Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Binnenkort ga ik met de Ceed (Kia Ceed Sporty Wagon 1.6 CVVT X-tra, 6v, 2010) en caravan (Beyerland Sprinter 280-2, 1000kg, 1992) naar Zuid Frankrijk, ik heb er weer heel veel zin in. Het is de eerste keer dat ik met déze auto naar het zuiden ga, daarvoor reed ik in een Octavia 1.2 tsi.

Maar dat is slechts achtergrondinfo.

Ik ben op zoek naar een goedkope velg, eventueel icm band ipv de thuiskomer (lange afstanden icm caravan lijkt me geen goede combinatie met thuiskomertje)

Zijn er in NL ook andere merken auto's die een identieke velg als die van de Ceed 2010 hebben? Dat vergemakkelijkt mijn zoektocht bij de slopers in mijn buurt ...

Thanks!

Paul.

Geplaatst

Dank je! dat is een handige link, precies wat ik zocht.

Nu nog de velg en dan de vakantie!

Mvgr,

Paul.

• Like 1
Geplaatst

Dank je Bob. Nu kan ik op meerdere merken gaan zoeken, ook op MP.

Op MP worden echter voornamelijk setjes van vier aangeboden terwijl ik een paar jaar geleden op de sloop geen moeite had om slechts één exemplaar te bemachtigen voor weinig.

Geplaatst

een idee om toch met een "thuiskomertje" en de caravan door te rijden is om de thuiskomer op de voorste as te monteren, dit in het geval dat je een lekke band hebt op de achteras. Dan blijft je combinatie stabieler en omdat je de dunne band op de stuuras zet heb je meer gevoel wat het band doet en heb je wat meer vlees op de achteras!

Geplaatst

Onze auto's (de jouwe en de mijne) hebben voorwielaandrijving, met extra druk van de caravan op de trekhaak is de grip/tractie van de voorbanden al minder, om daar nu ook een dun bandje voor te nemen (in de bergen etc.) brrrr.

In het boekje van KIA staat dat er met de thuisbrenger niet met aanhanger gereden mag worden. Ik vraag me af of het dan verzekeringstechnisch ook nog eens een risico is.

Volgens mij is bij een lekke band zonder volwaardig reservewiel de enige mogelijkheid: Caravan laten staan en elders de band laten plakken.

Geplaatst

Hoi Paul,

Je hebt helemaal gelijk, maar als je op vakantie bent is een thuiskomertje net als elke bandenplaksysteem maar een tijdelijke nood middel. Als je bij een lekke band inderdaad de rest van de rit op de reservewiel wil rijden dan is een volwaardige reservewiel ook het beste. Ik heb wel eens een lekke band gehad onderweg (in Frankrijk en spanje) en dan deed ik thuiskomer erop, dichtst bijzijnde bandenboer op zoeken en repareren laten of vervangen maar gelijk. Ik heb tegenwoordig een bandenplakset van TYRE (oorspronkelijk voor de motor gekocht), deze werkt dmv manchetten aanbrengen door de gat/lek heen en mag zeggen dat het sneller/makkelijker is dan band verwisselen.

Uiteindelijk blijft het bij de persoonlijke beleving waar je het veiligst mee voelt natuurlijk (iedereen is anders).

Groetjes,

David

• 2 weken later...
Geplaatst

Bedankt voor je geweldige aanbod. Ik zocht echter een voordelige oplossing met een 15'' velg en dat is gelukt.

Ik heb een nieuwe stalen velg (€35) en een knappe, gebruikte band (€20) gekocht.

Het wiel pas niet meer "zomaar" onder de afdekplaat, de kunststof vakken blijven thuis  :no:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...