Ga naar inhoud

Niet meer Benzine/Diesel


exutive

Aanbevolen Berichten

Gast GreyGriffin

Ben geen Soul-rijder, maar wil er best iets over kwijt. Er werden er naar de zin van Kia Motors Nederland gewoon te weinig

van verkocht. Dan is het snel einde verhaal. Dat de elektrische uitvoering nog wel in de catalogus staat lijkt mij niets anders

dan een prestige-project: "Kijk ons nou eens vooruitstrevend doen, wij hebben een e-auto in ons gamma". Zou iemand daar

nu werkelijk 32.000 euro voor willen neertellen?

 

Elke keer als ik in het Duitse autoblad 'Auto Motor und Sport" een advertentie zie staan voor de benzine-uitvoering van de

Soul (Dream Team Edition 1.6 mit Rückfahrkamera), dan denk ik: "Toch jammer dat hij hier niet meer wordt verkocht". 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast GreyGriffin

Maar de Duitse markt is natuurlijk wel enorm veel groter dan de Nederlandse.

 

Ik vrees trouwens dat Kia Motors Nederland er niet meer op terugkomt, want tegen het eind van 2016 dreigt er een soort

modellen-probleem. De opvolger van de Venga wordt volgens de geruchten-machine een kleine SUV, zeg maar een in de

was gekrompen Sportage. Als de Soul daar nu ook nog ergens tussenin moet worden gezet, dan zit die auto de nieuwe

SUV-Venga in de weg.

 

Ach, we zullen het allemaal wel zien. Voorlopig heb jij nog een mooie Soul die als ik je goed heb begrepen prima bevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast GreyGriffin

Hoi Lourens,

 

Hoe is dat met jou gegaan? Jij wilde vorig jaar een nieuwe Soul, ontdekte dat die niet meer in de showroom stond en bent toen uitgekomen op een Rio?

Heb je overwogen een Soul uit Duitsland te importeren, of vond je dat te veel gedoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja zo ongeveer...... :no:

 

Nee ik wist natuurlijk allang dat er geen nieuwe Soul's meer naar Nederland zouden komen. Ik heb telkens het geluk gehad dat ik de Demo Soul's van mijn dealer kon overnemen. Op deze manier konden wij telkens voor een leuk bedrag een mooie auto rijden zonder er al teveel geld aan uit te geven

 

Een splinternieuwe Soul uit duistland importeren is belastingtechnisch niet echt een aanrader. dus dat zat er sowieso al niet in. 

 

Ik rij meestal maar 2 jaar in een auto en dan "moet" er een nieuwe komen.Ik heb altijd in een veel duurder segment gereden en kocht altijd nieuw. Dit heeft me door de jaren heen ongeveer een rijtjeshuis gekost. Dus ik wil niet meer teveel uitgeven aan een auto ( je word ouder en wijzer)

 

Dus toen ik de laatste Soul bijna 2 jaar had was het tijd om me te gaan oriënteren. Het moest wel een kia worden ivm de garantie (slechte ervaring met andere merken) Dus even bij de dealer langs..... Eerst kijken bij een venga ook lekker hoog maar toch iets te oubollig SORRRYYYYY. Toen rondje ceed....die voelde voor mij niet goed, geen idee waarom maar het was hem gewoon niet .

 

Toen op aanraden van mijn dealer ook maar rondje in de Rio...... en je kan het al raden.

 

we kregen zo een mooie inruilprijs voor onze Soul dat een rondje oriënteren uitmondde in een getekende orde voor een Rio  

Ik ben super blij met onze Rio maaaaaaar mis de Soul nog bijna elke dag.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een gebruikte Soul importeren uit Duitsland is idd wel te doen maar een spiksplinternieuw importeren kost je echt een vermogen aan heffingen. 

Het tussenmodel Rhythm is ook een leuke optie. Deze zijn geleverd in 2012 dus nog een paar jaar garantie en je komt ze nu al tegen voor rond de € 15.000,-

 

Toen ik maart vorig jaar aan het oriënteren was kon ik geen rhythm vinden die nog een beetje betaalbaar was, :?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok , nou het duurt nog even hoor voor dat ik hem wegdoe , rijdt zoooooooo lekker.

Veel accessoires ,maar schrok me dood toen ik hem een maand had en dat er geen benzine/diesel meer kwam.

 

Gelukkig blijft de optie open voor importeren .

Ik ga nog veel plezier beleven met deze auto!!!En een bekijks !!! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...