Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Timo  :Mazda is 1285 kg (Kia 1280 kg)  hoogte 167 cm ( Kia 163,5 cm)  en lang 455 cm (Kia 444 cm)  de benzineversies .                     

Geplaatst

Zal het kort houden.

Nee.

Kwist 't.....

• Like 1
Gast Timo0103
Geplaatst

@ Timo  :Mazda is 1285 kg (Kia 1280 kg)  hoogte 167 cm ( Kia 163,5 cm)  en lang 455 cm (Kia 444 cm)  de benzineversies .                     

Ja de 1.6 weegt 1280, de 2 liter waar we het over hebben weegt iets meer: 1355 kg

Geplaatst

De Kia is ook bijna 100kg zwaarder en iets hoger, de Mazda haalt zijn zogenaamde zuinigheid ook niet.

Wil je zuinig, koop dan dit soort auto's niet

Ik doel niet alleen op het verbruik, maar ook op de trekkracht en met een caravan van 1400kg gaat het maar net, terwijl in de boeken 1900kg staat.

Geplaatst

ja zo een auto heb ik ook gehad daar mocht ik 1500 kg me trekken maar als ik dat er achter hing dan kwam ik niet eens van de plek af 

maar het wil niet zeggen dat als je 1900 kg mag trekken dat het ook te doen is 

is vast wel te doen ( technisch wel motorisch net niet ) maar zal zeker niet van harte gaan 

Geplaatst

Ach ja, Het maximale trekgewicht van de Defender is 3500kg (!) en dat met maar 91 PK! Dat wil je dus ook echt niet. En dan zou het best technisch wel kunnen maar het is niet te doen.

Geplaatst

Blijkbaar is er behoefte aan een toeterherverbouwdag voor de Sportage III/IV! Wie stelt zijn/haar locatie daarvoor beschikbaar?

Geplaatst

^^ de handleiding staat hier online :wink:

Gaan we weer terug naar het onderwerp; de Nieuwe Kia Sportage 2014.

Geplaatst

En we zijn weer terug bij de testdrive van de nieuw gerestylde Kia Sportage 2014......

Geplaatst

Ik heb overigens zelf nog nooit een SP3 MET caravan gezien; is dat zooo belangrijk ?

Ze zijn er wel, ik weet het.

Wie koopt de nieuwe 2.0 ?

Laat eens wat horen/lezen.

Binnenkort komt ook de nieuwe 2014 met automaat uit.

Die moet natuurlijk ook getest worden :wink:

• Like 2
Geplaatst

Ik heb overigens zelf nog nooit een SP3 MET caravan gezien; is dat zooo belangrijk ?

Ze zijn er wel, ik weet het.

Wie koopt de nieuwe 2.0 ?

Laat eens wat horen/lezen.

Binnenkort komt ook de nieuwe 2014 met automaat uit.

Die moet natuurlijk ook getest worden :wink:

ik heb een Sportage 2.0 AWD met een fendt caravan van 1700 kg trekt redelijk goed moet wel vaker naar 4 voor power en dan kan hij wel tot over de 100 km

Geplaatst

Bigwade zit zomers zeker niet op de weg of laat zijn vrouw rijden en zit zelf lekker onder uit gezakt.

Neem van mij aan dat een sportage 2 ltr diesel AWD een Fendt caravan van 1500 kilo met gemak trekt en cruisen met 120 km p/u op de Franse tolweg is geen probleem.

Ik ben zeeeeer tevreden.

Groet, Pipercub.

• Like 1
Geplaatst

Zo'n diesel wil wel en zeker die van Timo, maar ehh...... ik zie ze niet zoveel of niet met een caravan.

Zal van de zomer NOG beter opletten :-)

Geplaatst

Ik zie met enige regelmaat Sportages III met een caravan rijden. Een mooie combi overigens.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...