Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mijn auto is van maart 2011. Dat betekent ouder dan drie jaar (bijna vier jaar).De navigatie is dus uit de garantie. Dat geldt ook voor de camera volgens de garage. Nu zit er vocht in de camera, dus is het beeld waterig. Weet iemand een adres waar je een goede, goedkope losse camera voor de Venga kunt kopen???

Posted

Dit probleem wordt elders op het forum reeds besproken. Er zijn meerdere Venga- en Sportagerijders die hetzelfde probleem hebben. Voordat je tot aanschaf van een andere achteruitrijcamera overgaat, zou ik willen voorstellen om hier even mee te wachten. Wij, de KCG, willen dit binnenkort voorleggen aan KIA NL.

• 4 weeks later...
Posted

Mijn auto is van maart 2011. Dat betekent ouder dan drie jaar (bijna vier jaar).De navigatie is dus uit de garantie. Dat geldt ook voor de camera volgens de garage. Nu zit er vocht in de camera, dus is het beeld waterig. Weet iemand een adres waar je een goede, goedkope losse camera voor de Venga kunt kopen???

ik heb vandaag een nieuwe camera in mijn venga van 3 jaar oud ivm vocht erin gekregen, en was gewoon garantie van de dealer, valt gewoon onder de 7 jaar garantie zei de dealer, goede service van kia van muilwijk in schelluinen.

• Like 1
Posted

Kijk.......... de verschillen zijn weer groot bij diverse dealers!

Van Kia Nederland kreeg ik het volgende antwoord op 14 januari jl.:

Beste heer,

Uw bericht ontvingen wij in goede orde.

Wij betreuren het, dat de achteruitrijcamera van uw Kia Venga een wazig beeld vertoont.

De door u verkregen informatie over een terugroepactie, is onjuist. Een terugroepactie wordt enkel uitgeschreven, wanneer er sprake is van een mogelijk gevaarlijke situatie voor de berijder van het voertuig. Hierbij kan een afwijking aan de veiligheidsgordel als voorbeeld worden gezien. Daar de camera niet voor gevaarlijke situaties zal zorgen, is er geen sprake van een terugroepactie.

Daar de garantie op het audiosysteem - waaronder in principe alles valt wat op het audiosysteem aangesloten is - reeds verlopen is, kan er geen kosteloze vervanging van de camera plaatsvinden. Uw Kia-dealer heeft dit waarschijnlijk al toegelicht.

Graag maken wij u erop attent, dat uw Kia-dealer bepaalt of er contact met de garantieafdeling van Kia Motors Nederland wordt opgenomen, om eventuele mogelijkheden buiten de fabrieksgarantie te bespreken.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Kia Motors Nederland B.V.

Coordinator Customer Service

------------------------------------------------------------------------------------------

KIA MOTORS NEDERLAND B.V., De Corridor 25, 3621ZA, Breukelen, Netherlands

TEL: +31 346 753 805, FAX: +31 346 753 896, EMAIL: info@kia.nl, INTERNET: www.kia.nl

Mijn dealer heeft gevraagd aan Kia Nederland of er iets mogelijk was voor vervanging van de camera. Ik heb begrepen dat Kia Nederland hier negatief op heeft gereageerd. Helaas! Helaas!

Guest Warmentuuter
Posted

@ J41oost, heb nog even geduld. Wij als KCG zijn hier volop mee bezig en een antwoord volgt.

• 5 years later...
Posted

Ik zie even niet hoe dit is afgelopen. Ik heb een kia venga gekocht  in augustus jl. met zes mnd bovaggarantie. Nu heb ik tijdens de proefrit toevallig 1 keer achteruitgereden om in te parkeren om nog eens goed om de auto te lopen. Ik zag met een schuin oog wel een troebel beeld op de achteruitrijcamera, maar dacht dat is een kwestie van schoonmaken. Ik heb de auto gekocht, maar een paar dagen later bleek dat er meer aan de hand is. Het zal dan ook water zijn in de camera. De dealer geeft geen thuis omdat ik de auto heb aanvaard in de staat die ik tijdens de proefrit aantrof. Vind dat geen stijl, ben een leek, had nooit eerder een camera. Via de rechtsbijstand loopt nu het eea. Maar heeft iemand nog een tip of een precedent waar bij kia wel vergoedde?

Posted

Uiteindelijk is in mei 2015 de camera vervangen. Kia heeft 80% van de rekening betaald en ik moest 20% betalen. Schrik niet namelijk die 20% was toch nog € 140,00, dus Kia heeft er vast nog wel aan verdiend!

Van welk jaar is jouw Venga? 

Ik had mijn  Venga nieuw gekocht in 2011 en na drie jaar begonnen de klachten.

Posted

Bedankt voor je reactie. Mijn venga is uit 2011, dus heb alleen bovaggarantie en de gebruikelijke wettelijke consumentengarantie. Maar jij had dus nog de zevenjarige garantie. Ze bieden wel aan om het te repareren voor de kostprijs te weten 350 euro.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Posted

Helaas viel de camera niet onder de 7jaar garantie, maar na veel "gezeur' in dit forum en het bestuur van dit forum met Kia Nederland kwam er een coulanceregeling. Toen kostte het vervangen nog ruim € 700,00: geldklopperij dus. Uiteindelijk heb ik dus € 140,00 betaald. Zie dat bedrag van 350 euro ook maar als coulance tenslotte is je auto al bijna 10 jaar oud. In 2016 heb ik ook een nieuwe motor gekregen. Die viel wel onder de 7jaar garantie. Inmiddels heb ik naar volle tevredenheid al 240.000 km op de teller, waarvan 100.000 met de "nieuwe" motor. 

• 2 years later...