Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo mensen,

Ik vroeg mij af of er ook mensen zijn die ervaring hebben met het inbouwen van een s100 (ook wel witson hier vaker genoemd maar deze komt uit china via aliexpress) in een ceed van 2011. Het gaat mij om de originele ipod/usb aansluiting aansluiten op de headunit. iIk had al wel wat gevonden voor een rio op dit forum maar die aansluiting lijkt mij wat anders. Alles werkt verder naar behoren , met stuurwielbediening etc. maar ik wil eigenlijk ook de middenconsole aansluiting blijven gebruiken. Ik ga er vanuit dat ik niet de enige ben met deze vraag maar ik kon m ook niet specifiek vinden op het forum.

Als iemand linkjes heeft of plaatjes oid , dan zie ik ze graag

Geplaatst

Bij de rio blijven die orginele aansluitingen ook gewoon werken zo als met de orginele radio dus ik neem aan dat dat bij de cee,d niet anders is

Geplaatst

hallo.

thnx voor de snelle reactie.

ja ging ik ook vanuit maar de usb aansluiting deed het niet. hij gaf ook geen signaal aan mn stick dat ie ergens in zit (lampje gaat dan branden).

voordat ik de orig. radio dr uitgehaald had deed die het wel, en ik kan ook geen draadbreuk oid of een kapotte zekering ontdekken.

maar ik ga vanavond weer verder

Geplaatst

Als het goed is heb je in de kabelboom die er bij zat een paar stekkers in elkaar moeten steken waar en die van de usb ook en de extra usb kabel gebruik je dan niet die hou je dan over als je deze verkeerd om doet dan werkt de losse usb kabel wel maar de originele niet

Geplaatst

oke probeer t weer.

heeft iemand heel misschien een foto van het aansluiten van de originele usb/ipod stekker op zijn witson/ s100 / navi. voor de ceed is dat een klein stekkertje met 6 pinnen waarvan 4 gebruikt worden. deze komt normaliter achterin de hu van de originele radio , en past ook met een beetje fantasie in de nieuwe hu, maar geen van de dan gebruikte poorten werkt. de s100 heeft voor de usb aansluiting wel een 4pinnen poort, maar de kabel die daarbij hoort loopt gewoon uit in een usb aansluiting. heb geprobeerd fotos te uploaden maar ook daar ben ik te dom voor :)

Geplaatst

Kan helaas de nu geen geschikte foto vinden. Maar als je de losse kabels gebruikt heb je normaal gesproken 2 usb kabels in verschillende kleuren. Beide hebben een 4 pins stekker.

Een daarvan ss voor wifi of 3g (foto aansluiting 13). De andere is dus voor je usb opslag (foto aansluiting 3). Maar er moet ook een stekkertje bij zitten die die in jeS100 gaat maar verbonden wordt met de de kabelboom uit de auto. Deze kun je dus gebruiken ipv de losse usb kabel om de geintegreerde aansluitingen van je auto te gebruiken.

Geplaatst

Zie foto

818e95d939bed4377e014aaa3543a715.jpg

Oja misschien hen je hier ook nog wat aan .

Kun je in ieder geval controleren welke kabels vanuit de auto lopen naar je USB aansluiting.

post-12287-0-51269600-1434720841_thumb.gif

post-12287-0-51269600-1434720841_thumb.gif

Geplaatst

Ik heb de foto's van de S100 die ik in mijn Picanto TA gehad heb even bekeken; aan de grote stekker met kabelboom die aan de auto ging zaten een blauwe stekker voor de stuurbediening en een grijze met daarin een wit, rood, zwart en groen draadje. Die grijze stekker ging achterin de S100 om de USB-plug van de auto te gebruiken. Wilde je dat niet, DAN gebruikte je de grijze USB-kabel om je USB-stick ergens anders aan te kunnen sluiten.

Voor de AUX-IN moest je de pluggen aan de kabelboom aansluiten op de AUX-IN pluggen van de radio.

Ik neem aan dat dit bij de Cee'd ook zo werkt.

Geplaatst

thnx ,

klop stief, poort 3is voor de usb kabel maar daar zat in de set alleen maar 1 4pins stekker die in een gewone usb aansluiting uitkomt. geen autospecifieke.

en ik denk ook dat omdat de ceed echt europees is ook europese aansluitingen worden gebruikt. ik heb voor de gewone hu ook gewoon een standaard aansluiting net zoals je die ook hebt voor een 5tientjes radio. de usb kabel komt wel uit dezelfde draadboom maar is echt apart bijbedacht.  de fotos met stekkeraansluiting die jij meestuurde zijn voor koreaanse kias (eigenlijk alle andere kias).

@murcielaygo

klopt ook , alleen bij mijn grote stekker zitten alleen die  (wit/zwart) blauwe stekker die  voor de stuurwielbediening is. de usb stekker van de auto zit ook niet in de grote stekker verwerkt van de auto.

ik ga nff nog n poging ondernemen om pics te uploaden. dan wordt t duidelijk

Geplaatst

1e pic is van de auto zelf. alle stekkers en kabels zij gewoon origineel die erin zitten en gewoon ingewikkeld in de draadboom. kleine stekkertje die ook in de draadboom zit gaat in pic 2 rechtsonderin de originele hu. alleen dit is een 6pin (waarvan 4 gebruikt) en de s100 is een 4pins aansluiting. nou ga ik vermoeden dat ik  originele stekkertje moet verbouwen om hem op de stekker van de s100 te maken, maar ik weet niet welk draadje wat is, want de kleurcodering van het autostekkertje en de s100 is anders. leuk he :)

Geplaatst

Aha je hebt gewoon iso stekkers in je auto en losse stekkers voor de specifieke zaken.

Dat usb stekkertne uit je auto lijkt erg veel op een power connector die ook in computers wordt gebruikt voor de voeding van een grafische kaart.

Als ze gelijk zijn kun je voor een paar euro een stekkertje krijgen die je kunt verknippen om aan te sluiten. Ik zou namelijk niet knippen in de standaard dtekkers van je auto.

Alternatief is een verloopkabeltje solderen als je daar wat handigheid in hebt. Anders wordt het toch een usb verloopkabeltje kopen bij een carhifi zaak.

Geplaatst

Ik kan mobiel je foto's niet bekijken.

Maar de kleuren op mijn S100 waren redelijk standaard voor USB, je kunt de zespolige natuurlijk redelijk makkelijk doormeten tussen plug en stekker, dan weet je welke pin bij welk contact hoort. Bij twijfel doe je dat ook bij de Witson, maar een verloop van die zespolige naar een standaard USB-plug zou -als ik het me goed visualiseer- moeten volstaan...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...