanneer je de voorruit stand inschakelde. Of de Rio dit ook doet weet ik niet heb het nog niet nodig gehad.

Weet je dit zeker.

Als ik de voorruit stand gebruikt springt automatisch de airco aan en niet de recirculatie toets.

Geplaatst

Ik heb ook last van ijsvorming aan de binnenkant (voor en achter...).

Ook kon ik mijn auto eergister niet meer ontgrendelen met de knop op mn deur maar moest ik de afstandsbediening gebruiken

Geplaatst

Weet je dit zeker.

Als ik de voorruit stand gebruikt springt automatisch de airco aan en niet de recirculatie toets.

Ik kan het helaas niet meer controleren heb hem twee weken geleden omgeruild voor een Rio.

Geplaatst

jaa het knopje zit ook vast om hem open te maken haha.

we zullen het is proberen om de blazer dicht te zetten en mss een vochtvreter erin?....

de Rio heeft zin in de zomer! :cool2:

Geplaatst

Ik heb geen problemen met het koude weer. Auto aan front ontwasemingsstand en achterruitverwarming aan en dan het ijs van de voorruit halen (buitenkant, ik heb geen ijs binnen). Zijruitjes ook even schrappen en als ik daarmee klaar ben kan ik gaan.

Heerlijk hoe snel en makkelijk het gaat, al was een voorruitverwarming zoals Ford het al een tijd standaard heeft wel mooi geweest. :D

Hij kan prima tegen de kou, in Zuid Korea kennen zo ook erg koude winters ^^

Geplaatst

Ik heb geen problemen met het koude weer. Auto aan front ontwasemingsstand en achterruitverwarming aan en dan het ijs van de voorruit halen (buitenkant, ik heb geen ijs binnen). Zijruitjes ook even schrappen en als ik daarmee klaar ben kan ik gaan.

Heerlijk hoe snel en makkelijk het gaat, al was een voorruitverwarming zoals Ford het al een tijd standaard heeft wel mooi geweest. :D

Hij kan prima tegen de kou, in Zuid Korea kennen zo ook erg koude winters ^^

Zo doe ik het ook :-)

Ik had gisteren wel dat de knop vastbevroren was, dan maar "ouderwets" met de afstandsbediening opengooien :santa:

Geplaatst

Haha, ja dat knopje bij de deur dat wil inderdaad niet als het bevroren is :) Toch is een afstandsbediening ook niet zo erg, heb toch mijn handen in mijn zak als het zo koud is. :santa:

Geplaatst

Heb nergens last van, en de Rio ook niet, gelukkig.

Wat mij echter wel opviel was dat het rubber van de deur bleef kleven aan de bestuurderszijde ('vastgevroren'). auto moet voor de 1e beurt, dus laat ik gelijk de afstelling van de deur nakijken. (het is me achteraf gezien al eerder opgevallen bij vochtige weersomstandigheden :druppeltjes vocht op de dorpel.)

Voor wat betreft vocht in het interieur/binnenkant ruiten, kan ik niet over meepraten maar wellicht dat dit ook een oplossing is (naast de roosters dicht en recirculatie gebruiken):

http://www.conrad.nl...ry-ontvochtiger

Als iemand overigens een tip heeft om bij het starten van de RIO de ruitenwissers niet in te schakelen, houdt ik mij aanbevolen. Lijkt mij niet fijn voor de rubbers als die dingen onverhoopt vastgevrforen zijn. (En dan een andere tip als, ruitenwissers omhoog na uitzetten, of 'dekentjes' over de voorruit)

Geplaatst

Ik vermoed dat niemand jou de beste tip kan geven, hoe graag ook.

Verzonden vanaf mijn iPhone.

Geplaatst

Ik heb nu mijn Rio sinds 10-1-2013, en heb de afgelopen dagen niets gemerkt van vocht aan de binnenkant van mijn ramen. Wel zag ik net dat er condens in mijn koplampen zit, bij de led verlichting. Iemand anders hier ook problemen mee? Ik ga er vanuit dat dit een garantie geval is en het zeker niet lichtjes moet nemen, aangezien ze bij een apk een auto hierop afkeuren.

Geplaatst

Vocht in de koplamp is een bekend verschijnsel en komt bij alle merken auto's voor. Vaak ook maar tijdelijk aanwezig en verdwijnt vanzelf na een langere rit. De koude lucht aan de buitenkant botst met de warme lucht van de lamp en condenseert tegen het glas. Kijk voor de zekerheid even of je rubbers goed aansluiten! De garage kan hier niets aan doen, betreft (vaak) een natuurverschijnsel.

Verzonden vanaf mijn iPhone.

Geplaatst

De afgelopen weken heb ik last van schurende remmen achter. Het beste hoorbaar als je remt vanaf 20 kilometer per uur tot stilstand. Ze lopen niet aan bij het rijden.

Nu denk je natuurlijk: pekel en daardoor wat roestvorming op de remschijven. Maar wat ik ook doe (zoals een aantal malen hard remmen), niets helpt.

Een van jullie hier ook last van? Hij is net voor de 30000 kilometerbeurt bij de KIA dealer geweest.

Geplaatst

Als iemand overigens een tip heeft om bij het starten van de RIO de ruitenwissers niet in te schakelen, houdt ik mij aanbevolen. Lijkt mij niet fijn voor de rubbers als die dingen onverhoopt vastgevrforen zijn. (En dan een andere tip als, ruitenwissers omhoog na uitzetten, of 'dekentjes' over de voorruit)

Niet op automatisch zetten???

Geplaatst

Hoe zit het trouwens met de ESP op de Rio? Ik dacht dat normaliter het ESP lampje gaat knipperen als je slipt en hij gaat corrigeren, maar ik heb expres wat slipjes gemaakt om te testen of het werkt, maar geen een keer het lampje zien knipperen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...