joepnd Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Bij de nieuwe Picanto's staat een kogeldruk van 75 kg vermeld, terwijl onze Picanto (2012) maar 28 kg heeft. Welke wijziging is er geweest om deze enorme verandering aan kg waar te maken?Zou dit bij onze Pico ook aangepast kunnen worden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 is sinds ik een picanto heb, zie mijn foto ik zorg voor meer druk op de vooras dus kan er achter meer 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Joep heeft wel een punt. Je kunt nu 2 fietsen meenemen ipv 1 driewieler en dat is voor veel doelgroepers belangrijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picanto Bram Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 Die van mij is uit januari 2014,.......maar in m'n boekje staat 28kg Vanaf wanneer is dat veranderd ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joepnd Posted April 27, 2014 Author Share Posted April 27, 2014 Die van mij is uit januari 2014,.......maar in m'n boekje staat 28kg Vanaf wanneer is dat veranderd ??? 1 maart 2014, speciaal voor de populaire elektrische fietsen. Er zou niets aan de auto veranderd zijn. Snap dan ook niet dat ze daarvoor op 28 kg gezet zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joepnd Posted May 23, 2014 Author Share Posted May 23, 2014 Joep heeft wel een punt. Je kunt nu 2 fietsen meenemen ipv 1 driewieler en dat is voor veel doelgroepers belangrijk. Het gaat niet om een driewieler meer of minder. Er gaat een vouwwagen achter. Als je 75 kg hebt hoef je minder druk te maken dan 28 kg. Volgens RDW zou Kia NL of de dealer een verklaring kunnen afgeven dat onze pico ook 75 kg aankan. Maar helaas importeur en dealer geven niet thuis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Ik rij ook met een vouwwagen, al drie jaar en ook soms met een aanhangertje; kogeldruk is wat anders dan trekgewicht, al dan niet geremd.wel even opletten met beladen, dat er niet veel gewicht vooraan komt te zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picanto Bram Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Welke wijziging is er geweest om deze enorme verandering aan kg waar te maken? Niemand die daar iets meer vanaf weet ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joepnd Posted May 27, 2014 Author Share Posted May 27, 2014 Niemand die daar iets meer vanaf weet ?? Het zou puur een papieren kwestie zijn, er is niets technisch veranderd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjTheDice Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 Afgelopen vrijdag trekhaak laten monteren op mijn Picanto. Trekhaak dealer gaf meteen aan dat ik wel zeer goed moet opletten hoe ik de trekhaak gebruik vanwege de kogeldruk van 28kg en dus geen fietsendrager met zware fietsen mogelijk. Nu heb ik de trekhaak nodig om een gesloten aanhanger mee te nemen. Ik weet dat ik dan aan de max zit van 700Kg geremd mogen trekken, maar heeft iemand dit al mogen ervaren? De trekhaak dealer keek verbaasd en had zo zijn twijfels PS: De trekhaak dealer kan blijkbaar wel een 75Kg kogeldruk trekhaak uit Italië laten komen voor de Picanto. Helaas hoorde ik dit pas nadat mijn haak al gemonteerd was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackie Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 monteer hulpveren en hoppa probleem opgelost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joepnd Posted August 24, 2014 Author Share Posted August 24, 2014 monteer hulpveren en hoppa probleem opgelost Welk probleem is dan opgelost? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjTheDice Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Welk probleem is dan opgelost? Dat vraag ik me ook af. Mijn Pico zakt niet door zijn hoeven met de aanhanger (afgelopen zondag even leeg geprobeerd). Dus met fatsoenlijk laden zal het wel lukken, maar ik wil vooral weten of mijn chassis of haak of iets dergelijks niet stuk / krom gaat? Op de aanhanger staat namelijk 75Kg kogeldruk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joepnd Posted August 25, 2014 Author Share Posted August 25, 2014 Dat vraag ik me ook af. Mijn Pico zakt niet door zijn hoeven met de aanhanger (afgelopen zondag even leeg geprobeerd). Dus met fatsoenlijk laden zal het wel lukken, maar ik wil vooral weten of mijn chassis of haak of iets dergelijks niet stuk / krom gaat? Op de aanhanger staat namelijk 75Kg kogeldruk... Die 75 kg is de maximale disselbelasting van de aanhanger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjTheDice Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Die 75 kg is de maximale disselbelasting van de aanhanger. Aahhh. Mooi! Dus als ik goed laad en ik blijf bij de 28Kg kogeldruk en max 700Kg totaal (geremd) dan moet het goed zitten? Beetje flauwe helling (gewoon snelweg viaduct over de maas) was overigens al hard werken en terug schakelen voor mijn 1.2 motor met lege aanhanger... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joepnd Posted August 25, 2014 Author Share Posted August 25, 2014 Aahhh. Mooi! Dus als ik goed laad en ik blijf bij de 28Kg kogeldruk en max 700Kg totaal (geremd) dan moet het goed zitten? Beetje flauwe helling (gewoon snelweg viaduct over de maas) was overigens al hard werken en terug schakelen voor mijn 1.2 motor met lege aanhanger... Van het weekend onze vouwwagen opgehaald, Zo goed als lege vouwwagen, Pico gaf geen krimp. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Weet je zeker dat je een vouwwagen hebt gekregen? Die ziet er doorgaans iets langer uit. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Misschien hebben ze hier het principe VOUWwagen iets te letterlijk genomen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joepnd Posted August 25, 2014 Author Share Posted August 25, 2014 Weet je zeker dat je een vouwwagen hebt gekregen? Die ziet er doorgaans iets langer uit. https://sites.google.com/site/weekendtenttrailer/ 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjTheDice Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 Van het weekend onze vouwwagen opgehaald, Zo goed als lege vouwwagen, Pico gaf geen krimp. Ok, maar de vouwwagen is 145Kg lees ik. Mijn gesloten aanhanger zit leeg rond de 400Kg Dan krimpt ie wel hoor haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 https://sites.google.com/site/weekendtenttrailer/Wat een grappig ding !!Hoe snel heb je zo'n ding borrelklaar ? DWZ opzetten, stoeltjes uitklappen, roseetje ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 Wat een grappig ding !! Hoe snel heb je zo'n ding borrelklaar ? DWZ opzetten, stoeltjes uitklappen, roseetje ? Die van ons (Camplet=205 kg) staat ongeveer in 15 minuten, inclusief alle haringen en stoeltjes uitklappen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
obeja Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 https://sites.google.com/site/weekendtenttrailer/ Mooie vouwwagen hoor!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joepnd Posted August 27, 2014 Author Share Posted August 27, 2014 Wat een grappig ding !! Hoe snel heb je zo'n ding borrelklaar ? DWZ opzetten, stoeltjes uitklappen, roseetje ? Normaal gesproken lijkt me 10 a 15 minuten nodig te hebben. Maar rij maar eens met een picanto + vouwwagen de camping, al die vragen.....dan duurt het iets langer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
obeja Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Waar kun je zien wat de kogeldruk is van een picanto? Bij rdw zie ik niets staan... Wel in de folder, maar dat lijkt mij niet recjtsgeldig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts