Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Pechhulp ervaring

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb 2 x de KIA Assistance gebruikt;

eerste keer was de accu leeg (licht bleef branden vanwege een defecte deurschakelaar die dus niet altijd registreerde dat ik uitgestapt was), door complicaties kwam hier toen ook nog bij een gevalletje van auto op slot met sleutel in het contact. Alles gratis afgehandeld door een berger.

tweede keer was na een marter-bezoek bij mezelf voor de deur. Afgesleept door de lokale KIA-dealer, wat gratis was, maar de reparatie was geen garantie en rekening man (zo'n 150 euro).

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik ben prima geholpen midden in de nacht vanaf mijn werk met een lege accu auto had er 11 uur gestaan met verlichting aan .Met starter kabels en auto van collega wou hij niet starten.bij mij kwam ook een bergen maar die hebben gigantische accu en heel dikke starterkabels waar veel stroom door kan 1 keer starten en lopen ben van Zwolle even naar het harde gereden en terug volgende dag gewoon weer starten.half uur gewacht maar binnen 5 minuten weer op weg met 9 jaar oude Rio

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

Zojuist is even het e.e.a na gevraagd bij mijn zoon die berger is mbt. pech hulp.

Voor de mensen die iets meer willen weten liet hij mij desgevraagd het volgende weten en mocht dat ook hier vermelden:

Als je bij Kia je pech hulp van Kia belt gebeurd het volgende:
De Kia alarmcentrale belt de berger in het gebied waar jij staat en waar de Kia een contract mee heeft.
Net even contact gehad met het LCM (Landelijk Centraal Meldpunt) voor bergers en verzekeraars.
De Kia alarmcentrale is Allianz Global Assistance.
De berger die ter plaatse komt zal in eerste instantie altijd het euvel terplekke proberen te repareren.
Mocht dit niet lukken door bv een computer storing kan hij beslissen om de Kia mee te nemen naar zijn depot om daar andere handelingen zoals bv het uitlezen vd computer te kunnen bewerkstelligen.

Als het euvel voor de berger niet reparabel is bv (Lekke band, geen reserve en niet met een prop in de band op te lossen) zal hij de auto afhankelijk van de openingstijden de auto doorbrengen naar de dichtstbijzijnde Kia dealer.

Hiervan kan wel eens afgeweken worden omdat de auto doorgebracht moet worden naar een garage verder dan 25km vd pech locatie.

Alleen in dat geval zal de berger contact opnemen net de Kia alarmcentrale om te kijken of dat qua openingstijden van de desbetreffende garage en planning van deze berger mogelijk is.

Zo niet zal de Kia veiliggesteld worden bij het bergingsbedrijf om deze de volgende dag door te brengen naar de eind locatie.

De bestuurder krijgt dan een vervangende auto bij de berger.

Hoelang verschilt heel vaak. dat kan 1 dag zijn maar ook 5 dagen.

Soms kunnen alarmcentrales van vervangend vervoer afzien als het euvel binnen 24uur reparabel is, en de auto bij de garage is afgeleverd.

De garage zal dan verder voor de klant moeten zorgen.

Ik voer deze werkzaamheden al 8,5 jaar uit en heb nog nooit iemand hebben moeten laten betalen voor een pech hulp.

Mits dat deze geen lid is en terplaatse lid wil worden.

Maar dit laatste geld alleen voor Route mobiel aanmeldingen terplaatse.

De enige kosten die eventueel extra  komen na de pech hulp is het eigen risico wat de klant kan afkopen mbt de vervangende auto.
Op de vervangende auto zit een eigen risico van E550,- per voorval.
De bestuurder krijgt de keus of hij voor E9,50 per dag het eigen risico wil verlagen naar E100,-
Ik meen te weten dat de leen auto ook 100km vrij per dag is.

Groet,

vand.m

• Like 1
  • 9 jaar later...
Geplaatst

Begin niet aan Kia pechhulp buitenland. Waardeloos. Toen we in Italië een lekke band kregen op de camping, heeft het meer dan 48 uur geduurd voor er een sleepdienst kwam. Niet via KIA, want ze hadden niemand. Ondanks dat we geen overnachtingsplek meer hadden en geen eten, heeft KIA NIETS voor ons kunnen doen. Mensen van de camping hebben ons geholpen om naar een hotel te gaan en bij de receptie heeft iemand een sleepdienst kunnen regelen. Terwijl er in de polisvoorwaarden staat dat je recht hebt op vergoeding als je niet binnen 48 uur geholpen wordt, weigert Allianz dit nu te vergoeden, want het wachten op de sleepdienst van 50 uur is geen wachten op hulp. Kan iemand mij dit uitleggen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...