Geronimo81 Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Hallo mede Kia rijders, Ik ben sinds ik lid ben geworden van dit forum vorige week reeds flink aan het posten geslagen met allerlei vragen etc, maar kwam er zojuist achter dat ik mezelf nog helemaal niet voorgesteld heb... Wel zo netjes, dus bij deze. Mijn naam is Jeroen, 33 jr jong, dochter van 5. Kom uit Zuid-Beijerland (onder Rotterdam) en rijd sinds 2010 in een Kia Sportage 3. Nieuw gekocht en uitermate tevreden over. Vorige week een Kia Rio gekocht voor m'n vriendin en ook die valt prima in de smaak. Ben geen autofanaat, zoals de meeste van jullie. Heb één droomauto, de Austin Martin DB9. Mijn eerste drie auto's waren Volvo's en wilde eigenlijk niets anders meer, maar toen kwam Kia dus met 7 jaar garantie en de ontwerpen van Peter Schreider en ik was verkocht. Sindsdien ben ik echt Kia-minded geworden. De service is geweldig, de garantie ongeëvenaard en ik moet zeggen dat ik de Kia's gewoon mooier vind dan de andere auto's in dezelfde klasses. Was aan het kijken voor een Volvo V50 en vind de Kia Sportage gewoon mooier. Vorige week dus voor een B-segment auto op pad geweest en ondanks dat ik de Ford Fiesta (of Focus, welke was het ook alweer, die met die leuke grille) en de Volkswagen Polo ook best mooie auto's vind, was de Kia Rio toch echt duidelijk de eerste keuze. Zuinige motor, 7 jaar garantie en ik vind het gewoon echt een coole auto! Dus ben helemaal tevreden met onze twee Kia's. benzineverbruik valt altijd tegen tov de boekjes, maar dat is met elke auto hetzelfde. Merk wel heel erg het verschil in rijden tussen de Sportage (grote auto, betere vering, rijdt veel relaxter) en de Rio (kleinere auto, slappe besturing, moet veel toeren maken om boven de 120 km/h te rijden etc.) maar dat is ook gebruikelijk. De Sportage is gemaakt voor lange afstanden, de Kia is meer een stadsauto. Enige twee nadelen is dat de Rio (heb 'm gekocht op 28.000 km) gecupte banden heeft (ik hoor dat dat een veel voorkomend probleem is bij de 17" Phantom velgen) en de Sportage heeft een probleem met het start-stop systeem nadat ik de accu heb vervangen. Buiten dat erg tevreden en dus helemaal Kia-fan (had nooit gedacht dat ooit te zeggen) en ik ben blij dat er een Kia forum is, waar ik met m'n vragen terecht kan, want verstand van auto's zal ik wel nooit krijgen ben ik bang! Groeten uit het altijd zonnige Zuid-Holland! Quote
Guest Stief Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Ook nog even een officiele welkom namens mij Quote
Guest GreyGriffin Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Hallo Geronimo81, Je zwerft al rond op dit forum, maar ook mijn formele kreet luidt: Welkom hier! Quote
arjan gt Posted October 24, 2014 Posted October 24, 2014 Welkom op het forum. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote
Recommended Posts