Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Picanto die slecht start..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn Picanto heeft van voor de zomervakantie problemen met starten..

Toen hebben ze een nieuwe startring oid geplaatst,maar nog steeds probleem niet verholpen..

Het wordt eigenlijk alleen maar erger..

Gelukkig zit ik in mijn 7 jaar garantie dus gaat hij terug naar de garage as maandag..

Het is elke keer weer hopen dat ik hem gestart krijg..

Iemand een idee wat er aan mankeert of zijn er meerdere met hetzelfde probleem..

Geplaatst

Hoi Ingrid,

jouw bakkie moet het als kraamhulp gewoon altijd doen.

Even een heel blonde opmerking.

Starten ?, sleutel in het gat tot dat alle lampjes branden, voetjes overal van af blijven behalve de koppeling, tellen 1/2/3 en dan die sleutel door draaien en geen gas geven.

Motortje moet het dan doen.

Vooral geen gas geven bij starten.

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Ben inmiddels een paar weken verder en een irritatie grens hoger..

Heb hem uiteindelijk 2x bij de garage teruggebracht.. eerst kabelbreukjes verholpen,nieuwe startring,en uiteindelijk een nieuwe sleutel laten bestellen..

En het probleem is ws een ring die ik om mijn sleutelgat heb zitten met een glow in the dark functie...

De ring is van alluminium en die stoort dus met de sleutel herkenner...

Ga het nu opnieuw proberen en hopelijk blijven de problemen dus nu uit...

En mocht die ring echt het probleem zijn dan kan de fabrikant een klacht verwachten...

Geplaatst

Hoi Ingrid,

Als die ring echt de verdachte is, probeer 'm dan eens door te snijden/knippen, zodat de cirkel onderbroken is. Door de onderbreking zou het aluminium geen "kortsluiting" op de transponder-antenne meer moeten geven.

Dat is ook de reden dat bijv. de handleiding van je auto melding maakt van het vermijden van ringen om je sleutel tijdens het starten.

Geplaatst

Hoi Ingrid,

Als die ring echt de verdachte is, probeer 'm dan eens door te snijden/knippen, zodat de cirkel onderbroken is. Door de onderbreking zou het aluminium geen "kortsluiting" op de transponder-antenne meer moeten geven.

Dat is ook de reden dat bijv. de handleiding van je auto melding maakt van het vermijden van ringen om je sleutel tijdens het starten.

Heb niet de juiste gereedschap in huis om hem door te knippen..

Maar rijd nu al twee dagen zonder de ring en start nu zonder problemen..

Dus heb al een slechte revieuw gegeven op die ring..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...