varshant29 Geplaatst 23 Februari, 2014 Geplaatst 23 Februari, 2014 Hey allemaal, ik heb vrij recent een schuifdak laten plaatsen in mijn Rio. Ik dacht ik post het even, kijken wat jullie ervan vinden of misschien ter inspiratie. Ik heb het nog nooit eerder gezien bij een Rio namelijk. 5 Quote
xtra40 Geplaatst 23 Februari, 2014 Geplaatst 23 Februari, 2014 Heel erg mooi welk merk en type heb je er in laten zetten en niet onbelangrijk Wat kost dit mooie stukje techniek 1 Quote
Creative Name Geplaatst 23 Februari, 2014 Geplaatst 23 Februari, 2014 Erg mooi Moest er nog een dakspant geplaatst worden of kon het dak er zo in? Quote
Sjonster Geplaatst 23 Februari, 2014 Geplaatst 23 Februari, 2014 Mooi man.. Tis dat ik het te duur vind anders had ik het ook laten doen.. Hahah Quote
djendura Geplaatst 23 Februari, 2014 Geplaatst 23 Februari, 2014 Idd super mooi. Nog geen last van lekkage schijnt met aftermarket vaak voor te komen? Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk Quote
Sander GT Geplaatst 23 Februari, 2014 Geplaatst 23 Februari, 2014 Mooi man! ** hoort de pimpmasters de reciprozaag pakken en gaan nog ff snel een cursusje dakspant-aanpassen volgen ** Quote
varshant29 Geplaatst 23 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 23 Februari, 2014 Heel erg mooi welk merk en type heb je er in laten zetten en niet onbelangrijk Wat kost dit mooie stukje techniek Hey xtra40, thanks ! het is de een schuifdak van Webasto. type: Hollandia 300 DeLuxe Large soft touch rollo Prijs: € 879,00 Idd super mooi. Nog geen last van lekkage schijnt met aftermarket vaak voor te komen? Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk Djendura, nee ik heb 'm meteen de eerste dag getest met een tuinslang en alles blijft kurkdroog gelukkig. Quote
djendura Geplaatst 24 Februari, 2014 Geplaatst 24 Februari, 2014 Oke goed om te horen!. Wou er ook 1 maar was altijd bang er voor dus eigenlijk nooit gedaan. Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 24 Februari, 2014 Geplaatst 24 Februari, 2014 Ziet er erg mooi uit. Quote
Huizebakker Geplaatst 24 Februari, 2014 Geplaatst 24 Februari, 2014 Echt een mooie aanvulling. Vind het er zeer gelikt uitzien! Heb toen ik mijn auto kocht al twijfels gehad om dit te doen, we zijn toen zelfs met een aantal bezig geweest om te kijken of we korting konden krijgen. Met het zien van jouw foto's krijg ik weer enorme drang om ook zo'n dak in te laten bouwen. Het zou fijn zijn als je ook je ervaringen met dit dak zou posten. Met name geluidsniveau en wind in auto in de verschillende standen. Heel veel plezier er mee! Quote
Murcielaygo Geplaatst 24 Februari, 2014 Geplaatst 24 Februari, 2014 Heerlijk dak, die had ik in mijn Aygo ook. Zo jammer dat het bij de Pica zo duur is door het dakspant, anders wist ik het wel... Quote
varshant29 Geplaatst 24 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 24 Februari, 2014 Echt een mooie aanvulling. Vind het er zeer gelikt uitzien! Heb toen ik mijn auto kocht al twijfels gehad om dit te doen, we zijn toen zelfs met een aantal bezig geweest om te kijken of we korting konden krijgen. Met het zien van jouw foto's krijg ik weer enorme drang om ook zo'n dak in te laten bouwen. Het zou fijn zijn als je ook je ervaringen met dit dak zou posten. Met name geluidsniveau en wind in auto in de verschillende standen. Heel veel plezier er mee! Thanks ! Jaa de prijs valt wel tegen inderdaad maar het is het zeker waard, je hoort qua geluid eigenlijk helemaal niks en de bediening is ideaal. Als je hem in stand 1 zet (alleen kantelen) dan hoor je wel een klein beetje wind en een gewoon een rustige windcirculatie. Zet je hem in stand 2 (dak schuift naar achter) dat hoor je wel de wind alsof je je raam open hebt en dat voel je ook, die kan niet op de snelweg. Hoewel er een zonnescherm onder zit denk ik dat het in de zomer wel een stuk warmer wordt als de zon erop schijnt. Quote
Murcielaygo Geplaatst 25 Februari, 2014 Geplaatst 25 Februari, 2014 Warmte in de zomer valt mee; je kunt de auto ook parkeren met het dak op een kier, dan kan de warme lucht de auto uit. Zelf had ik op 1 het dak op "twee tikken omlaag" vanuit de kantelpositie (knop vasthouden) en onder 2 had ik de schuifstand zover naar achter dat de spoiler NET helemaal omhoog staat. Die stand was op de snelweg goed te doen... Quote
Wimis on Geplaatst 25 Februari, 2014 Geplaatst 25 Februari, 2014 Mooi kantel/schuifdak hoor ! Heb heel vroeger een VanHollandia gehad. Werkte op dezelfde manier als hier. 1 extraatje had ik toen: Als de auto werd afgesloten dan ging ook het dakje dicht Quote
Murcielaygo Geplaatst 25 Februari, 2014 Geplaatst 25 Februari, 2014 Deze Webasto gaat als het goed is ook vanzelf dicht bij uitzetten van contact, TENZIJ je binnen een paar seconden op een knopje van het dak drukt... Quote
varshant29 Geplaatst 25 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 25 Februari, 2014 Mooi kantel/schuifdak hoor ! Heb heel vroeger een VanHollandia gehad. Werkte op dezelfde manier als hier. 1 extraatje had ik toen: Als de auto werd afgesloten dan ging ook het dakje dicht Dankjewel ! Ja deze gaat idd ook automatisch dicht als ik m'n auto uit doe. Deze Webasto gaat als het goed is ook vanzelf dicht bij uitzetten van contact, TENZIJ je binnen een paar seconden op een knopje van het dak drukt... Super handig! thanks voor de tip Quote
Murcielaygo Geplaatst 25 Februari, 2014 Geplaatst 25 Februari, 2014 FF boekje lezen, staat ook het trucje met knop vasthouden voor een soort van standaard presets... Quote
Seafox Geplaatst 25 Februari, 2014 Geplaatst 25 Februari, 2014 Jaloers... Ziet er goed hoor veel plezier er mee Quote
Geronimo-Kia Geplaatst 8 Maart, 2014 Geplaatst 8 Maart, 2014 Erg mooi gedaan en het ziet er strak uit. Waar heb je het laten inbouwen? We hebben eerder al een topic gestart om te inventariseren wie er interesse had. Kan deze alleen niet terug vinden op dit moment. Leuk dat je het geplaatst hebt en zeker met de lente in aantocht krijgen veel forum leden zin in een open dakje Quote
Filipke Geplaatst 8 Maart, 2014 Geplaatst 8 Maart, 2014 Proper! Ga je veel plezier van hebben, dat van onze Carens staat nu ook vaak open ipv de Airco! Quote
Derrek Geplaatst 13 Maart, 2014 Geplaatst 13 Maart, 2014 We hebben dit dakje reeds 2 jaar in onze andere auto (Peugeot 107). Zeer tevreden en eigenlijk niets negatiefs over te zeggen. Windgeruis is er natuurlijk wel maar hangt van de stand af. Met dakje dicht hoor je niets en het zonneschermpje is fijn. Je kunt het zonneschermpje zelfs dichtdoen als je dak open staat tegen de zon, maar dat wordt wel door de fabrikant afgeraden vanwege de kans op beschadiging door de wind. Maar als het dakje op luchten staat, dan is het geen probleem. Je kunt behalve de dicht en volledig open standen zelf nog 2 automatische standen programmeren. Gaat 3 seconden nadat je de contactsleutel eruit haalt automatisch dicht tenzij je dat handmatig stopt. Moet ook in de Rio passen maar bij de pluspack modellen moet de microfoon van de telefoon wel verplaatst worden. Fluitje van een cent, maar daar rekenen ze wel extra voor bij sommige inbouwers. Quote
Rio Rio Geplaatst 13 Maart, 2014 Geplaatst 13 Maart, 2014 Hmm grote twijfel twijfel. Iemand onderzocht waar het het goedkoopste is ? Quote
Geronimo-Kia Geplaatst 16 Maart, 2014 Geplaatst 16 Maart, 2014 Hè Rio Rio, hier is een post waarin eea verzameld is: http://www.kiaclub.nl/index.php?/topic/11570-Interesse-peiling-elektrisch-schuif-en-kantel-dak%2E Geronimo-Kia Quote
blackie Geplaatst 15 Juni, 2014 Geplaatst 15 Juni, 2014 Hey allemaal, ik heb vrij recent een schuifdak laten plaatsen in mijn Rio. Ik dacht ik post het even, kijken wat jullie ervan vinden of misschien ter inspiratie. Ik heb het nog nooit eerder gezien bij een Rio namelijk. raar want ik heb er zat gezien in de showroom standaard met vol elektrisch schuifdak Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.