Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo jongens,

Maandag had ik een dagje vrijaf en besloot is een beetje te photoshoppen.
Ik dacht zo als we de handgreep in het kofferdeksel nu is volledig verwijderen en het gatje dat er achterzit toemaken.
Op pc en foto leek dit netjes en besloot ervoor te gaan. Ook eventjes alle plastiek vlug in kleur gezet en dat beviel me ook dus wij richting autohersteller.

Ik leg hem daar mijn ideetje uit en vraag hem ook de achterbumper te herstellen met spotrepair.
Ik vroeg hem op hoeveel alles zou gaan komen zei hij mij : 1000€ Sandra.

Wie een Rio UB heeft, kan mij zeggen of dit een aanvaardbare prijs is of niet?
Persoonlijk lijkt het me een zotte prijs! En dat wens ik er eerlijk gezegd ook niet aan te geven.
Durfde zelfs zijn prijs al niet meer vragen om een dakspoilertje voor mijn wagen te spuiten.

De achterruitenwisser heb ik ook weg geshopt en eerlijk gezegd lijkt het mij wel een clean resultaat.
Heb wel al besloten de zwarte plastiek te laten zoals hij is vooraan en achteraan wel in de kleur.

lndMoaL.jpg

• Like 3
Geplaatst

Vind het er wel errug strak uit zien.

Wat de kosten betreft... tja blijft een hoop geld.

Geplaatst

Mooi strakke klep zo, een hele verbetering!

Maar die prijs is niet leuk :(

Gelukkig heeft mijn SP3 dat al :clown:

Even een plaatje opgezocht van het origineel!

post-5019-0-84240700-1416515949_thumb.jpg

Ik zie nu dat de achterwisser ook weg gesoept is :)

Geplaatst

Idd die is ook weg gesoept de achterwisser.

Maar door het hoge prijskaartje dat aan mijn idee vasthangt ga ik het idee maar laten varen spijtig genoeg :'(.

Geplaatst

Is idd een hoop geld...
Maar goed er gaat ook een hoop tijd inzitten (dus geld)

Tenzij je iemand kent die het logo kan verwijderen en er een plaatje in kan lassen en strak maken.

En dan komt er nog een zender/ontvanger bij om je klep te openen.

Duur.... maar wel mooi! 

Geplaatst (aangepast)

Hey,

Hij moet enkel een plaatje in dat gat lassen, kofferdeksel terug opnieuw spuiten, de bedrading heeft mijn vriendje al gelegd naar de nummerplaatverlichting, want ik zou daar de opener voor de klep zetten, die dat nu dus in de handgreep zit.
Moet je weten, dat mijn pa daar vaste klant is bij die carrosserie, en ik er mijn wagen ook meestal laat herstellen, maar 1000€ is wel wat overdreven.
Mijn vriendje zou zelf voor het aansluitmateriaal zorgen, waterdichte aansluitfiche en het nodig materiaal ervoor, dus eerlijk gezegd vindt ik het een klein beetje overdreven de prijs.
Voor een spotrepair heb ik een paar maand geleden op mijn achterbumper bij hem 150€ betaald. En voor de koffer 100€.

Maar ja, dat mag ik uiteraard niet vergelijken met deze werken. Als hij nu 500€ had gezegd daarmee had ik kunnen leven maar nu niet echt.

Edit : Wat gemengde gevoelens hou ik over bij een toertje bij de dichtste koetswerkherstellers.
De vaste koetswerkhersteller van de familie zegt : 1000€.
De koetswerkhersteller van mijn vriend zegt : 1000€.
Een koetswerkhersteller die vroeger een gekende was in het "tuning"wereldje waar vroeger mijn vriend ging die zegt : 500€.
Een koetswerkhersteller met werknemers van vreemde nationaliteit die zegt : 700€.

Allemaal maken ze hun ook wat zorgen dat de bediening om de koffer te openen aan de kentekenverlichting niet diep genoeg zal zijn deze in te bouwen.
Mijn vriend heeft gekeken en zei tegen zijn hersteller dat het prima te doen zou zijn, maar toch hebben ze een beetje hun twijfels.
Als Nederlander kies je uiteraard de goekoopste oplossing ;) , maar uit ervaring weten we dat goedkoop soms een duurkoopje zou kunnen wezen.
Dus er zijn twijfels!

Daarnet heb ik de bedrading al gelegd tot waar ze moet komen samen met men vriend, en een beetje elkaar plagen ook dat hoort er bij :P.

aangepast door Sandra DB
Geplaatst

Wat een dagje pfff.... Vandaag stap 1 gezet in de richting van de handgreep verwijderen en de kofferschakelaar tussen de verlichting van het kenteken geplaatst.
De zwarte plastiek waar het kenteken hangt afbreken allemaal geen probleem. Dan een accu boormachine genomen en een gatje gemaakt voor de kofferschakelaar.
Ietsje te groot typisch een vrouw uiteraard ;) gelukkig bestaat er zwarte siliconen. Gatje gemaakt, tot de conclussie komen dat de schakelaar waar de schroefjes inzitten iets te diep zitten aan de achterzijde, dus ff de pootje was afgeveild en hop alles vastgevezen en terug richting mijn dierbaar Rio'tje.

Zwarte plastiek met het kenteken terug willen plaatsen. Geen probleem tot je aan de draai komt bovenaan, kloppen kloppen kloppen met de hand er niet in willen.
Ik vloeken, vanalles gedaan niks lukte. Dus ik alles bij elkaar gedaan en richting mijn toffe dealer. 5 minuutjes onderweg en toen kreeg ik het idee : Vaseline.
Hup terug richting thuis auto in de garage, Vaseline aan alle pootjes gedaan klop klop klop gefixt ;). Ik een gat in de lucht gesprongen en in mijn eigen ff gezegd : Proficiaat Sandra het is je gelukt.
Als nu mijn lief vriendje de nodige fiche kan meebrengen kunnen we naar stap 2 gaan en alles aansluiten.

Dan moet enkel de koetswerkhersteller een plaatje in het originele plek van de handgreep lassen en mijn Rio'tje een mooi wit kleurtje geven en we kunnen terug de baan op met een clean koffertje.
Alleen twijfel ik om de rsv kofferstrip eraf te halen ja of neen.

Wat denken jullie?

Ben trouwens eens benieuwd wat mijn lief vriendje straks zal zeggen van mijn bezigheid vandaag!

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik vind het er eerlijk gezegd niet uit zien.

Maar gelukkig hebben we allemaal een eigen mening :D 

Geplaatst

Tsja ieder zijn smaak... ik zou het zelf niet doen. Betreft de kosten: ga eens ergens ander shoppen zou ik zeggen want 1000 Euri is echt niet in verhouding tot het gevraagde werk en materiaal.

Geplaatst

het idee is wel leuk maar als je je hand greep er af haalt krijg je nooit meer je achter klep open   aangezien de achterklep cillinders daar gewoon niet sterk genoeg voor zijn 

Geplaatst

Een popper is niet nodig bij de rio word de achterklep al elektrisch oprn gemaakt

maar de cilinders zijn te slap om de klep vanuit dicht stand naar open te duwen die dingen zijn gewoon te slap

Geplaatst

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt; een popper drukt de deur (of klep in dit geval) uit de grendel, zodat je voldoende opening hebt deze te openen.

Zoiets:

body_-_door_popper_adjustable.jpg

Dat de veren de klep niet volledig openen doet er toch niet toe? Dat is met de hand ook zo en ze heeft al aangegeven te willen openen met een knop tussen de kentekenverlichting.

• Like 1
Geplaatst

Wat een dagje pfff.... Vandaag stap 1 gezet in de richting van de handgreep verwijderen en de kofferschakelaar tussen de verlichting van het kenteken geplaatst.

De zwarte plastiek waar het kenteken hangt afbreken allemaal geen probleem. Dan een accu boormachine genomen en een gatje gemaakt voor de kofferschakelaar.

Ietsje te groot typisch een vrouw uiteraard ;) gelukkig bestaat er zwarte siliconen. Gatje gemaakt, tot de conclussie komen dat de schakelaar waar de schroefjes inzitten iets te diep zitten aan de achterzijde, dus ff de pootje was afgeveild en hop alles vastgevezen en terug richting mijn dierbaar Rio'tje.

Zwarte plastiek met het kenteken terug willen plaatsen. Geen probleem tot je aan de draai komt bovenaan, kloppen kloppen kloppen met de hand er niet in willen.

Ik vloeken, vanalles gedaan niks lukte. Dus ik alles bij elkaar gedaan en richting mijn toffe dealer. 5 minuutjes onderweg en toen kreeg ik het idee : Vaseline.

Hup terug richting thuis auto in de garage, Vaseline aan alle pootjes gedaan klop klop klop gefixt ;). Ik een gat in de lucht gesprongen en in mijn eigen ff gezegd : Proficiaat Sandra het is je gelukt.

Als nu mijn lief vriendje de nodige fiche kan meebrengen kunnen we naar stap 2 gaan en alles aansluiten.

Dan moet enkel de koetswerkhersteller een plaatje in het originele plek van de handgreep lassen en mijn Rio'tje een mooi wit kleurtje geven en we kunnen terug de baan op met een clean koffertje.

Alleen twijfel ik om de rsv kofferstrip eraf te halen ja of neen.

Wat denken jullie?

Ben trouwens eens benieuwd wat mijn lief vriendje straks zal zeggen van mijn bezigheid vandaag!

Jongens lees bovenstaande nog eens heel goed. Om het duidelijk te maken wat er gebeurd is zal ik de tekst wat laten opvallen.

Geplaatst

dat is wel duidenlijk maar als jij op het knopje drukt wat gebeurt er dan met je achterklep ??

gaat deze automatisch open en helemaal omhoog of net open genoeg zo dat je met de hand de rest omhoog kunt doen ???

Geplaatst

Als ik op de knop druk nu ( de handgreep zit nog in het kofferdeksel ) gaat hij open zoals altijd.
Als de handgreep zou verwijderd zijn, moet ik het kofferdeksel een klein beetje helpen. Maar als ik mij niet vergis moet je dit ook doen als het wat kouder buiten is.

Men vriendje heeft het bij 3 andere wagens ook laten doen, zijn kofferdeksel laten cleanen en nooit geen problemen gekend met de pompjes van het achterdeksel.
Persoonlijk denk ik dat er met de Rio wel meerdere kleine probleempjes zijn dan enkel de pompjes bij een clean kofferdeksel.

Om maar 1 op te noemen : Tijdens de nacht  als het vriest geraak je bijv met het knopje in de handgreep kant bestuurder niet in de wagen.
Dat is veel erger lijkt. Ja je hebt de afstandbediening ook nog klopt, maar het zou niet mogen. Het zou goed moeten functioneren bij koud of warm weer.
Dat verwacht onze werkgever ook van ons tenslotte ;).

Voorlopig blijft alles bij het oude maar zoek ik nog iets in zwarte plastiek om het gat waar vroeger de kofferschakelaar zat om deze toe te maken.
Momenteel heb ik kerstvakantie en geraak ik niet op 1 2 3 aan het nodige materiaal. Dat ligt allemaal bij men werkgever.

Alleziens lijkt het mij een geslaagd idee om dit uit te voeren samen met een kofferspoiler waar ik vanaf heden voor begin te sparen.
Dus die komt er ook nog wel aan de deze :
Kia_Rio_UB__11___4f747d1d47a6e.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...