Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Tips & Trucs mbt Kia Cee'd

Aanbevolen Berichten

Gast willie wortel
Geplaatst

Beste Cee'd rijders.

Het lijkt me interessant te starten met een nieuw topic, Tips & Trucs.

Sinds Sept. 2014 ben ik een tevreden Cee'd rijder, met veel rondstruinen op internet ben ik enkele instellingen / wetenswaardigheden aan de weet gekomen

Samen weten we heel veel, als we bereid zijn dat met elkaar te delen, kunnen we ons reisgenot mogelijk aanzienlijk verhogen, ook voor niet Cee'd rijders.

Daarom mijn voorstel : 

Weet je iets over instellingen, heb je ontdekt hoe iets werkt, wat niet of slecht in de handleiding staat,

ben je tot de ontdekking gekomen dat ....... wat niet in de handleiding staat , enz., graag dergelijke zaken kenbaar maken.

Graag géén discussies, tips over andere lampen, koopadviezen en dergelijke, maar puur over de (soms onbekende) werking van de auto.

Mogelijk dat je met een "wetenswaardigheid" komt wat voor jou volslagen nieuw is, maar bij anderen reeds lang bekend is, maar dat geeft niet.

Ook verzamel ik opmerkingen van andere forumleden op deze site indien die betrekking hebben op de werking/functioneren van de Cee'd.

Zie je onjuistheden ? graag melden !!

Wees aub wél zo sportief om, wanneer je tot de ontdekking komt dat iemand anders een duidelijker uitleg geeft over hetzelfde item,

of een opmerking plaatst die correct is, jou topic aan te passen c.q. te verwijderen zodat we een overzichtelijke topic in stand houden.

Laten we het eens proberen, met als voorbeeld en eerste aanzet :

Hoe schakel ik de parkeerlichten in ?

De parkeerlichten schakel je in als volgt :

Wanneer je stopt met rijden, zet je de lichtschakelaar op stand 0, je verwijderd de contactsleutel, opent het portier, en zet de lichtschakelaar dán weer op stand 1.

Dashbordverlichting

Wanneer je de stand van de dashbordverlichting niet maximaal fel zet maar 1 stap eronder,

wordt de helderheid van je dashbordverlichting automatisch geregeld door de lichtsensor. 

Snelheidsbegrenzer

Wanneer je de snelheidsbegrenzer ingeschakeld hebt, en je wilt hem weer uitschakelen,

is het volledig intrappen van het gaspedaal voldoende om hem weer uit te schakelen. ( door de "knik" drukken )

USB stick

Een usb stick moét FAT16 of Fat 32 geformateerd zijn om te werken in de LG navi van de Cee'd.

Mobiele telefoon

Ik heb een HTC one s, die prima werkt samen met de LG navi van mijn Cee'd 2014, alleen één probleem, in mijn telefoon heb ik de contacten op alfebetische volgorde staan met voornaam eerst, zodra ik in de auto stap worden de contacten direct overgenomen, maar p/m 50 % staat niet meer met de voornaam eerst, m.a.w. totaal door elkaar,

ook de garage had er geen oplossing voor, achternaam eerst is ook geen oplossing, het probleem blijft dan hetzelfde. Na lang expirimenteren heb ik een oplossing gevonden !!

Wanneer je van alle voornamen de eerste letter met een hoofdletter schrijft, en de achternamen geheel met kleine letters ( of andersom ! ) blijven ze op de juiste volgorde staan ! 

Vraag me niet waarom.? Waarschijnlijk "kijkt" de navi naar de hoofdletters, en wanneer de eerste letter van de achternaam ( indien met hoofdletter geschreven ) eerder in het ABC voorkomt dan de eerste letter van de voornaam, plaatst hij de achternaam volgens de alfabetische lijst.

Hopelijk hebben jullie veel info !

Willie

• Like 1
Geplaatst

Ik heb geleerd dat Cee'd niet de Spaanse Volkswagen is.....tenminste mijn collega was nogal in de war!

Gast willie wortel
Geplaatst

Ik heb geleerd dat Cee'd niet de Spaanse Volkswagen is.....tenminste mijn collega was nogal in de war!

Sorry, maar ik begrijp de diepere betekenis van deze opmerking niet, lijkt me niet passen in dit topic.

Willie

Geplaatst

Ik kan me de verwarring tussen een Cee'd en een Seat wel voorstellen (qua naam dan) :wink: .

• Like 1
Geplaatst

Sorry Smart, Ik begrijp de diepere betekenis niet dit bericht niet, lijkt me niet passen in dit topic.

Willie

Hoi Willie, ik was een beetje enthousiast over jouw leuke topic, vandaar de like, en herinnerde mij daarnaast de opmerking van mijn collega.

En inderdaad, zoals HenkM opmerkt, was mijn collega in de war met de Seat.

• 1 maand later...
Geplaatst

ook handig is als je cruisecontrol niet wil werken na het wegrijden bij het tankstation, wat mij nogal redelijk vaak is overkomen,  dat je dan even de rem intrapt n klein stukje dan doet ie t daarna weer. kon dat ook nergens vinden, garage wist t ook niet en in het boekje staat het ook niet.

als je een cee'd van 2012 hebt, laat dan de laatste boordcomputer/ecu update er op zetten, scheelt n hoop gehaper en geklooi met de 2e versnelling.

Geplaatst

Course controle werkt inderdaad pas als er minimaal 1x op de rem getrapt is.

Gebeurd over het algemeen altijd, behalve wanneer je bij een tankstation wegrijdt.

Dacht in het begin dat er iets niet deugde aan m'n auto :)

Geplaatst

idd dat dacht ik dus ook.. gebeurde nogal vaak en het is best wel irritant gezien ik trouw fan ben van de cruisecontrol. de garage ( ATS Zeist) snapte niet waar ik t over had en heeft de hele auto doorgelicht en de ecu/boordcomputer/navi gelijk ook maar geupdate, wat erg aardig was van ze en gelijk het haperen van de 2e versnelling met lage toeren oploste. dacht eigenlijk dat het aan mezelf lag omdat ik er mee rondrijd alsof t een diesel is.

Geplaatst

idd dat dacht ik dus ook.. gebeurde nogal vaak en het is best wel irritant gezien ik trouw fan ben van de cruisecontrol. de garage ( ATS Zeist) snapte niet waar ik t over had en heeft de hele auto doorgelicht en de ecu/boordcomputer/navi gelijk ook maar geupdate, wat erg aardig was van ze en gelijk het haperen van de 2e versnelling met lage toeren oploste. dacht eigenlijk dat het aan mezelf lag omdat ik er mee rondrijd alsof t een diesel is.

Wat bedoel je met haperen van de 2e versnelling? Ik vind namelijk dat, met name met koude motor, schakelen van de 1e naar de 2e versnelling stroef, rauw, of hoe je het noemen wilt gaat. Het loopt in ieder geval niet echt soepel. Auto heeft net een beurt gehad en ik heb dit probleem gemeld. Ze hebben door wat te smeren geprobeerd het probleem op te lossen en nu moet ik kijken of het beter gaat. Maar nu begrijp ik dat dit met een update van de boardcomputer te doen is?? :oops:

Geplaatst

precies dat ja.. dat ie gewoon nie lekker in ze 2 gaat en hapert bij lage toeren en koude motor en zelfs dat ie afsloeg zo af en toe. dat ging een stuk beter na die boardcompu update en na het monteren van een piggyback ging ie helemaal als n speer. echt aan te raden zo ding, kan je gewoon schakelen bij de 2000 toeren en rijden alsof t een diesel is zonder haper of t idee hebbe dat ie nie vooruit wil. ik heb em uit engeland vandaan en zelf ingebouwd, maar je kunt ook langs vtune gaan die doen dat erg netjes voor je en incl piggyback kost je 250-300€ ... beste upgrade die er is.. je kan er ook gewoon superbenzine in gooie, dan rijd ie ook beter maar kost uiteindelijk wel meer.

nog n tip voor de LG navigatie: mocht je t ding willen resetten zonder zekering er uit te trekken (tip van johji) : 

radio uitzetten> eject toets ingedrukt houden > powerknop ingedrukt houden en naar links draaien. herstart ie vanzelf.

tip voor de automatische climaatregeling: als je net de auto gestart hebt de auto-voorruit-ontwasemer aanzetten en dan op automatisch-soft stand zetten, maakt ie sneller je ramen vochtvrij.

Geplaatst

precies dat ja.. dat ie gewoon nie lekker in ze 2 gaat en hapert bij lage toeren en koude motor en zelfs dat ie afsloeg zo af en toe. dat ging een stuk beter na die boardcompu update en na het monteren van een piggyback ging ie helemaal als n speer. echt aan te raden zo ding, kan je gewoon schakelen bij de 2000 toeren en rijden alsof t een diesel is zonder haper of t idee hebbe dat ie nie vooruit wil. ik heb em uit engeland vandaan en zelf ingebouwd, maar je kunt ook langs vtune gaan die doen dat erg netjes voor je en incl piggyback kost je 250-300€ ... beste upgrade die er is.. je kan er ook gewoon superbenzine in gooie, dan rijd ie ook beter maar kost uiteindelijk wel meer.

nog n tip voor de LG navigatie: mocht je t ding willen resetten zonder zekering er uit te trekken (tip van johji) : 

radio uitzetten> eject toets ingedrukt houden > powerknop ingedrukt houden en naar links draaien. herstart ie vanzelf.

tip voor de automatische climaatregeling: als je net de auto gestart hebt de auto-voorruit-ontwasemer aanzetten en dan op automatisch-soft stand zetten, maakt ie sneller je ramen vochtvrij.

jammer dat je nu alleen je garantie kwijt bent  :|  :|

Geplaatst

jammer dat je nu alleen je garantie kwijt bent  :|  :|

niet dus... met goedkeuring van kia garage.. je veranderd niks aan de onderdelen ( ECU in dit geval ) zelf en buiten dat die garantie is incl. kleine letters. tot 150000km of 7 jaar en als een onderdeel bv 70000km moet meegaan en je heb er al 35000km op zitten dan krijg je nog maar 50% vd nieuwwaarde onderdeel betaald en de andere helft mag je zelf betalen indien dit kapot gaat..

• 1 maand later...
Geplaatst

Even over de Cruise Control nog: De cruise control werkt inderdaad pas als je minimaal (bij contact aanzetten) de voetrem hebt ingetrapt. Dit is een veiligheids systeem die de remlichten controleert, als deze namelijk niet werken (bv. zekering doorgebrand of alle lampjes stuk)  dan mag de cruise control nooit werken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...