Guest wil51 Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Wat zijn de ervaringen met de pechhulp van Kia. Volgens de dealer kan ik de ANWB wegenwacht opzeggen. Ik heb dat echter nog nooit gedaan omdat de ANWB altijd snel komt als het nodig is. Hoewel ik ze nog maar 4 keer heb nodig gehad sinds 1973 dat ik lid ben. Komt de Kia pechhulp ook snel als je ergens pech krijgt. En wie komt er dan? Monteur van een dealer waar je toevallig in de buurt bent? En als er geen Kia dealer in de buurt is wat gebeurd er dan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swift Style Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Wat zijn de ervaringen met de pechhulp van Kia. Volgens de dealer kan ik de ANWB wegenwacht opzeggen. Ik heb dat echter nog nooit gedaan omdat de ANWB altijd snel komt als het nodig is. Hoewel ik ze nog maar 4 keer heb nodig gehad sinds 1973 dat ik lid ben. Komt de Kia pechhulp ook snel als je ergens pech krijgt. En wie komt er dan? Monteur van een dealer waar je toevallig in de buurt bent? En als er geen Kia dealer in de buurt is wat gebeurd er dan? Hallo Wil51 Goede vraag, met die vragen speel ik ook. Wil ook ANWB na 24 jaar opzeggen omdat KIA pechhulp verleend. Ben ook nog op zoek of zij ook woonplaats hulp bieden? En in het weekend? Wordt dat dan de ANWB - of een andere landelijke pechhulp dienst? Met de ANWB weet je zeker dat er iemand komt die professioneel en effectief handeld. Sorry dat ik geen antwoorden heb op jou vragen. De algemene gegevens op de Kia-site: De voordelen van de Kia Internationale WegenhulpgarantieHulp ter plaatse of wegslepen naar de dichtstbijzijnde dealer Vervoer naar huis per openbaar vervoer, taxi of vliegtuig Vervangend vervoer Hotelovernachting Overdraagbaar bij verkoop van uw Kia Geldig in heel Europa Bovenop alle andere garanties van Kia, zoals hieronder aangegeven, heeft u ook recht op de levenslange Kia Internationale Wegenhulpgarantie. Daarmee kunt u, 24 uur per dag en 7 dagen per week, rekenen op wegenhulpservice in Nederland en de rest van Europa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Ik rij ook motor en ben lid van de KNMV (Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging). Bij het lidmaatschap is pechhulp inbegrepen. Als ik de KNMV bel dat ik pech heb met mijn motor, komt de ANWB wegenwacht. Ben benieuwd of Kia ook zo werkt. Dan kan ik zonder probleem de ANWB opzeggen. Ik heb toch het meeste vertrouwen in de werkwijze van de ANWB wegenwacht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
handyman Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Ik heb slechte ervaring.. Ik kwam terug van vakantie op Schiphol P3 en de RIo (2 jaar oud) wilde niet starten. Duurde ruim 2 uur voordat een berger!!! met een starthulp aankwam. ANWB station zit op P3 en ik was waarschijnlijk binnen het kwartier wegeweest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LED-Lightning Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Mijn ervaring was vrij goed eigenlijk, op een ochtend wilde mijn Rio niet starten, gebeld en volgens mij kwam er iemand binnen een half uur en werd het mooi opgelost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Ik heb slechte ervaring.. Ik kwam terug van vakantie op Schiphol P3 en de RIo (2 jaar oud) wilde niet starten. Duurde ruim 2 uur voordat een berger!!! met een starthulp aankwam. ANWB station zit op P3 en ik was waarschijnlijk binnen het kwartier wegeweest. Dat is niet best. Als het wat anders was geweest dan een lege accu kan een berger niets anders doen dan de auto naar dealer brengen. Mijn zoon heeft pechhulp van Hyundai. Ook lege accu en er kwam monteur van een hyundai dealer uit een plaats 20 km van waar hij stond. 3 kwartier gewacht. Ik denk een zelfde wachttijd als het de ANWB was geweest. Maar het was wel een monteur en geen berger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
handyman Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 die berger was door de Kia alarmcentrale aangestuurd. Kia besteed alles uit inmiddels, blijkbaar goedkoper , maar of het ook beter is..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 De conclusie is dus dat Kia niet de ANWB inschakelt maar zelf iemand stuurt uit de omgeving waar je met pech staat. Dit kan monteur van een dealer zijn of een berger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Doet de KNMV het beter. Na melden bij de KNMV dat je motor het niet meer doet krijg je een sms met tijdstip wanneer je de ANWB wegenwacht kan verwachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LED-Lightning Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 In mijn geval was het een berger, die eerst probeerde het probleem op te lossen (dat werkte) en anders de auto had weggesleept Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Ik heb slechte ervaring.. Ik kwam terug van vakantie op Schiphol P3 en de RIo (2 jaar oud) wilde niet starten. Duurde ruim 2 uur voordat een berger!!! met een starthulp aankwam. ANWB station zit op P3 en ik was waarschijnlijk binnen het kwartier wegeweest. Nieuwe auto gekocht? Zie wat Duits in je lijstje staan ineens... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
handyman Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Yep, was de bekende laatste druppel, Vroeger reed ik het merk van jouw werkgever. Maar nu liep ik hier tegen aan....nog geen minuut spijt van lol heerlijke 7 traps automaat Picanto van vrouwlief bevalt nog steeds prima trouwens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Wij hebben in 2009 een keer kia assistent nodig gehad met onze oude sportage. Was een probleem met de wielen. De anwb (aangestuurd door Kia) was er binnen een half uur en heeft het prima opgelost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Zelf heb ik de Kia wegenwacht moeten bellen omdat hartje winter het voorportierraam niet meer dicht ging. En binnen een half uur kwam kan de hulpdienst aanrijden en tien minuten later kon het raam dicht. Dus keurig geregeld. De monteur vertelde mij dat zij voor meerdere merken dit werk doen. 75% wordt meestal ter plekke gerepareerd. En mocht je tot de 25% behoren gaat je auto op de vrachtwagen en je krijgt bij de centrale een leenauto mee zodat je je reis kan afmaken. Je auto gaat naar de dealer. Dus ik heb de ANWB wegenwacht voor de auto opgezegd. Heb alleen nog de ANWB wegenwacht voor mijn scooter en fiets. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Wilde vandaag toch maar de ANWB opzeggen. Kreeg te horen dat het zo druk was dat ik het op een andere dag moest proberen. De uitzending Kassa zaterdagavond over de nieuwe abonnementen van de wegenwacht en de vele mensen op de tribune die daar boos over waren heeft toch wel effect denk ik. Stom dat je ook niet via internet kan opzeggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Voorheen was de Kia Assist nogal brak in het buitenland; ze lieten je caravan doodleuk staan in Italië maar dat schijnt beter te zijn. Kwestie van lettertjes lezen. Alle merken kopen gewoon road assist in bij de gevestigde orde. Het kan dus zomaar gebeuren dat er gewoon een anwb man komt voor een Kia hulpaanvraag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Hou er rekening mee dat je KIW niet gebruikt kan worden bij het bergen van auto en/of aanhanger, vouwwagen of caravan. Die laten ze namelijk staan. Dit kan alleen met een aanvullende verzekering bij Kia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Dit kan alleen met een aanvullende verzekering bij Kia. Maar dat is bij de ANWB toch ook? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Na reactie door de KCG in een recent verleden, heeft KMNL hier meer aandacht aan gegeven en de mogelijkheid van een aanvullende verzekering geïntroduceerd. Dit n.a.v. een ervaring van een forumlid met pech in het buitenland... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Net medewerker ANWB gesproken toen ik wilde opzeggen. Deze waarschuwde voor de vele negatieve ervaringen bij zogenaamde gratis pechhulp. Als de auto niet gerepareerd kan worden en moet worden gesleept naar dealer krijg je daar een rekening van 150 euro voor van de berger, ook als Kia de ANWB heeft laten komen. Bij lidmaatschap wegenwacht ANWB krijg je geen extra kosten Toch nog maar even nadenken of ik echt wel de ANWB opzeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joencis Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Vreemd dat jullie dealer geen uitleg heeft gegeven over de werking van de pechhulp. Onze dealer vertelde dat pechhulp als voordeel heeft dat dit voor de auto geld. Dus krijgt je zwager,neef,vriendin whatever pech terwijl hij/zij in jouw auto zit dan wordt hij/zij geholpen door KIA pechhulp. Bij ANWB word je alleen geholpen als je lid bent van de ANWB. Wie ze sturen bij een pechgeval hangt af van de locatie waar je pech hebt. Is daar een KIA dealer in de buurt dan sturen ze die naar je toe, zo niet dan word de wegenwacht o.i.d. ingeschakeld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plattie Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Klinkt als "wij van wc-eend adviseren wc-eend"..... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Net even contact met de KNMV over de pechhulp voor mijn motor. Kosten wegslepen zijn indianenverhalen. Als ik de KNMV bel dat ik pech heb met mijn motor sturen zij de ANWB wegenwacht en nooit een berger. Deze gratis pechhulp is inbegrepen bij mijn lidmaatschap van de vereniging. Van mijn dealer nog geen antwoord hoe Kia de pechhulp regelt als ik bv midden op de afsluitdijk pech krijg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plattie Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Bel gewoon met de kia wegenhulp, die kunnen je het ongetwijfeld prima zelf vertellen hoe het zit. Heb je de dealer er ook niet tussen zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Zo, de ANWB wegenwacht opgezegd. Koste wel moeite want weer verhalen van de medewerker dat hij de Kia service kende en dat die alles in rekening brengt wat eigen schuld is, zoals een lekke band, lege accu of verkeerde brandstof getankt. Of sommige Kia dealers komen zelfs daar niet voor. Klopt niet, want ik heb een lege accu gehad en binnen het uur stond monteur van mijn dealer voor de deur. Had ik niet eens de ANWB voor gebeld. Nu maar de dealer gebeld en alles wat medewerker ANWB beweerd is niet waar. De hulp en indien nodig auto naar dealer vervoeren is gratis. Moet alleen rekening houden dat pechhulp niet voor caravan of aanhanger geldt als ik daar mee op vakantie ga. Daar moet 19.50 per jaar voor betaald worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts