Jump to content

Recommended Posts

Posted

De huidige Picanto is alweer ruim twee jaar op de markt en het zal mij niet verbazen als ergens volgend jaar (2014) de Picanto een facelift gaat krijgen ter overbrugging van de tijd dat de compleet nieuwe Picanto gaat komen (2016?).

Wat zou jij graag veranderd, verbeterd, toegevoegd of wellicht weggelaten zien bij een facelift of straks bij het nieuwe model? 

Mijn lijstje:

Lak: Kwaliteit kan beter. Bij meerdere Picanto's stof in de lak gezien en op niet direct zichtbare plaatsten is de lak héél erg dun (binnenkant deuren, achterklep, tankklep). Erg gevoelig voor steenslag.

Kleur: Meer uitgesproken frisse kleuren voor lak en interieur en de mogelijkheid om zelf te combineren.

Uitbreiding optielijst af fabriek met: Cruise Control, Intervalstand achterruitwisser, premium geluids/mulimedia installatie, geïntegreerde middenarmsteun in kleur interieur, privacy glass, uitgebreide boordcomputer.

Algemeen: Meer vakjes, bakjes om kleingeld, pasjes etc in te kunnen doen. Groter display boordcomputer zodat je meer info tegelijkertijd kunt zien. 

Motorisch: Zuiniger, krachtiger. Bi-fuel uitvoering.

Weglaten: Kleuren Bright Silver, Milky Beige, Cafe Mocha en Signal Red

Posted

@jeroen66475,

Erg leuk en slim bedacht, misschien breng je ze bij Kia wel op ideeën   :-)   :-)

Wellicht komen er pakketten die voorzien in de behoefte van de Picanto rijder

door jouw voorstel.

Het weglaten van kleuren zou ik persoonlijk niet voorstellen. Er zijn mensen die

de genoemde kleuren juist fantastisch vinden.

Grtz.

Specialmade

Posted

Het weglaten van kleuren zou ik persoonlijk niet voorstellen. Er zijn mensen die

de genoemde kleuren juist fantastisch vinden.

Helemaal mee eens. Niets zo persoonlijk als kleuren. Als bezitter van een witte weet ik daar alles van hahaha. Maar Ik heb echt maling aan wat een ander vindt, over smaak valt niet te twisten. Ik vind het zelf wel leuk om te lezen wat anderen van een bepaalde kleur vinden en daarom heb ik erbij gezet welke van mij niet zo nodig hoeven. 

Posted

Turbo  Turbo :-)  zuinig rijden kan altijd nog toch.

Als de kinderen geen beslag meer maken van de auto lijkt een picanto wel wat voor me.

Leuk topic trouwens

• Like 2
Guest Jaap van Deursen
Posted

Hoezo, wat wil ik veranderd zien? Gaat dat dan toegepast worden?

Is dit een vraag uit Korea?

Posted

Kleuren weghalen lijkt mij ook niet zo'n strak plan!  Heb ze allemaal op voorraad staan in deze kleuren omdat deze goed verkocht worden.

En een facelift zit er nog niet in lijkt me, zelfs in 2014 niet !

Posted

Kleuren weghalen lijkt mij ook niet zo'n strak plan!  Heb ze allemaal op voorraad staan in deze kleuren omdat deze goed verkocht worden.

Moet ik dan terug komen in 2015 peter :-)

Posted

De eerste generatie Picanto (SA) kreeg ook na 3 jaar z'n eerste facelift dus waarom nu niet? 

Posted

Laat de facelift maar nog wachten. We hebben onze picanto nog maar een week.

Posted

Leuk bedacht, echter zal de facelift niet snel komen (als die er al ooit komt en dat ze niet helemaal overstappen op een volledig nieuw model)

Ze weten dat de huidige picanto als een speer verkoopt, en je hem heel luxe kunt aankleden naar eigen wens. (met alle nodige technische snufjes)

Laten ze maar eens met de turbo motoren komen zoals is aangekondigd in 2014, dat lijkt me een hele vooruitgang.

Posted

Leuk bedacht, echter zal de facelift niet snel komen (als die er al ooit komt en dat ze niet helemaal overstappen op een volledig nieuw model)

Ze weten dat de huidige picanto als een speer verkoopt, en je hem heel luxe kunt aankleden naar eigen wens. (met alle nodige technische snufjes)

Laten ze maar eens met de turbo motoren komen zoals is aangekondigd in 2014, dat lijkt me een hele vooruitgang.

Met de komst van die motoren zal er wel een (kleine) facelift komen.

Posted

Ze weten dat de huidige picanto als een speer verkooptL

Verkopen Kia Picanto:

2007:       5182

2008:     3872

2009:  1555

2010:      4682

2011:           9283

2012:             11383

2013:        5284

Posted

Goedemorgen allen,

leuke topic, nou daar gaat ie dan:

- een bedieningsknop (zit meestal op de ruitenwisser pook) voor het zappen in je boordcomputers menu is het grootste gemis. Het met je hand door het stuur heen de BC bedienen vindt ik gevaarlijk.

- meer opties vwb keuze radio/nav system en speakers (zie nieuwe Renault met apps etc)

- alle knoppen en bedieningspoken verlichting erin.

- Brandstof meter nauwkeuriger en in Liters ipv 1, 1/2 etd

- dashboard opties zoals oliedruk meter/ olietemp meter/ koelvloeistof temp meter

- handsfreeset met insteek optie voor 2e simkaart ipv Bluetooth.

- Achterruitwisser interval.

- Betere roestbescherming op delen stuurinrichting/ wielophanging

- leuk spoilertje in optie lijst

Dat is het wel zo'n beetje. Vergis je niet, ik ben ZEER tevreden over mijn pica (1.2 met alles behalve leer en open dakje) maar alles kan altijd beter en meer naar eigen smaak.

fijne dag, Tarkan

Posted

Cruisecontrol.

Laat je hem nu inbouwen bij KIA ben je ruim 700 euro kwijt.

Voor de rest erg tevreden.

Leuk om Peter hier te zien. :wink:

• Like 1
Posted

Cruisecontrol.

Laat je hem nu inbouwen bij KIA ben je ruim 700 euro kwijt.

Voor de rest erg tevreden.

Leuk om Peter hier te zien. :wink:

Kan hem tegenwoordig overal zien Oosterhout en Breda wat een mazzelaar  :wink:

• Like 1
  • 4 months later...
Posted

Ik had graag gezien, een buitentemperatuur meter in het dashboard,

In de schakelconsole van een picanto met automaat, dat daarvan de schakelconsole voorzien wordt van verlichting.

In de deuren aan de onderzijde bij openen een Rood lampje gaat branden.

Posted

Ik zie ook niet zo snel een facelift komen, samen met de nieuwe i10 heeft Hyundai/KIA natuurlijk een ijzersterk stelletje om de concurrentie het aardig moeilijk te maken. Voordat wij onze gehaktstaaf kochten hebben we echt in alle gelijkwaardige auto's gereden en de Picanto stak er ver bovenuit als het gaat om uitrusting en rijplezier. LED verlichting voor/achter, parkeersensoren, elektrisch/verwarmde spiegels enz enz voor iets meer als €10K, dat ga je bij de concurrentie niet vinden. Ik denk persoonlijk dat er ergens begin/half 2015 gewoon een heel nieuw model komt, deze verkoopt simpelweg gewoon nog veel te goed en de enige nieuwe echte concurrentie komt uit eigen huis.