Jump to content

zijwindschermen

oude

Recommended Posts

Hoi,

Denk er over om zijwindschernen te monteren op 5 deurs picanto.

Vraag mij alleen af of het beloofde effect van de verkopers ook

waar is.

Zou graag wiilen horen van mensen die dit ook gedaan hebben of

het de investering waard is. Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

grt.  oude

Op mijn Citroen C1 had ik ook zijwindschermen en ze bevielen mij zo dat ik er nu over na zit te denken om ook een setje voor de Picanto te kopen. Handig als het regent en je toch je ruit op een kiertje wilt hebben. Nadelen zijn wel een iets hoger windgeruis in je auto, zelfs als het raam dicht is en bij de C1 dat de binnenrubbers iets naar buiten werden gedrukt. 

• Like 1

@icerabbit,

Bedankt voor je reactie.

grt.

heb ze er bij mij ook opgezet bevalt prima de gene die ik heb zijn van Climair ben alleen wel lang bezig geweest met vijlen slijpen en passend maken want electrische ramen met sluitbeveiliging zijn wel leuk maar als hij te zwaar gaat gaat je raam van zelf weer naar beneden,en daar krijg je het heen en weer van maar na een half urr vloeken en vijlen is het dan toch gelukt en ben er nu zeer tevreden over.

Groetjes Edwin

Heb ze orgineel van de dealer. Heb zelf na het inbouwen een beetje ingesmeerd met teflonolie, want inderdaad gingen de ramen vanzelf weer naar beneden tijdens het sluiten.. Heb ze vanaf bijna het begin en bevalt me uitstekend.

• 2 months later...
  • 1 month later...

wie heeft ze zelf gemonteerd ? ging dat makkelijk ? en aangezien ik lees dat er met teflonolie gewerkt wordt omdat de ramen dan weer open gaan ?

Je heb inderdaad teflonolie of een ander smeermiddel nodig. Omdat de ruimte van de raamrubbers kleiner worden ontstaat er een te grote weerstand waardoor de beveiliging van de ramen in werking komt. Ik heb dit alleen bij het begin moeten doen, daatna geen problemen meer mee gehad. Ben ook nog steeds tevreden met de schermen, laat vaak overdag het raam op een kier staan, geen regen binnen maar wel frisse lucht. Zo heb je als roker toch een redelijk frisse auto en tijdens rijden geen windgeruis.

Je heb inderdaad teflonolie of een ander smeermiddel nodig. Omdat de ruimte van de raamrubbers kleiner worden ontstaat er een te grote weerstand waardoor de beveiliging van de ramen in werking komt. Ik heb dit alleen bij het begin moeten doen, daatna geen problemen meer mee gehad. Ben ook nog steeds tevreden met de schermen, laat vaak overdag het raam op een kier staan, geen regen binnen maar wel frisse lucht. Zo heb je als roker toch een redelijk frisse auto en tijdens rijden geen windgeruis.

Niet roken in de auto is natuurlijk nog beter voor de luchtkwaliteit, maar dat had je vast zelf ook al bedacht  :-)

Grtz.

Specialmade

• Like 1

• 1 month later...

heb ze er bij mij ook opgezet bevalt prima de gene die ik heb zijn van Climair ben alleen wel lang bezig geweest met vijlen slijpen en passend maken want electrische ramen met sluitbeveiliging zijn wel leuk maar als hij te zwaar gaat gaat je raam van zelf weer naar beneden,en daar krijg je het heen en weer van maar na een half urr vloeken en vijlen is het dan toch gelukt en ben er nu zeer tevreden over.

Groetjes Edwin

Hoi,

Ik heb ze ook van climair en ze gemonteerd even een beetje kloten maar zitten als gegoten nergens last van.

Ik heb wel volgens beschrijving de ramen 24 gesloten laten voor het aandrukken en de pasvorm.

En de prijs € 59,00 bij http://www.autocomfortwebshop.nl/

nu het over roken gaat :P en dat doe ik als een stoomboot, schrok ik toch wel heel erg dat er standaard geen asbak meer zit in een nieuwe auto ! maar goed ik zal de bestelling van de picanto er niet voor afzeggen

Zonde om  een frisse nieuwe auto om te toveren tot een grote asbak. Die sigaretten-stank gaat er nooit meer uit. Ook bij verkoop is de volgende eigenaar  blij als de auto na een tijdje in de zon gestaan te hebben ,weer stinkt als een oude kroeg.

• 4 weeks later...