Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey allemaal, ik heb vrij recent een schuifdak laten plaatsen in mijn Rio. Ik dacht ik post het even, kijken wat jullie ervan vinden of misschien ter inspiratie. Ik heb het nog nooit eerder gezien bij een Rio namelijk.

post-13887-0-51857900-1393172851_thumb.jpg

post-13887-0-64803300-1393172857_thumb.jpg

post-13887-0-87455500-1393172863_thumb.jpg

post-13887-0-82456400-1393172871_thumb.jpg

post-13887-0-11632600-1393172877_thumb.jpg

• Like 5
Geplaatst

Heel erg mooi   923117_287669781389890_2064981919_n.jpg

welk merk en type heb je er in laten zetten 

en niet onbelangrijk 

Wat kost dit mooie stukje techniek 

Hey xtra40, thanks !

het is de een schuifdak van Webasto. type: Hollandia 300 DeLuxe Large soft touch rollo

Prijs: € 879,00

Idd super mooi.

Nog geen last van lekkage schijnt met aftermarket vaak voor te komen?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Djendura, nee ik heb 'm meteen de eerste dag getest met een tuinslang en alles blijft kurkdroog gelukkig. 

Geplaatst

Echt een mooie aanvulling. Vind het er zeer gelikt uitzien!

Heb toen ik mijn auto kocht al twijfels gehad om dit te doen, we zijn toen zelfs met een aantal bezig geweest om te kijken of we korting konden krijgen. Met het zien van jouw foto's krijg ik weer enorme drang om ook zo'n dak in te laten bouwen.

Het zou fijn zijn als je ook je ervaringen met dit dak zou posten. Met name geluidsniveau en wind in auto in de verschillende standen.

Heel veel plezier er mee! 

Geplaatst

Echt een mooie aanvulling. Vind het er zeer gelikt uitzien!

Heb toen ik mijn auto kocht al twijfels gehad om dit te doen, we zijn toen zelfs met een aantal bezig geweest om te kijken of we korting konden krijgen. Met het zien van jouw foto's krijg ik weer enorme drang om ook zo'n dak in te laten bouwen.

Het zou fijn zijn als je ook je ervaringen met dit dak zou posten. Met name geluidsniveau en wind in auto in de verschillende standen.

Heel veel plezier er mee! 

Thanks ! Jaa de prijs valt wel tegen inderdaad maar het is het zeker waard, je hoort qua geluid eigenlijk helemaal niks en de bediening is ideaal.

Als je hem in stand 1 zet (alleen kantelen) dan hoor je wel een klein beetje wind en een gewoon een rustige windcirculatie.

Zet je hem in stand 2 (dak schuift naar achter) dat hoor je wel de wind alsof je je raam open hebt en dat voel je ook, die kan niet op de snelweg.

Hoewel er een zonnescherm onder zit denk ik dat het in de zomer wel een stuk warmer wordt als de zon erop schijnt. 

Geplaatst

Warmte in de zomer valt mee; je kunt de auto ook parkeren met het dak op een kier, dan kan de warme lucht de auto uit.

Zelf had ik op 1 het dak op "twee tikken omlaag" vanuit de kantelpositie (knop vasthouden) en onder 2 had ik de schuifstand zover naar achter dat de spoiler NET helemaal omhoog staat.

Die stand was op de snelweg goed te doen...

Geplaatst

Mooi kantel/schuifdak hoor !

Heb heel vroeger een VanHollandia gehad. Werkte op dezelfde manier als hier.

1 extraatje had ik toen: Als de auto werd afgesloten dan ging ook het dakje dicht :)

Geplaatst

Mooi kantel/schuifdak hoor !

Heb heel vroeger een VanHollandia gehad. Werkte op dezelfde manier als hier.

1 extraatje had ik toen: Als de auto werd afgesloten dan ging ook het dakje dicht :)

Dankjewel !

Ja deze gaat idd ook automatisch dicht als ik m'n auto uit doe.

Deze Webasto gaat als het goed is ook vanzelf dicht bij uitzetten van contact, TENZIJ je binnen een paar seconden op een knopje van het dak drukt...

Super handig! thanks voor de tip

• 2 weken later...
Geplaatst

Erg mooi gedaan en het ziet er strak uit. Waar heb je het laten inbouwen? We hebben eerder al een topic gestart om te inventariseren wie er interesse had. Kan deze alleen niet terug vinden op dit moment. Leuk dat je het geplaatst hebt en zeker met de lente in aantocht krijgen veel forum leden zin in een open dakje :wink:

Geplaatst

Proper! Ga je veel plezier van hebben, dat van onze Carens staat nu ook vaak open ipv de Airco!

Geplaatst

We hebben dit dakje reeds 2 jaar in onze andere auto (Peugeot 107).

Zeer tevreden en eigenlijk niets negatiefs over te zeggen.

Windgeruis is er natuurlijk wel maar hangt van de stand af.

Met dakje dicht hoor je niets en het zonneschermpje is fijn.

Je kunt het zonneschermpje zelfs dichtdoen als je dak open staat tegen de zon, maar dat wordt wel door de fabrikant afgeraden vanwege de kans op beschadiging door de wind. Maar als het dakje op luchten staat, dan is het geen probleem.

Je kunt behalve de dicht en volledig open standen zelf nog 2 automatische standen programmeren.

Gaat 3 seconden nadat je de contactsleutel eruit haalt automatisch dicht tenzij je dat handmatig stopt.

Moet ook in de Rio passen maar bij de pluspack modellen moet de microfoon van de telefoon wel verplaatst worden. Fluitje van een cent, maar daar rekenen ze wel extra voor bij sommige inbouwers.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hey allemaal, ik heb vrij recent een schuifdak laten plaatsen in mijn Rio. Ik dacht ik post het even, kijken wat jullie ervan vinden of misschien ter inspiratie. Ik heb het nog nooit eerder gezien bij een Rio namelijk.

raar want ik heb er zat gezien in de showroom standaard met vol elektrisch schuifdak 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...