picohulk Geplaatst 19 April, 2014 Geplaatst 19 April, 2014 hallo beste kiaclubleden, Ik vind het zoals de meeste mensen hier het geluid van de standaard geluidsinstallatie van die picanto echt bagger. Ik heb de dashboard speakers en de radio al vervangen en ik heb een actieve sub onder de bijrijdersstoel geplaatst. Nu wil ik ook nog de speakers in de achterdeur vervangen met deze speakers: http://www.pioneer.eu/eur/products/25/131/201/TS-G1722i/page.html Nu was mijn vraag: kan ik deze speakers direct op de plaats van de oude speakers monteren, of heb ik hier pasringen voor nodig? Daarnaast vroeg ik me ook af of iemand een overzichtje heeft waarin staat hoe het deurpaneel verwijderd moet worden. alvast bedankt!!! grz! Quote
picohulk Geplaatst 19 April, 2014 Topic Starter Geplaatst 19 April, 2014 ik zie dat de link niet werkt, maar het zijn iig de TS-G1722I 16,5 cm speakers van pioneer Quote
junkiesietze Geplaatst 19 April, 2014 Geplaatst 19 April, 2014 deur paneel verwijderen is schroefje losmaken bij het ding waarmee je de deur opent van binnen. schroefje in het bakje om de deur mee dicht te trekken eruit.. en dan is het een kwestie van een keiharde ruk geven aan het deurpaneel. Het gaat niet kapot. maar geweld is noodzakelijk. speakers achter zitten vast gepopnageld. dus je zult ook een andere manier moeten vinden om de nieuwe speakers vast te krijgen. Ik zou graag zien dat je fotos maakt van je projectje.. ik wil dit namelijk ook doen maar liet ze maar zitten toen ik zag dat je waren gepopnageld. Quote
Xbro Geplaatst 22 April, 2014 Geplaatst 22 April, 2014 je moet je niet laten afschrikken door een paar popnagels. Een kwestie van eruit boren met een metaalboor en nieuwe nagels erin. Je kan de nieuwe speakers vast zetten met een popnagel, een tang heb je al voor 15 euro. Of gewoon met een boutje natuurlijk. Quote
picohulk Geplaatst 2 Mei, 2014 Topic Starter Geplaatst 2 Mei, 2014 heyhey! het is een tijdje geleden, maar ik heb de speakers ingebouwd! ze zitten inderdaad met popnagels vast, maar die heb ik met een 4,8 mm metaalboortje even uitgeboord (tip: boor tot je helemaal door het gat heen bent en niet totdat het kopje eraf valt) de nieuwe speakers gewoon met boutjes vastgezet. Het geluid gaat er echt 100% op vooruit! Ik heb op internet pasringen besteld, waardoor de speakers perfect op de plaats van de originele speakers passen. De originele speakers zijn met een stekkertje op de radio aangesloten. Je kan dit stekkertje eraf knippen, maar je kan ook (wat ik gedaan heb) de kabels van de nieuwe boxen in het stekkertje frutten en met isolatietape afplakken. Op die manier hou je toch alles origineel. groetjes! 1 Quote
ChicaPica Geplaatst 6 Mei, 2014 Geplaatst 6 Mei, 2014 Ik heb de Kia-versie waar geen achterspeakers af-fabriek zijn ingemonteerd. Het deurpaneel is er nog niet af geweest, maar weet iemand hoe ik de speakers dan het beste kan bevestigen? Quote
xtra40 Geplaatst 6 Mei, 2014 Geplaatst 6 Mei, 2014 Speakers kan je net als normaal het speaker gat in nu afgesicht met een plastiekje 1 Quote
xtra40 Geplaatst 6 Mei, 2014 Geplaatst 6 Mei, 2014 En de bedrading ligt niet in de deur maar wel in de stekker in de b stijl dus je hoefd niet helemaal naar de radio om dit aan te sluiten 1 Quote
Jackmees Geplaatst 7 Mei, 2014 Geplaatst 7 Mei, 2014 heyhey! het is een tijdje geleden, maar ik heb de speakers ingebouwd! ze zitten inderdaad met popnagels vast, maar die heb ik met een 4,8 mm metaalboortje even uitgeboord (tip: boor tot je helemaal door het gat heen bent en niet totdat het kopje eraf valt) de nieuwe speakers gewoon met boutjes vastgezet. Het geluid gaat er echt 100% op vooruit! Ik heb op internet pasringen besteld, waardoor de speakers perfect op de plaats van de originele speakers passen. De originele speakers zijn met een stekkertje op de radio aangesloten. Je kan dit stekkertje eraf knippen, maar je kan ook (wat ik gedaan heb) de kabels van de nieuwe boxen in het stekkertje frutten en met isolatietape afplakken. Op die manier hou je toch alles origineel. groetjes! Ik heb 2 verloop kabeltjes gemaakt met kabelschoentjes,zodat je niets hoeft te knippen van de kabels.dit is bij de voorspeakers gebeurt.Komende week de achterspeakers doen Quote
BornToBeAlive Geplaatst 13 December, 2014 Geplaatst 13 December, 2014 Heeft iemand ook fotos hoe ik die raambedieng er af kan halen zodat ik het tptale paneel er af kan halen Quote
Double-g Geplaatst 14 December, 2014 Geplaatst 14 December, 2014 Heeft iemand ook fotos hoe ik die raambedieng er af kan halen zodat ik het tptale paneel er af kan halen Op Youtube staan verschillende methodes om dit voor elkaar te krijgen, Zoek even op window crank en dan zijn er video's genoeg. Zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=2sVASrULHVw of deze: https://www.youtube.com/watch?v=psYYqQhWY2o Quote
xtra40 Geplaatst 14 December, 2014 Geplaatst 14 December, 2014 Inderdaad ik zou eerst even heel goed kijken want er zit een veer/klip tussen de draaischijf en de raamklink in die je moet weg halen deze moet je op een bepaalde manier omhoog duwen / trekken Quote
Gonda Geplaatst 3 Februari, 2017 Geplaatst 3 Februari, 2017 Hallo, kan iemand mij vertellen hoe ik de B-stijl kan benaderen? ik hoor het graag. Quote
xtra40 Geplaatst 3 Februari, 2017 Geplaatst 3 Februari, 2017 ik zou het heel voorzichtig doen zijn humeur is meestal erg slecht 2 Quote
Gonda Geplaatst 3 Februari, 2017 Geplaatst 3 Februari, 2017 Ik bedoel natuurlijk de bedrading... Quote
Gonda Geplaatst 3 Februari, 2017 Geplaatst 3 Februari, 2017 Het is de bedoeling om speakers in de achterdeuren te plaatsen en vervolgens aan te sluiten op de bekabeling. Echter zit er geen standaard bekabeling in de deur maar wel in de B-stijl, blijkt. Standaard stekkers zijn bij de Kia dealer niet te verkrijgen, dus dat wordt zelf knutselen (ahum, mijn man dan) Quote
xtra40 Geplaatst 3 Februari, 2017 Geplaatst 3 Februari, 2017 je kunt als je de achter deur open doet de rubber sok zien waar de bedrading door heen gaat als je deze uit de B stijl trekt zie je de stekker hier kan je gewoon met een stuk draad langs en kan je dus aan de speaker draden maken zelf zou ik dan een stekkertje maken in de rubber sok voor het geval het los moet later 1 Quote
Gonda Geplaatst 3 Februari, 2017 Geplaatst 3 Februari, 2017 Tnx voor de info, hij gaat het voor mij installeren. Quote
RobertKia83 Geplaatst 3 Juli, 2017 Geplaatst 3 Juli, 2017 Hallo allemaal, ik wil net als velen van jullie het geluid in mn picanto upgraden. Ik wil ook speakers in de achterdeuren plaatsen. Hoe het paneel van de bstijl eraf moet heb ik inmiddels uitgevogeld en kwam ik de volgende stekker tegen: welke van deze draden zijn voor de speakers?Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk Quote
Mark123 Geplaatst 15 Augustus, 2017 Geplaatst 15 Augustus, 2017 Beste Robert en overige lezers, Ik heb even mijn radio gedemonteert om te kijken welke kleuren er van de achter speakers zijn. Zelf heb ik nog geen draden getrokken vanaf de b stijl, als iemand foto's wil plaatsen hoe dit gaat dan graag. Hieronder de draadkleuren van de achterspeakers. Quote
Machlo Geplaatst 15 Augustus, 2017 Geplaatst 15 Augustus, 2017 24 minuten geleden zei Mark123: Beste Robert en overige lezers, Ik heb even mijn radio gedemonteert om te kijken welke kleuren er van de achter speakers zijn. Zelf heb ik nog geen draden getrokken vanaf de b stijl, als iemand foto's wil plaatsen hoe dit gaat dan graag. Hieronder de draadkleuren van de achterspeakers. Robertkia83 heeft hier een geweldige how-to voor gemaakt https://www.kiaclub.nl/topic/21343-audio-upgrade-inbouwen-kia-picanto-2014/?page=2 Quote
pmsmiers Geplaatst 30 Augustus, 2017 Geplaatst 30 Augustus, 2017 Voorspeakers ook vervangen en condensator geplaatst om de lage tonen te filteren. Volgende stap is achterspeakers vervangen want die hoor je niet. Ik denk aan 3 ohm JBL Club 6520 in de hoop dat deze dan wat harde klinken zonder de fader een stuk naar de achterspeakers te moeten verplaatsen. Zal dat werken ? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.