Jump to content

wegenbelasting

mika kjelld

Recommended Posts

Ik zie de Rio benzine er niet bij staan, wel de Picanto benzine. Is het lijstje niet volledig?

Ik zie de Rio benzine er niet bij staan, wel de Picanto benzine. Is het lijstje niet volledig?

In de tekst staat:

Autovisie selecteert de meest populaire ‘modellen die slachtoffer worden van de gewijzigde belastingregel.

De lijst zal dus niet volledig zijn neem ik aan.

Tja balen maar het zat er aan te komen.

Valt me trouwens nog mee voor de 1.1 CRDI.

Ik had €90,- per maand verwacht.

Beetje terecht is het natuurlijk wel, aangezien we allemaal overal lezen dat die autootjes sowieso niet zo zuinig zijn als wat men ooit deed geloven, dus hoeven de voordeeltjes die aan die vermeende zuinigheid vasthingen ook niet gehandhaafd te worden. (jmho) Waarom wel vet lappen voor een b.v. een Honda crv die 1 op 15 rijdt en niet voor een Picanto die hetzelfde verbruikt.

Waarom wel vet lappen voor een b.v. een Honda crv die 1 op 15 rijdt en niet voor een Picanto die hetzelfde verbruikt.

Omdat de hoogte van de wegenbelasting wordt vastgesteld op basis van het ledig gewicht van het voertuig helaas. Daarbij heeft verbruik geen enkele invloed.

Het had de overheid wel gesierd om daar ook rekening mee te houden maar er is nu eenmaal geld nodig.

Omdat de hoogte van de wegenbelasting wordt vastgesteld op basis van het ledig gewicht van het voertuig helaas. Daarbij heeft verbruik geen enkele invloed.

Het had de overheid wel gesierd om daar ook rekening mee te houden maar er is nu eenmaal geld nodig.

Ja oké, maar de ontheffing was toch omdat de autootjes zuiniger zouden zijn? Niet omdat ze licht en dicht zijn.

Het is altijd al een tijdelijke maatregel geweest om de markt te stimuleren milieu vriendelijke auto's te gaan kopen/rijden. Nu hoeft de autolobby ook niet meer te liegen dat een Kia Diesel 1 op 30 rijdt.

Vraag mij af waarom ze niet een soort tussen tarief maken, vangen ze toch wegenbelasting en men blijft millieu vriendelijk rijden. Zal mij straks een worst wezen wat voor rotzooi een auto heeft als die maar goed en goedkoop rijdt.

Het is altijd al een tijdelijke maatregel geweest om de markt te stimuleren milieu vriendelijke auto's te gaan kopen/rijden. Nu hoeft de autolobby ook niet meer te liegen dat een Kia Diesel 1 op 30 rijdt.

Vraag mij af waarom ze niet een soort tussen tarief maken, vangen ze toch wegenbelasting en men blijft millieu vriendelijk rijden. Zal mij straks een worst wezen wat voor rotzooi een auto heeft als die maar goed en goedkoop rijdt.

Ja, precies, tussentarief, daar had ik het gisteren met collega's ook nog over. Zodra er weer vol wegenbelasting gevraagd gaat worden, verdwijnt voor een groot deel die extra prikkel om milieu vriendelijk te rijden

rio 1.1 diesel in zuid holland 90 euro per maand.

tussentarief op basis van co2 uitstoot en niet op basis van gewicht is natuurlijk eerlijker.

maar met nog eens 6 miljard te kort gaat dit niet gebeuren.

en dan is de prikkel eraf en kan er een 5liter v8 in mijn rio :wink:

• Like 1

Guest Warmentuuter

Ja, precies, tussentarief, daar had ik het gisteren met collega's ook nog over. Zodra er weer vol wegenbelasting gevraagd gaat worden, verdwijnt voor een groot deel die extra prikkel om milieu vriendelijk te rijden

Als je de tegenwoordige benzineprijzen ziet dan blijft de prikkel wel bestaan.

Het nodigt niet uit om een V6 te kopen.

rio 1.1 diesel in zuid holland 90 euro per maand.

Maak me niet ongelukkig.

Had ik beter weer voor een Ford Focus Station turbo diesel kunnen gaan. Daar betaalde ik hetzelfde bedrag per maand. :P

net aan de hand van het gewicht gekeken en in Noord-Holland wordt het mrb met de gegevens van 2013 per maand € 38,-

Voor meer info : http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/

1004 kg is 96 per kwataal NH  = 32 p mnd   :wink:

hou je weer 6 euro in de knip

1004 kg is 96 per kwataal NH  = 32 p mnd   :wink:

hou je weer 6 euro in de knip

wat ik gehoord heb moet je qua gewicht kijken naar "Massa rijklaar" en dat is helaas 1104 kg

wat ik gehoord heb moet je qua gewicht kijken naar "Massa rijklaar" en dat is helaas 1104 kg

Denk ut niet, wat Handyman zegt klopt volgens mij, anders hadden we tot nu ook moeten betalen ;)

Denk ut niet, wat Handyman zegt klopt volgens mij, anders hadden we tot nu ook moeten betalen ;)

Het plan was eerst dat de mrb per 1 januari 2013 in zou gaan dit hebben ze toen uitgesteld en nu wordt het dus 1 januari 2014 tenzij de co2 uitstoot onder de 50gr is dan hoef je nog geen mrb te betalen. Het kromme is dat ook betaande auto's mrb moeten gaan betalen het zou eerlijker zijn als het voor nieuwe auto's zou gelden of auto's die in 2014 op kenteken gezet worden maar ja ik zit niet in Den Haag ;)

Het gewicht van uw voertuig vindt u op het kentekenbewijs onder de rubriek 'Massa ledig voertuig'.

Bron belastingdienst.nl

je hebt helemaal gelijk nou kijk dan toch nog een klein meevallertje al denk ik dat de provincie/regering er volgend jaar vast wel wat bovenop gaat gooien zodat je vanzelf op de € 38,- uit gaat komen, haha