Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het idee is goed...de uitvoering kan (nog) iets beter. De golven aan de zijkant is niet echt mijn ding, maar overall een leuke verschijning.

Zie hier: http://www.autoweek.nl/nieuws/29149/speciaal-voor-italie-kia-venga-crossover?kl=1175&ku=311326&utm_source=SIM&utm_medium=email&utm_campaign=20140716_Autoweek_Nieuwsbrief_1500&utm_content=&utm_term=a_36071

6etezy8a.jpgderarapa.jpg4e4y9a9a.jpgamunu7ur.jpg

Geplaatst

Kennelijk slechte wegen daar...

Pandaatjes 4x4 hebben het er ook altijd goed gedaan, maar die kunnen ook wat, buiten dat plastic.

Een 4x4 Venga met 1.6 Turbo oijoijoij, dat zou wat zijn........

• Like 1
Gast GreyGriffin
Geplaatst

Sorry, ik vind hem ook een beetje jakkie… Het is net een Venga op weg naar een gecostumeerd bal.

Anderzijds: In Italië DOEN ze tenminste iets om de Venga onder de aandacht te brengen. Hier zie je nooit een advertentie of een tv-spot.

Zo biedt Kia in Italië ook een LPG-versie van de Venga aan, met de tank op de plek van de thuiskomer en het omschakel-knopje naast de USB-aansluiting.

LPGversie.jpg

GPL02.jpg

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Een kleine aanvulling op de Italiaanse LPG-Venga:

De Kia Club Italia heeft met de Venga 1.4 GPL een uitgebreide testrit gemaakt. Het resultaat dat uit de bus rolde was lang niet slecht.

2180 kilometer gereden, 180,43 liter verstookt en 159,06 euro uit de knip getrokken.

LPG03.jpg

Geplaatst

Helaas is hij alleen in wit of in zwart leverbaar en met 1.4 gpl of diesel motor.

Verstuurd vanaf mij Xperia SP

Geplaatst

Ik denk dat deze uitvoering bij nader inzien niet echt zou aanslaan in NL. Met die nauwe straatjes in Italië zie je de zijkanten niet....hier wel!

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Toch frappant dat ze in Italie met LPG veel verder zijn dan in Nederland.

Als je hier alleen al denkt om je Venga op gas te laten rijden ben je de zeven jaar garantie kwijt.

Maar goed het begin is er.

De Picanto op lpg is er.

Je zou toch zeggen dat met de huidige benzineprijs dit moet toch goed moet lopen.

Misschien volgen er meer.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Imola.jpg

Nu we het toch hebben over de Venga op lpg…

Ik had wel eens gehoord van de Green Hybrid Cup. Vijftien Kia Venga's racen over verschillende bekende internationale circuits, met aan boord een hybride-systeem. Wat ik tot voor kort niet wist is dat die Vengaatjes niet rijden op benzine, maar op lpg! De hele benzinetank is verwijderd om plaats te maken voor een lpg-tank.

In samenwerking met het hybride-systeem leverde dat in het seizoen 2013 een niet onaardige 136 pk op, voor het seizoen 2014 zijn de motoren ook nog eens 'supercharged', zodat er nu 160 pk kan worden uitgeperst. Kijk even mee met dit YouTube-filmpje, eind juni opgenomen in de derde ronde van dit jaar, op Imola. Da's pas lekker doorrijden met een Venga!

De volgende aflevering van de Green Hybrid Cup is op 1 en 2 augustus op de Nürnburgring.

Geplaatst

Zo dat gaat echt snel zo'n cup Venga, zouden ze ook in nederland mee moeten gaan racen lijkt me leuk om eens te gaan kijken dan. En dan kunnen die jongens gelijk even bij de pimpmasters langs want het ziet er nu maar kaal uit :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Ik heb niet exact die pk's , maar het geluid in de cabine komt overeen.....alleen vreemd al die spetters op de voorruit!!

• Like 1
Geplaatst

Ik heb niet exact die pk's , maar het geluid in de cabine komt overeen.....alleen vreemd al die spetters op de voorruit!!

Da's normaal hoor die spetters op de voorruit.  Dat zijn vliegen en olie spetters.

Komt vaker voor met auto die zoveel pk's hebben  :-)  Hoef je je geen zorgen over te maken.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

Oh gelukkig, ik dacht al. Bedankt voor de geruststellende woorden SM....

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...