oude Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Hoi, Denk er over om zijwindschernen te monteren op 5 deurs picanto. Vraag mij alleen af of het beloofde effect van de verkopers ook waar is. Zou graag wiilen horen van mensen die dit ook gedaan hebben of het de investering waard is. Bij voorbaat dank voor de antwoorden. grt. oude Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
icerabbit Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Op mijn Citroen C1 had ik ook zijwindschermen en ze bevielen mij zo dat ik er nu over na zit te denken om ook een setje voor de Picanto te kopen. Handig als het regent en je toch je ruit op een kiertje wilt hebben. Nadelen zijn wel een iets hoger windgeruis in je auto, zelfs als het raam dicht is en bij de C1 dat de binnenrubbers iets naar buiten werden gedrukt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oude Posted May 16, 2013 Author Share Posted May 16, 2013 @icerabbit, Bedankt voor je reactie. grt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Verbruik zal wel weer iets toenemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
icerabbit Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Overigens zijn die van de dealer nogal prijzig. Ik heb ervaring met die van Heka, die zelfs na vier jaar gebruik er nog als nieuw uitzagen. Een setje voor de picanto kan je bijvoorbeeld kopen op: http://tiny.cc/zijwindscherm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evilone Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 heb ze er bij mij ook opgezet bevalt prima de gene die ik heb zijn van Climair ben alleen wel lang bezig geweest met vijlen slijpen en passend maken want electrische ramen met sluitbeveiliging zijn wel leuk maar als hij te zwaar gaat gaat je raam van zelf weer naar beneden,en daar krijg je het heen en weer van maar na een half urr vloeken en vijlen is het dan toch gelukt en ben er nu zeer tevreden over. Groetjes Edwin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pica3deur Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Heb ze orgineel van de dealer. Heb zelf na het inbouwen een beetje ingesmeerd met teflonolie, want inderdaad gingen de ramen vanzelf weer naar beneden tijdens het sluiten.. Heb ze vanaf bijna het begin en bevalt me uitstekend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oude Posted August 8, 2013 Author Share Posted August 8, 2013 Heb de zijwinschermen nu ook en bevallen uitstekend. Grt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 wie heeft ze zelf gemonteerd ? ging dat makkelijk ? en aangezien ik lees dat er met teflonolie gewerkt wordt omdat de ramen dan weer open gaan ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pica3deur Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 wie heeft ze zelf gemonteerd ? ging dat makkelijk ? en aangezien ik lees dat er met teflonolie gewerkt wordt omdat de ramen dan weer open gaan ? Je heb inderdaad teflonolie of een ander smeermiddel nodig. Omdat de ruimte van de raamrubbers kleiner worden ontstaat er een te grote weerstand waardoor de beveiliging van de ramen in werking komt. Ik heb dit alleen bij het begin moeten doen, daatna geen problemen meer mee gehad. Ben ook nog steeds tevreden met de schermen, laat vaak overdag het raam op een kier staan, geen regen binnen maar wel frisse lucht. Zo heb je als roker toch een redelijk frisse auto en tijdens rijden geen windgeruis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Je heb inderdaad teflonolie of een ander smeermiddel nodig. Omdat de ruimte van de raamrubbers kleiner worden ontstaat er een te grote weerstand waardoor de beveiliging van de ramen in werking komt. Ik heb dit alleen bij het begin moeten doen, daatna geen problemen meer mee gehad. Ben ook nog steeds tevreden met de schermen, laat vaak overdag het raam op een kier staan, geen regen binnen maar wel frisse lucht. Zo heb je als roker toch een redelijk frisse auto en tijdens rijden geen windgeruis. Niet roken in de auto is natuurlijk nog beter voor de luchtkwaliteit, maar dat had je vast zelf ook al bedacht Grtz. Specialmade 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 nu het over roken gaat en dat doe ik als een stoomboot, schrok ik toch wel heel erg dat er standaard geen asbak meer zit in een nieuwe auto ! maar goed ik zal de bestelling van de picanto er niet voor afzeggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ed-Car Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Ik heb nog twee asbakken voor de Picanto liggen. Maar dat zijn gewoon van die dingen in je beker houder dus ook zo bij de action te koop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackmees Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 heb ze er bij mij ook opgezet bevalt prima de gene die ik heb zijn van Climair ben alleen wel lang bezig geweest met vijlen slijpen en passend maken want electrische ramen met sluitbeveiliging zijn wel leuk maar als hij te zwaar gaat gaat je raam van zelf weer naar beneden,en daar krijg je het heen en weer van maar na een half urr vloeken en vijlen is het dan toch gelukt en ben er nu zeer tevreden over. Groetjes Edwin Hoi,Ik heb ze ook van climair en ze gemonteerd even een beetje kloten maar zitten als gegoten nergens last van. Ik heb wel volgens beschrijving de ramen 24 gesloten laten voor het aandrukken en de pasvorm. En de prijs € 59,00 bij http://www.autocomfortwebshop.nl/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonzie Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 nu het over roken gaat en dat doe ik als een stoomboot, schrok ik toch wel heel erg dat er standaard geen asbak meer zit in een nieuwe auto ! maar goed ik zal de bestelling van de picanto er niet voor afzeggen Zonde om een frisse nieuwe auto om te toveren tot een grote asbak. Die sigaretten-stank gaat er nooit meer uit. Ook bij verkoop is de volgende eigenaar blij als de auto na een tijdje in de zon gestaan te hebben ,weer stinkt als een oude kroeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picanto Bram Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Ook bij verkoop is de volgende eigenaar blij als de auto na een tijdje in de zon gestaan te hebben ,weer stinkt als een oude kroeg. Dan doet hij het dus goed ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pica3deur Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 Nostalgie...heerlijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene78 Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 ik heb ze vorige week binnen gekregen via de Laudorshop.nl voor de 5 deurs 47,50 eurries. Ik ga ze er dit weekend op zetten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oude Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 Ik hoop dat je er net zoveel plezier van hebt als ik. grt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 ik heb er ook veel plezier van en het staat nog sportief ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts