iwan073 Geplaatst 22 Januari, 2015 Geplaatst 22 Januari, 2015 Hallo allemaal, Mijn vrouw en ik gaan zaterdag een handtekening zetten voor een nieuwe Kia Cee'd. We hebben gekozen voor een Dark Gun Metal in de Executive uitvoering. We hebben alleen te horen gekregen dat het wel eens 4 maanden zou kunnen gaan duren voordat hij binnen komt. Dit vond ik lang, maar met wat ik hier allemaal lees mag ik misschien wel blij zijn als hij er na die 4 maanden is... Toch vreemd dat ze die dingen niet op voorraad hebben, toch? Onze eerste keuze was eigenlijk de Rio. Die was ons enorm bevallen tijdens twee proefritten. In de showroom had ik de Cee'd al zien staan, maar ik vond de vormgeving van de Rio eigenlijk mooier. Maar toen we eenmaal in de Cee'd gestapt waren, waren we helemaal verliefd op deze auto. Wat een mooi luxe interieur zeg. Prachtig! Ik hoop dat hij sneller komt dan die 4 maanden! 1 Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 23 Januari, 2015 Geplaatst 23 Januari, 2015 Hallo iwan073, Welkom hier! Goeie keuze, de Cee'd is een fijne auto. Ja, dat wachten is niet makkelijk, maar aan het einde van die viermaands-periode komt de beloning. Quote
iwan073 Geplaatst 24 Januari, 2015 Topic Starter Geplaatst 24 Januari, 2015 Dank je wel GreyGriffin! Nou, vanmiddag naar de dealer geweest. Proefritje gemaakt in de Cee'd SW omdat ze geen normale Cee'd hadden staan. Wat een verschil met een Rio zeg! Dit is pas écht een auto! Die 1.6 liter merk je onmiddellijk. En wat ligt hij lekker op de weg. Helaas zei de beste man (Eric Heins, KIA Den Bosch) dat het zo'n 5 maanden zou kunnen gaan duren voordat de auto binnen zou kunnen komen. Handtekening gezet en Eric heeft ons thuis afgezet. Ik mocht zelf rijden in zijn KIA Optima. Ook een prachtige auto, al vind ik het interieur van de Cee'd denk ik mooier... Nog geen uur later kregen we een telefoontje van Eric. In het computer systeem had hij gezien dat een collega dealer de KIA die wij willen, twee dagen eerder binnen had gekregen. Aangezien zij vaker KIA's onderling ruilen wilde die beste man ook "onze" KIA afstaan aan Eric! Dus met een beetje mazzel rijden mijn vrouw en ik volgende week al in onze KIA Cee'd Executive in Dark Gun Metal! Ik ben zo blij! I.p.v. 5 maanden wordt het 1 week! 2 Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 25 Januari, 2015 Geplaatst 25 Januari, 2015 Zo, jij hebt mazzel! Vijf maanden wachten of één week, wat een verschil. Vijf maanden zou ik net iets te veel van het goede hebben gevonden. Vier maanden is mijn persoonlijk maximum, als het niet lukt een auto binnen die termijn te leveren, dan gaat het feest niet door. Maar ik snap best dat je na een proefrit als een blok voor de Cee'd bent gevallen. Ik heb er zelf ook een gehad, van de eerste generatie, met automaat en 2.0 motor. Heerlijk! Krijgen we een paar foto's te zien als je dealer de Cee'd snel uit zijn hoge hoed weet te toveren? Quote
iwan073 Geplaatst 25 Januari, 2015 Topic Starter Geplaatst 25 Januari, 2015 Ik ga zeker foto's maken! Quote
iwan073 Geplaatst 27 Januari, 2015 Topic Starter Geplaatst 27 Januari, 2015 Helaas, het wordt twee weken. Maar altijd nog beter dan vijf maanden! Zaterdag 7 februari om 10:00 uur kunnen we hem ophalen. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 28 Januari, 2015 Geplaatst 28 Januari, 2015 Veel plezier volgende week zaterdag! Quote
iwan073 Geplaatst 5 Februari, 2015 Topic Starter Geplaatst 5 Februari, 2015 Vandaag het kenteken binnen gekregen en de meldcode. Bouwjaar 2015, das mooi Quote
iwan073 Geplaatst 7 Februari, 2015 Topic Starter Geplaatst 7 Februari, 2015 Nou vandaag hebben we hem opgehaald! 2 kleine tegenvallers; Er zit geen TFT scherm in als kilometer teller, maar zo'n kleine rode/oranje boordcomputer. De Cee'd waar we een proefrit in gemaakt hadden had die wel. dus ik ging er vanuit dat hij ook in de onze zou zitten, aangezien we voor een ExecutiveLine gekozen hadden. Dan neem je aan dat alles daar wel op zit. Blijkbaar niet. Ik denk ze die TFT schermen eruit hebben gehaald op het moment dat ze dat active parking hulp eruit gehaald hebben? Zelfde verhaal met de handrem. Op de proefrit auto zat een mooi klein knopje voor elektronische handrem. Zit er bij ons óók niet op. Maar goed, verder is het een geweldige auto! Toen we hem vanmorgen mee kregen stond er 11KM op de teller. Vanavond toen we hem in de parkeerkelder zetten 520KM! Hoe dat komt? We zijn vanmorgen vanuit 's-Hertogenbosch naar Maastricht-Aachen Airport gereden, vandaar uit naar Aachen. Van Aachen naar Oberhausen. Daar even door dat winkelcentrum gelopen om de benen te strekken. Toen vanuit Oberhausen naar Utrecht gereden om daar even een hapje te eten. En toen van Utrecht weer naar huis in 's-Hertogenbosch! Morgen gaan we wéér op pad. Maar of dat er weer 500KM worden....? Quote
Gast Stief Geplaatst 7 Februari, 2015 Geplaatst 7 Februari, 2015 Mooie kar! Ach als ik naar de stad ga rijd ik ook via Maastricht. (Woon in Groningen) Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 8 Februari, 2015 Geplaatst 8 Februari, 2015 Fraaie Cee'd! Ik heb zo'n gevoel dat de teller de 1000 kilometer gaat halen vandaag. Veel rijplezier. Quote
Specialmade Geplaatst 8 Februari, 2015 Geplaatst 8 Februari, 2015 Hele mooie Cee'd. Heel veel veilige kilometers gewenst. Dat knopje Tbv handrem is helemaal niet zo handig. Er Is een forumleden die hier al grote problemen mee heeft gehad. Je kunt de handrem met zo'n knopje bv ook niet gebruiken tijdens de winterperiode om even wat soepeltjes door een bocht te gaan. Suc6 met de rondzwervingen door Nederland. Grtz. Specialmade 1 Quote
iwan073 Geplaatst 8 Februari, 2015 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2015 Fraaie Cee'd! Ik heb zo'n gevoel dat de teller de 1000 kilometer gaat halen vandaag. Veel rijplezier.We zijn er vandaag inderdaad overheen gegaan!Vandaag rondje Den Bosch - Zwolle - Urk - Afsluitdijk - Hoorn en zo via Amsterdam en Utrecht weer naar Den Bosch Quote
iwan073 Geplaatst 22 Februari, 2015 Topic Starter Geplaatst 22 Februari, 2015 Inmiddels is de auto twee weken oud we zijn er super blij mee. Al is het verbruik hoger dan verwacht. 7,5L/100KM (1 op 13,34) als ik op snelwegen de max. snelheid aanhou van 120 en 130 KM/uur. Aan de dealer in IJsselstein gevraagd of dit normaal was. Blijkbaar wel dus. Dat de resultaten waarmee ze te koop lopen is onder ideale omstandigheden bij een kilometer of 90 per uur. Gisteravond de tank volgegooid in 's-Hertogenbosch en de tellers op 0 gezet. Daarna met 100Km/uur over de snelweg naar Eindhoven en vervolgens Eindhoven in over een 80Km/uur weg en later 70Km/uur weg. Dit alles op course control. Dit met het mooie resultaat van 5,8L/100Km! (1 op 17,24!) Toen ik vervolgens de binnenstad in reed ging het verbruik weer omhoog door al het optrekken bij stoplichten Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 22 Februari, 2015 Geplaatst 22 Februari, 2015 Hallo Iwan, Ja, Kia-motoren blinken niet uit door zeer zuinig benzineverbruik. Misschien een schrale troost: mijn Venga 1.6 gekoppeld aan een viertrapsautomaat is nog net een beetje dorstiger dan jouw Cee'd. Quote
iwan073 Geplaatst 22 Februari, 2015 Topic Starter Geplaatst 22 Februari, 2015 Automaten verbruiken véél meer dan handgeschakeld? Quote
iwan073 Geplaatst 9 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 9 April, 2015 Na twee maanden zit er al een deukje in het rechter achterportier! Één of andere &@#$! heeft waarschijnlijk een portier tegen onze auto aan gebeukt! En dat in 5 minuten tijd dat we bij Halfords waren. Waarschijnlijk onmiddellijk weggereden gezien er geen auto naast stond toen we aankwamen, maar ook niet toen we de winkel uit kwamen. Even naar laten kijken bij de schadehersteller. Gaat €102,50 kosten om er uit te trekken. Het is niet groot. Valt amper op. Maar is zo zonde voor een twee maanden oude auto... Plus ik zie het wel en erger me er dood aan. Zo zie je maar. Je kan zelf nog zo zuinig zijn op je spullen.... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
Gast Stief Geplaatst 9 April, 2015 Geplaatst 9 April, 2015 Das idd zwaar kl...te. Je doet er alleen helaas niets aan. Ehalve achteraf de rekening betalen dan Ik heb inmiddels ook in 2 deuren een deukje van parkeerschade. Hoop dat t zonder spuiten gefixt kan worden. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 10 April, 2015 Geplaatst 10 April, 2015 Dat is balen. Ik had zelf ook zo een deukje in de deur zitten. Gelukkig was er toen een Kia poetsdag waar Erno Sloot het deukje eruit haalde. link naar de poetsdag Je zou even fa. Sloot uit Zundert even kunnen bellen. Voor honderd euro kan je altijd even rond bellen. Soms heb je ook actie's/demo's van verzekeringsmaatschappijen of dealers die er voor vijfentwintig euro de deuk er uit halen Ook met de Kia familiedag liep en een team die deukjes uit de Kia's haalde. Even in de gaten houden. Quote
Ceed2012 Geplaatst 12 April, 2015 Geplaatst 12 April, 2015 Wat een gave wagen! Veel plezier er mee! En je zult zien, na de eerste beurt wordt ie wel wat zuiniger. Heb zelf een Cee'd uit 2012 gehad, en dat was echt een fijne auto. Wat betreft die eikels die je de deur tegen je auto aan gooien, ik heb precies zo iets gehad. Maar dan bij de voor bumper. Flinke schade gehad aan de voorzijde. Ellende is dat! En hoe was je je auto? Mag ik je een tip geven? 2 grote emmers, met een goede auto shampoo, en een washmitt (was handschoen, dus geen spons) en absoluut geen was straat. Want je hebt zon onwijs mooie kleur op de auto, moet je zuinig op zijn! Veel veilige kilometers gewenst! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.