JanSn Geplaatst 28 Mei, 2017 Geplaatst 28 Mei, 2017 10 uur geleden zei Sharkster: Deze week 2 keer m'n navigatie gebruikt, 1 keer in NL en 1 keer in Duitsland. Maar ik krijg nu ook slechts de keuze uit 2 routes, de snelste en de kortste, de rode en de blauwe... dus geen groene (meest milieu-vriendelijke) route. Het lijkt er dus inderdaad op dat deze optie sinds de laatste nieuwe update er uit is gehaald.... Oké bedankt voor je snelle reactie. Vriendelijke groet van JanSn Quote
Specialmade Geplaatst 28 Mei, 2017 Geplaatst 28 Mei, 2017 Op 2017-5-23 om 13:30 zei Raymond GT-Line: Vandaag een update van de navigatie van de Cee'd gehad, als ik gebruik maak van Tom Tom live services staan de flitspalen er niet meer in, ook het vierde icoontje aan de linker zijde waar je een flitser mee kon signaleren is weg. Hebben meer mensen dit? Heb je gekeken (in instellingen navigatie) of het laatste item is aangevinkt. Dit is namelijk nodig om de flitspalen controle te activeren. Quote
Raymond GT-Line Geplaatst 10 Juni, 2017 Geplaatst 10 Juni, 2017 Specialmade, bedankt voor de tip! Het werkt weer, alleen spijtig dat de dealer het niet kon oplossen. Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk Quote
Specialmade Geplaatst 10 Juni, 2017 Geplaatst 10 Juni, 2017 42 minuten geleden zei Raymond GT-Line: Specialmade, bedankt voor de tip! Het werkt weer, alleen spijtig dat de dealer het niet kon oplossen. Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk Volgende keer dan maar meteen bij mij vragen. 1 Quote
Gast Jarre Geplaatst 10 Juni, 2017 Geplaatst 10 Juni, 2017 Op 5/28/2017 om 10:04 zei JanSn: Oké bedankt voor je snelle reactie. Vriendelijke groet van JanSn is eruit gehaald vanwege plaatsgebrek op het interne geheugen zie changelog Change source dataNAVTEQ Map DB: 15Q1 to 15Q4 NAVTEQ Traffic Pattern: 14Q4 to 15Q4 NAVTEQ HYUNDAI / KIA POI: 15Q1 to 15Q4 NAVTEQ Hydrogen Station POI: 15Q1 to 15Q4 ZENRIN Junction View: 15Q1 to 15Q4 Countries Covered45 Countries Remove ECO dataECO data has been removed due to shortage of storage Change the map versionMap version was changed to manage the postal code issue issue in UK from 415E7AA to 415E7AB. Quote
JanSn Geplaatst 14 Juni, 2017 Geplaatst 14 Juni, 2017 Op 10-6-2017 om 14:53 zei jarre: is eruit gehaald vanwege plaatsgebrek op het interne geheugen zie changelog Change source dataNAVTEQ Map DB: 15Q1 to 15Q4 NAVTEQ Traffic Pattern: 14Q4 to 15Q4 NAVTEQ HYUNDAI / KIA POI: 15Q1 to 15Q4 NAVTEQ Hydrogen Station POI: 15Q1 to 15Q4 ZENRIN Junction View: 15Q1 to 15Q4 Countries Covered45 Countries Remove ECO dataECO data has been removed due to shortage of storage Change the map versionMap version was changed to manage the postal code issue issue in UK from 415E7AA to 415E7AB. Bedankt voor je reactie Gr.Jan Sn Quote
Proceed Frankie Geplaatst 14 Juni, 2017 Geplaatst 14 Juni, 2017 Morgen als het goed is de nieuwe Niro halen. Verzocht om deze te voorzien van nieuwste software. Dat zou men standaard doen bij afleverING. Tot op heden altijd prima zaken kunnen doen en prima tevreden over mijn dealer. Dus benieuwd wat er op staat straks. Als er interesse voor is plaats ik wel een foto van de info..? 1 Quote
momobv Geplaatst 29 Juni, 2017 Geplaatst 29 Juni, 2017 Op 10-5-2017 om 09:11 zei GUNMETALBLACK: Zoals belooft , de nieuwe update op 9 mei 2017 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Ik ben vandaag bij de Kia dealer geweest voor grote beurt voor mijn Sportage, heb ook navigatie update gekregen. Het viel me op dat mijn firmware versie nog op versie 1.7.3 staat. Kan ik firmware update ergens downloaden? Grtz, Joep Quote
wimme Geplaatst 2 Oktober, 2017 Geplaatst 2 Oktober, 2017 Op 29/06/2017 om 18:19 zei momobv: Ik ben vandaag bij de Kia dealer geweest voor grote beurt voor mijn Sportage, heb ook navigatie update gekregen. Het viel me op dat mijn firmware versie nog op versie 1.7.3 staat. Kan ik firmware update ergens downloaden? Grtz, Joep Quote
wimme Geplaatst 2 Oktober, 2017 Geplaatst 2 Oktober, 2017 Vandaag ook bij KIA dealer bij onderhoud de navigatie laten update. Dit nam bijna 2h30 in beslag, maar ook ik stel vast dat er de Firmware versie 1.7.3_SL heb, voorheen was dat 1.5.9_SL, andere software gegevens zijn identiek als op de foto van momobv. Daarom de vraag wat is de functie van de Firmeware en waarom is dit bij mij (ook naast momobv) een andere versie dan sommige mede Kia eigenaars en waar is deze te vinden. Tevens de vraag is het noodzakelijk om 5.6.7_SL(18) te hebben, of is deze versie de oorzaak dat sommige radio/navigatiesystemen crashen? Veel vragen, maar iemand zal wel een antwoord hebben zeker. Dank vanwege wimme, eigenaar van een Kia sportage 2011 Quote
Sharkster Geplaatst 2 Oktober, 2017 Geplaatst 2 Oktober, 2017 De firmware is software die het apparaat waarvoor het bestemd is, gebruikt om te kunnen werken. In principe is de laatste firmware de best werkende waaruit zogenaamde foutjes ('bugs') zijn verwijderd ... Natuurlijk gaat het bij zo'n nieuwe firmware-update ook wel eens fout waardoor systemen crashen. Maar deze firmware zou in principe ook gewoon door jouw KIA dealer gelijktijdig met de nieuwe kaartenversie van de navigatie op je multimedia-apparaat kunnen worden gezet. Dat is bij mij althans wel gebeurd. Ik heb dan weliswaar een Hyundai, maar dat zou niets uit moeten maken. De firmware-versie die ik heb is 5.6.7_ELFL (zie foto) M.v.g. Martin Quote
wimme Geplaatst 5 Oktober, 2017 Geplaatst 5 Oktober, 2017 Navraag gedaan bij de dealer en deze bevestigde mijn vermoeden dat de versie 5.6.7_SL(18) soms de oorzaak is dat units plots volledig crashen en dan vervangen moesten worden. Daarom heeft de KIA hoofdverdeler hun dealers geadviseerd om de 1.7.3_SL te installeren of te behouden daar deze betrouwbaarder is. U scharkster heeft versie 5.6.7_ELFL, dat zou wel eens een verbeterde en foutloze versie kunnen zijn, wanneer is deze op uw Hyundai geïnstalleerd? Tevens dank voor uw antwoord. Wimme Quote
Sharkster Geplaatst 5 Oktober, 2017 Geplaatst 5 Oktober, 2017 Hoi Wimme, Deze versie 5.6.7_ELFL is er tijdens groot onderhoud bij de Hyundai dealer opgezet samen met de meeste recente kaartenmap. Dit is in mei van dit jaar (2017) gebeurd. M.v.g. Martin Quote
Franco49 Geplaatst 30 November, 2017 Geplaatst 30 November, 2017 Vandaag bij de dealer geweest voor een update van mijn navigatie , duurde 2,5 uur ,maar heb ook de laatste versie en het is hetzelfde als hierboven aangegeven , ik ben benieuwd wat het beter is , het bleek dat er nog de versie van 2012 opzat . ik zag ook dit bericht bij : Heb je gekeken (in instellingen navigatie) of het laatste item is aangevinkt. Dit is namelijk nodig om de flitspalen controle te activeren., ik heb wel op mijn navigatie het bord van b.v. 50 km staan of is dat hetzelfde ? Quote
Sharkster Geplaatst 30 November, 2017 Geplaatst 30 November, 2017 Dat verkeersbord met de aanduiding 50 is GEEN flitspaal-aanduiding, maar een aanduiding wat de toegestane snelheid terplaatse is... Bij mijn weten kun je op dit systeem geen flitspaal-aanduiding installeren, maar daar kun je Flitsmeister natuurlijk voor gebruiken, werkt supergoed !!! Mvg Martin Quote
Franco49 Geplaatst 1 December, 2017 Geplaatst 1 December, 2017 Sharkster ,Bedankt ik heb flitsmeister op mijn mobiel gezet , kijken hoe het werkt ! Quote
Franco49 Geplaatst 8 December, 2017 Geplaatst 8 December, 2017 Nou Sharkster ik heb de Flitsmeister uitgeprobeerd , alleen volgens mij moet je dan internet op je mobiel hebben , of ik doe iets verkeerd !!! ik heb nu Radarbot of Radarwarner erop gezet kijken wat die doet . iemand ervaring met die? Quote
Sharkster Geplaatst 11 December, 2017 Geplaatst 11 December, 2017 Op 8-12-2017 om 21:01 zei Franco49: Nou Sharkster ik heb de Flitsmeister uitgeprobeerd , alleen volgens mij moet je dan internet op je mobiel hebben , of ik doe iets verkeerd !!! Indien je geen internetverbinding hebt, dan wordt er alleen voor vaste flitspalen en vaste trajectcontroles gewaarschuwd bij Flitsmeister. Dus dan word je niet gewaarschuwd voor mobiele flitscontroles en/of gevaarlijke situaties op jouw route. M.v.g. Martin Quote
Franco49 Geplaatst 12 December, 2017 Geplaatst 12 December, 2017 Skarkster ik heb nu Radarwarner erop gezet , ben benieuwd hoe die werkt , het gaat mij hoofdzakelijk om de rijsnelheid dat die nauwkeurig is , dat andere is een bijkomende zaak . Quote
Franco49 Geplaatst 17 December, 2017 Geplaatst 17 December, 2017 Vandaag weer van Assen naar Groningen gereden en net als 14 dagen geleden , stuurt de navigatie mij binnendoor en wel bij de twee routes die je kunt aanklikken en ik was voor dit probleem al bij de dealer geweest en volgens hun stond de navigatie niet goed , ik heb nadien niks aan de navigatie veranderd en toch geeft het steeds de verkeerde route aan , zelfs als ik in Groningen rij stuurt het mij de verkeerde kant op , wie heeft ook deze problemen met de navigatie ? Denk dat ik deze week maar weer naar de dealer ga ! Tevens de Radarwarner is niks ! Zoek nu naar iets anders Quote
Franco49 Geplaatst 19 December, 2017 Geplaatst 19 December, 2017 Nog even weer een reactie , ik ben weer bij de garage geweest en ook de monteur snapt het niet hoe het kan , ik kon hem namelijk laten zien dat de navigatie je niet via de snelweg stuurt , nu heeft hij het weer terug gesteld op fabrieksinstellingen , ik heb heel benieuwd wat het nu gaat doen . Quote
Sharkster Geplaatst 19 December, 2017 Geplaatst 19 December, 2017 Heb je dan misschien een aantal instellingen, zoals bepaalde dingen (b.v. veerpont / tolwegen enz. vermijden), per ongeluk ingeschakeld staan, waardoor jouw navigatie een alternatieve route gaat kiezen...??? Ik kan zo niet aan je profiel zien welke auto/merk/type en van welk bouwjaar deze is, maar KIA heeft toch 7 jaar garantie... dus misschien kan dan ook je navigatie onder garantie worden vervangen. Wat betreft FlitsMeister, ik ben gisteren naar een Kerstmarkt in Duitsland geweest en heb onderweg file gehad, wegwerkzaamheden en een mobiele flitser. FlitsMeister gaf ze allemaal keurig en op tijd aan ! Ik vind dit echt geweldig goed werken en de app wordt regelmatig ge-update en er komen functie's bij. Als je niet meer rijdt, schakelt de app zich automatisch uit, waardoor de telefoonaccu niet wordt leeg getrokken en het dataverkeer wordt gestopt. Ik ben dan ook erg tevreden over FlitsMeister. Quote
Franco49 Geplaatst 20 December, 2017 Geplaatst 20 December, 2017 Sharkster, nee er staat niks ingeschakeld , daarom kon de monteur er ook niet bij dat het zo was , maar zal binnenkort het tochtje Groningen nogmaals herhalen dan weet ik het zeker dat het nu goed is . Quote
Franco49 Geplaatst 20 December, 2017 Geplaatst 20 December, 2017 7 uur geleden zei Franco49: Sharkster, nee er staat niks ingeschakeld , daarom kon de monteur er ook niet bij dat het zo was , maar zal binnenkort het tochtje Groningen nogmaals herhalen dan weet ik het zeker dat het nu goed is . Nou vanmiddag dezelfde route gereden en nu is het prima, dus als de navigatie niet goed zou werken zou een fabrieksinstelling een optie zijn . Quote
Sharkster Geplaatst 21 December, 2017 Geplaatst 21 December, 2017 Nou fijn dat ie 't weer doet dan. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.