Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het toerental van mijn Picanto 2014 daalt na intrappen van het koppelingspedaal (als ik bijna stil sta) tot bijna 0 en gaat dan terug naar stationair. Iemand bekend met dit probleem?

Geplaatst

Ik heb zo nu en dan dat hij juist zelf gas geeft. Merkte het gister weer. Dan trap je je koppeling in en dan gaat hij richting de 2000-2500 toeren. Ook als ik in zijn 2 rij geeft hij gas zodat je boven de 30km/u rijd terwijl je normaal rond de 20km/u rijd. is het dan ook verstandig om langs de dealer te gaan?

Geplaatst

das niet goed

ga er mee naar de dealer dit is levensgevaarlijk ook!!!!!!!

als hij stilstaat in zijn vrij is toerental ongeveer 800 toeren

Of staat je cruise controle soms nog aan??

Geplaatst

das niet goed

ga er mee naar de dealer dit is levensgevaarlijk ook!!!!!!!

als hij stilstaat in zijn vrij is toerental ongeveer 800 toeren

Of staat je cruise controle soms nog aan??

Cruise control kan dan niet meer aan staan omdat zodra je de rem of koppeling indrukt

de cruise control "afslaat".  Dat is een (extra) beveiliging. Net zoals de cruise controle

niet inschakelt  als je wegrijdt en nog niet geremd hebt.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

@Specialmade

klopt niet aan gedacht

maar Seafox raad ik toch aan om effe naar dealer te gaan.

want dit hoort niet

Ja, dat raad ik Seafox ook aan want dat hoort inderdaad niet.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

Ik heb zo nu en dan dat hij juist zelf gas geeft. Merkte het gister weer. Dan trap je je koppeling in en dan gaat hij richting de 2000-2500 toeren. Ook als ik in zijn 2 rij geeft hij gas zodat je boven de 30km/u rijd terwijl je normaal rond de 20km/u rijd. is het dan ook verstandig om langs de dealer te gaan?

Die van mij rijdt in de winter 50 km/h zonder dat ik het gas aan raak en ik heb geen cc.

Afgelopen winter bij de dealer geweest,kon toen niets vinden.

Komende winter nieuwe kans.

Met name bij het wegrijden vanaf een parkeerplaats is het oppassen en op tijd de koppeling intrappen,dan is het over.

In beperkte mate komt dit bij alle auto´s voor,maar dit is teveel van het goede.

Geplaatst

Ik had met mijn oudere picanto (2006) in de winter ook verhoogd toerental als ik zonder gas te geven ging rijden.

Maar na 1 keer het gaspedaal aantikken viel het toerental weer terug.

Misschien koudstart systeem?

Theo

• Like 1
Gast Warmentuuter
Geplaatst

Te zware schoenen?? :-)

Gast Warmentuuter
Geplaatst

@seafox, mijn zwager heeft dit ook gehad en is even terug gegaan.

Volgens mij was het iets met de Eprom.

Die schijnt het toerental te regelen.

Geplaatst

Dank iedereen, ik ga dan maar weer naar de dealer...  :no:

• 1 maand later...
Geplaatst

Het toerental van mijn Picanto 2014 daalt na intrappen van het koppelingspedaal (als ik bijna stil sta) tot bijna 0 en gaat dan terug naar stationair. Iemand bekend met dit probleem?

ik heb hetzelfde probleem, motor staat bijna af corrigeert zichzelf wel na een tijdje maar dat schommelen is niet zoals het hoort.

ben bij de dealer geweest heeft een software update gedaan maar het is tot heden niet verholpen.

het gebeurd na het intrappen van de koppeling tijdens het gebruiken start/stop systeem of normaal starten, warme motor.

maakt geen verschil of de airco aan of uit staat.

• 1 jaar later...
Geplaatst

Zijn er nog meer mensen met dit probleem en die het eventueel opgelost hebben?

dank u marc

Geplaatst

Hoi Marc,bij mij is het nog niet opgelost maar het lijkt wel minder te worden na dat ik meer km op de teller heb staan.

18500km nu

Bij mij kunnen ze ook niets vinden

Henry

• 8 maanden later...
Geplaatst

Ook wij hebben dat probleen dat het toerental daalt ook na intrappen

van het koppelingspedaal maar dat is niet altijd we zijn daar al 2 keer voor bij de dealer geweest

maar die kunnen het niet vinden en dan zeggen ze maar wat om er vanaf te zijn

zaterdag was een top dag toen was het achter elkaar feest dus hub weer naar de dealer

nou mag hij de 19 de weer terug maar ze denken nu dat het in het Start Stop systeem zit

maar dat had ik ze ook al gezegd om dat het lampje iedere keer aan en uit gaat .

bij stoppen gaan het lampje aan en bij het weg rijden weer uit en dat moet niet zo zijn volgens de dealer .

ik hou jullie op de hoogte als ze het gevonden hebben

Oja die van ons is van 09-09-2016

• 9 maanden later...
Geplaatst
Op ‎12‎-‎12‎-‎2016 om 09:42 zei theomonika:

Ook wij hebben dat probleen dat het toerental daalt ook na intrappen

van het koppelingspedaal maar dat is niet altijd we zijn daar al 2 keer voor bij de dealer geweest

maar die kunnen het niet vinden en dan zeggen ze maar wat om er vanaf te zijn

zaterdag was een top dag toen was het achter elkaar feest dus hub weer naar de dealer

nou mag hij de 19 de weer terug maar ze denken nu dat het in het Start Stop systeem zit

maar dat had ik ze ook al gezegd om dat het lampje iedere keer aan en uit gaat .

bij stoppen gaan het lampje aan en bij het weg rijden weer uit en dat moet niet zo zijn volgens de dealer .

ik hou jullie op de hoogte als ze het gevonden hebben

Oja die van ons is van 09-09-2016

Hoi Theomonika,

Is dit probleem inmiddels opgelost en zo ja wat was de oorzaak?

Ik ben sinds kort eigenaar van een Kia Picanto, bj okt 2014 en deze vertoont af en toe dezelfde kuren.

Hier staat inmiddels 52500km op de teller.

Het vreemde is dat dit niet altijd het geval is, waardoor reproduceerbaarheid van het probleem bij de garage erg lastig is.

Geplaatst
37 minuten geleden zei sjakie1979:

Hoi Theomonika,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Kia Picanto, bj okt 2014 en deze vertoont af en toe dezelfde kuren.

Het vreemde is dat dit niet altijd het geval is, waardoor reproduceerbaarheid van het probleem bij de garage erg lastig is.

ja hoor theomonika heeft dit naar alle tevredenheid opgelost door bij een andere dealer zijn auto in te ruilen voor een pikanto GT

deze heeft een 4 cilinder motor en deze heeft dit probleem niet 

Geplaatst
22 uur geleden zei sjakie1979:

Hoi Theomonika,

het probleem is nooit opgelost zo wel door kia.nl als de de garage

de een stuurtje naar de ander maar tot een oplossing komen ze niet waar ze wel goed in zijn geweest in allelij lul verhalen en beloftens maar tot op de dag vandaag nooit meer van gehoord wat het nou was ( of is ) en na 6 maanden wachten er geen zin meer in hadden om naar de beloftens te moeten luisteren die ze toch niet waar konden maken

hebben we het zelf maar opgelost door bij een andere dealer de auto in te ruilen voor een pikanto sportline 1.2 deze heeft een 4 cilinder motor en deze heeft dit allemaal niet zo als Xtra40 al zei

Ps we zijn niet de eenstige die dit hebben 2 vrienden van ons hebben het ook met hun picanto maar ook zij worden van hot naar her gestuurd en daar wordt gewoon tegen gezegd dat het zeikers zijn

• 2 weken later...
Geplaatst
Op ‎9‎-‎10‎-‎2017 om 14:19 zei sjakie1979:

Bedankt voor jullie terugkoppelingen xtra40 en theomonika.

Wel uitermate teleurstellend dat het probleem dus nooit is opgelost door de dealer of Kia Nederland :(

dat vinden wij ook

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...