Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

We zijn gisteren naar de dealer geweest. De man van Kia Nederland heeft meegereden, maar zoals ik hem al aangaf, dat het probleem zich alleen voordoet met een koude motor, heb ik het hem dan ook niet kunnen laten voelen. Ik ging er van uit dat zij misschien een trucje hadden om de koppeling te testen, maar helaas dit was niet zo. Dus we zijn voor niets geweest. Heb nogmaals aangekaart dat er meerdere mensen zijn met dergelijke problemen, maar dat was bij hem niet bekend. Hij heeft mij toegezegd dat hij het wel zou doorgeven aan Kia Korea en het zou kunnen zijn, dat er in een volgende systeem-update een oplossing zou zitten? Bij navraag bleek dat wij reeds in het bezit zijn van het laatste type koppeling, dus stel dat ik nu een nieuwe Rio had gekocht, had ik hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem gehouden. Ik ben verder netjes geholpen en ben met een gelaten gevoel naar huis gegaan en besef nu dat het is zoals het is.Heb me voorgenomen om het nu te laten rusten en verder maar te accepteren, het hoort gewoon bij de Kia Rio. 

Ik blijf wel volhouden dat de koppeling van een Rio anders is.

• 2 weken later...
Geplaatst

En ja.. ook ik kijk weer naar Mazda (3 of straks wellicht de 2)

Dan zijn we al met 3 die uitkijken naar een Mazda. Door omstandigheden is er net voor men vakantie iets gebeurd met de Rio.

De wagen is naar de dealer vertrokken hiervoor en net heb ik een zeer negatief antwoord gekregen op mijn probleem, spijtig maar helaas moet ik voor de kosten zelf opdraaien :'(, dus ik heb het gehad met Kia.

Wij gaan lekker in januari naar Brussel in de hoop dat de nieuwe Mazda 2 er staat, en hopelijk krijgen wij daar een nette prijs voor onze Rio, en dan zal de keuze snel gemaakt zijn.

Geplaatst (aangepast)

Ik heb gelukkig geen last met mijn Kiaatje. Mijn koppeling en versnellingen gaan in mijn geval als mes door boter. Een van de soepelste bakken die ik heb gehad. En heb er nu 55000 km mee gereden. Behalve dan de achteruit, die wil weleens moeilijk maar dat heb ik wel met meer merken gehad. Bij mij ligt het eerder andersom. Het probleem met het klapperen en stuiteren had ik met een Mazda 323 uit 1985.....En inderdaad als ie koud was. Met vochtig weer was het helemaal erg. Zodra hij eenmaal warm was, was het probleem verdwenen. Het komt dus blijkbaar bij meer merken voor en het klopt zeker niet. Toch echt iets niet OK met de koppelingsplaten en drukgroep. Het is erg jammer dat Kia het probleem niet serieus wil nemen. Zeg maar gerust teleurstellend. En wat stelt die 7 jaar garantie dan voor als ze je niet willen helpen? En dat zo'n knuppel zegt dat je op allerlei kunstgrepen uit moeten halen om wel fatsoenlijk weg te kunnen rijden is helemaal op je op te vreten. Ik zou hem wel willen uitdagen maar dan wel als ie een nachtje buiten heeft gestaan met vochtig weer. Kijken of hij dan nog zonder stuiteren en klapperen wegkomt.

aangepast door Hanz001
zag er geen streep in
  • 4 maanden later...
Gast Rio_Brazil
Geplaatst

Ik heb nu, na drie jaar klagen en 60.000 km eindelijk een nieuwe koppeling en drukgroep. Resultaat: problemen opgelost.  

Wat ernieken in #22 schreef zijn exact dezelfde problemen die ik al die tijd heb ervaren, plus een zoemend geluid bij slippende koppeling in de achteruit.

Erg jammer dat ik zo 3 jaar heb moeten rondrijden en dat de dealer het probleem niet serieus nam. Maar blij dat het nu eindelijk is opgelost. 

Geplaatst

Mooi zo dat het eindelijk is opgelost. Moet wel zeggen dat de Rio een vrij ongevoelige koppeling heeft d.w.z. je voelt geen aangrijpingspunt. Mijn vorige auto, een nissan Primera had wel een goed doseerbare koppeling en die had vaak ook het hakkelend aangrijpen als ie koud was. 

• 1 maand later...
Geplaatst

Dan zijn we al met 3 die uitkijken naar een Mazda. Door omstandigheden is er net voor men vakantie iets gebeurd met de Rio.

De wagen is naar de dealer vertrokken hiervoor en net heb ik een zeer negatief antwoord gekregen op mijn probleem, spijtig maar helaas moet ik voor de kosten zelf opdraaien :'(, dus ik heb het gehad met Kia.

Wij gaan lekker in januari naar Brussel in de hoop dat de nieuwe Mazda 2 er staat, en hopelijk krijgen wij daar een nette prijs voor onze Rio, en dan zal de keuze snel gemaakt zijn.

Vandaag bij een mazda dealer wezen kijken voor een mooi 2'tje. Testritje gaan doen met een benzine.

Daarna de overnameprijs gehoord van mijn Rio, viel dat even tegen. Een wagen van 20.500€ daar krijg ik nu nog 6.600€ voor.

Dit weekend is het lanceringsweekend en krijg bij die dealer 750€ korting. Mazda hun website zegt 1250€ lanceringsbonus.

De dealer een e-mailtje verstuurd met mijn bemerkingen en hem een eerlijk voorstel gedaan.

Gaat hij hiermee akkoord zal ik in augustus met een mooie witte Mazda 2 rijden.

Ik kijk er al naar uit :P.

Geplaatst

Ook ik had last van een bokkende koppeling om gek van te worden. Bij 18.000Km heb ik het probleem aan mijn dealer gemeld en deze heeft het netjes opgelost door de complete koppeling en drukgroep te vervangen. Nu rijd mijn Rio weer heerlijk en bevalt prima.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...