Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, 

Ik heb vandaag een firmware update gedaan op de Pioneer navigatie (F940BT) van mijn Kia Rio. Dit is gelukt maar moet nu een password invoeren. (alle overige opties zijn vergrendeld) Op de website van Pioneer vond ik een omslachtige beschrijving van hoe je aan dit password komt, nl: Door het invoeren van een product device nummer en cd/media nummer kun je online een password aanmaken. 

Het product device nummer zou te vinden moeten zijn via: Menu-knop van de NavGate > Instellingen > Hardware > Service Info http://www.pioneer.eu/nl/content/support/support/upgrade/unlock_navi_software.html

Dit is een probleem aangezien ik niet anders kan dan een password invoeren op mijn nav. 

Het cd/media nummer zou op een kaartje bij de cd-rom moeten staan. Ik heb nu werkelijk alle boekjes en kaartjes doorgespit naar geen cd/media nummer te vinden. 

Nu ik beide nummers niet heb zit ik voorlopig tegen een password scherm aan te kijken.. 

Heb het forum en het web al afgezocht maar helaas niets gevonden. 

Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor? 

Ik hoor het graag. 

Gr. Chris

Geplaatst

na de update moet je een password ingeven, maar dan een zelfgekozen, dat is om de radio te beveiligen, dit zal je ook iedere keer moeten doen als je acuu polen losgemaakt zijn, is gewoon de standaard beveiliging zodat hij gestolen mocht worden men er niets aan heeft

Geplaatst

na de update moet je een password ingeven, maar dan een zelfgekozen, dat is om de radio te beveiligen, dit zal je ook iedere keer moeten doen als je acuu polen losgemaakt zijn, is gewoon de standaard beveiliging zodat hij gestolen mocht worden men er niets aan heeft

Hoi Jack,

Begrijp ik dan goed dat dit een (nog) niet bestaand password moet zijn? 

Geplaatst

Hoi Jack,

Begrijp ik dan goed dat dit een (nog) niet bestaand password moet zijn? 

ja, als de radio door de dealer ingebouwd wordt dan start het systeem op met die optie als eerst, de dealer zal het blank laten, was bij mij ook zo, na de kaartupdate kwam de optie weer tevoorschijn en heb ik een eigen password ingevoerd

maak anders even een foto van het scherm en post die hier dan kunnen we meer zien

Geplaatst

ja, als de radio door de dealer ingebouwd wordt dan start het systeem op met die optie als eerst, de dealer zal het blank laten, was bij mij ook zo, na de kaartupdate kwam de optie weer tevoorschijn en heb ik een eigen password ingevoerd

maak anders even een foto van het scherm en post die hier dan kunnen we meer zien

Helaas.. Zojuist geprobeerd een willekeurig wachtwoord in te voeren maar dit was niet het juiste. 

Kennelijk heeft de Kia dealer bij de installatie een wachtwoord gebruikt... Morgen maar even bellen dan!

Hier is de foto. (kwaliteit is niet al te best maar er staat " Voer wachtwoord in" . 

post-13678-0-14772800-1389901528_thumb.jpg

Geplaatst

yep dan zeker naar de dealer gaan, die heeft het ingebouwd en moet het dus weten

Hallo Jack_Z,

Bedankt voor je hulp. Mijn Avic-F840BT heb ik met succes opgewaardeerd naar de vs 2013.

Wat het password betreft heb ik ter controle eerst het kleine toetsenbordje verwijderd en weer teruggeplaatst toen kon ik een eigen password invoeren.

Verder heb ik via poibase de flitspalen op een SD kaartje gezet. Daarna in mijn Avic-F840BT gestoken, maar had twijfels of dit allemaal goed was gegaan. Op de SD-kaart stond het bestand poibase.ini 0kb en een mapje met de naam PC. In de map PC zat een mapje blackspot en daarin stonden weer 3 betanden:

1. ADDON.CTL 1kb

2. ORBIS.DAT 8kb

3. VER.DAT 1kb

Onderweg kreeg ik wel plotseling melding op de plek waar een flitspaal stond met een raar pictogram (had een icoon van een stoplicht of snelheidsbord verwacht. Testen we allemaal nog even uit.

Wordt vervolgd.......

Geplaatst

Hallo Jack_Z,

Bedankt voor je hulp. Mijn Avic-F840BT heb ik met succes opgewaardeerd naar de vs 2013.

Wat het password betreft heb ik ter controle eerst het kleine toetsenbordje verwijderd en weer teruggeplaatst toen kon ik een eigen password invoeren.

Verder heb ik via poibase de flitspalen op een SD kaartje gezet. Daarna in mijn Avic-F840BT gestoken, maar had twijfels of dit allemaal goed was gegaan. Op de SD-kaart stond het bestand poibase.ini 0kb en een mapje met de naam PC. In de map PC zat een mapje blackspot en daarin stonden weer 3 betanden:

1. ADDON.CTL 1kb

2. ORBIS.DAT 8kb

3. VER.DAT 1kb

Onderweg kreeg ik wel plotseling melding op de plek waar een flitspaal stond met een raar pictogram (had een icoon van een stoplicht of snelheidsbord verwacht. Testen we allemaal nog even uit.

Wordt vervolgd.......

geweldig ;) jonge heer

Geplaatst

Het betrof inderdaad een "standaard" nummer Murcielayco.

Het toetsenbordje had ik zelf nog niet geprobeerd maar klinkt eigenlijk wel logisch want het is een beveiligingsmethode en zonder is je nav. niet bruikbaar.

Ik ga straks ook de PoiBase installeren. Alleen jammer dat Poibase alleen voor windows is..

Geplaatst

geweldig ;) jonge heer

Hallo Jack-z,

Deze jonge heer heeft de flitspalen werkend gekregen op de AVIC-F840BT en de laatste map update (versie 5.000).

Daarnaast heb ik ook de snelheidslimiet actief gemaakt en dat is erg prettig. Nu wordt tijdens het rijden de maximum toegestane snelheid bij elke weg onder in het scherm aangegeven.

Jammer dat er geen signaal klinkt als je boven die snelheid komt. Een TOMTOM doet dat wel. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...