Jump to content

Kia Concept cars

xtra40

Recommended Posts

Guest GreyGriffin

Ben het eens met de vorige sprekers: mooie 'mini-Sportage', die volgens allerlei vage geruchten in 2016 ook zijn

weg naar de Europese markt zou moeten gaan vinden. Exit Venga?

Guest GreyGriffin

Toch denk ik bij nader inzien niet dat deze concept-SUV de Venga zal gaan vervangen. Met een lengte van 2,46 meter is de

nieuweling te groot voor het B-segment.

Dat Kia aan het broeden is op een 'mini-Sportage' voor de Europese markt wist mijn dealer twee maanden

geleden al te vertellen, en hij dacht aan introductie eind 2016. Een concurrent voor de Jukes en de Mokka's

van deze wereld. Waarschijnlijk dus niet de KX3, maar een wat kleinere SUV. Even afwachten maar...

Toch denk ik bij nader inzien niet dat deze concept-SUV de Venga zal gaan vervangen. Met een lengte van 2,46 meter is de

nieuweling te groot voor het B-segment.

Dat Kia aan het broeden is op een 'mini-Sportage' voor de Europese markt wist mijn dealer twee maanden

geleden al te vertellen, en hij dacht aan introductie eind 2016. Een concurrent voor de Jukes en de Mokka's

van deze wereld. Waarschijnlijk dus niet de KX3, maar een wat kleinere SUV. Even afwachten maar...

nu moet mij toch eens iemand verklaren hoe Kia een auto met een lengte van 2,46m en een asafstand van 2,59m voor mekaar krijgt :roll:

"Its body is 2,460 mm long, 1,765 mm wide and has of 2,590 mm wheelbase to give passengers plenty of room" --> bron (waar ook staat dat deze enkel voor de chinese markt bestemd is "KX3, a C-segment SUV that Kia is aimed exclusively at the Chinese market.")

• 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
  • 8 months later...

Mooi dingetje maar ik ben bang dat mocht deze in productie genomen worden, dat deze voor de Amerikaanse markt is.

Hij oogt ook erg Amerikaans. Maar wel enorm gaaf.