Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Na uitgebreid onderzoek te hebben gedaan naar chiptuning, leek Unlimited Tuning in Amersfoort de beste keus. Voor mij wel een eindje rijden, maar het was het waard. Unlimited Tuning biedt je de keus of je er een rollerbank test bij wilt of niet. Deze was voor mij een must en daardoor (en vanwege de prijs) vielen vele andere af.

Door onvoorziene complicaties liepen de afspraken iets uit, maar het was het wachten waard. Er werd een mooie wachtruimte met gratis WiFi, tv en koffie geboden en daarnaast was er de mogelijk om buiten te zitten.

Ik werd goed betrokken bij het proces. Hij legde goed uit wat het schema betekende dat gemaakt werd uit de rollerbank test en wat het effect van de chip zou zijn. Na de plaatsing is opnieuw een test gedaan en het verschil getoond. Vervolgens kreeg ik de mogelijkheid een testrit te maken om te kijken of alles naar wens en behoren werkt. Mocht dit niet het geval zijn werd het opgelost of verwijderd. Gelukkig was alles gelijk in orde en het resultaat mag er zijn! Van 86 naar 96pk in een uurtje werk!

Zie hieronder de grafiek naar aanleiding van de rollerbank tests.

b3f45fd44a05e3e9958ce538a64e6873.jpg

• Like 1
Geplaatst

Heb er €375,- voor betaald en ik vind het persoonlijk zeker de moeite waard. Maar het ging mij meer om de koppel dan de pk's en daar ben ik heel tevreden over.

Geplaatst

Ik rij inmiddels ruim 70.000km met Tuning van Unlimited Amersfoort naar volle tevredenheid en zonder enig probleem.  (92pk, 142Nm)

De motor gebruik geen druppel olie. De ritten die ik maak zijn afwisselend kort (20km) , langer (200km) of lang (+1.000km) op snelheid en met hellingen.

Wel tank ik 98 octaan (BP Ultimate) en merk dat dit (na het tunen) echt verschil maakt (en de Rio rijdt iets zuiniger !)

post-6852-0-46266800-1443449430_thumb.png

Geplaatst

Vraagje! Hoe zit het met de garantie, mochten er problemen komen?

GEEN garantie meer op de complete aandrijflijn.

Linker en rechter deuren wel en ook het benzineklepje  :-)  :-)

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Ik rij inmiddels ruim 70.000km met Tuning van Unlimited Amersfoort naar volle tevredenheid en zonder enig probleem. (92pk, 142Nm)

De motor gebruik geen druppel olie. De ritten die ik maak zijn afwisselend kort (20km) , langer (200km) of lang (+1.000km) op snelheid en met hellingen.

Wel tank ik 98 octaan (BP Ultimate) en merk dat dit (na het tunen) echt verschil maakt (en de Rio rijdt iets zuiniger !)

Ha kan het dat het verschil van Koppel zo groot is bij jou en mij? En maakt dat verschil uit als je ongelood 95 tankt of 98 octaan?
Geplaatst

Ha kan het dat het verschil van Koppel zo groot is bij jou en mij? En maakt dat verschil uit als je ongelood 95 tankt of 98 octaan?

Ja, de uitkomsten bij Unlimited zijn steeds anders. Vóór mij was er iemand op dit forum die bijna 100pk had na tuning. Dus aanvankelijk was ik een beetje teleurgesteld met 92pk totdat ik merkte dat het koppel veel effect had. Ook komt het maximum vermogen wat eerder vrij zodat ik niet zover hoef door te trekken in de versnellingen.

Uiteindelijk wou ik een auto die fijner en soepeler rijdt en dat is goed gelukt. Strepen trekken bij het stoplicht is niet mijn ding. Dan had ik geen Rio gekozen :-)

Het verschil met 98 octaan (BP Ultimate) merk ik aan 3 dingen:  

- de motor klinkt rustiger bij lage toeren en pakt soepel op

- de motor is veel gretiger in hogere toeren

- het verbruik is lager (0,2-0,5 liter/100)

Geplaatst

Ja, de uitkomsten bij Unlimited zijn steeds anders. Vóór mij was er iemand op dit forum die bijna 100pk had na tuning. Dus aanvankelijk was ik een beetje teleurgesteld met 92pk totdat ik merkte dat het koppel veel effect had. Ook komt het maximum vermogen wat eerder vrij zodat ik niet zover hoef door te trekken in de versnellingen.

Uiteindelijk wou ik een auto die fijner en soepeler rijdt en dat is goed gelukt. Strepen trekken bij het stoplicht is niet mijn ding. Dan had ik geen Rio gekozen :-)

Het verschil met 98 octaan (BP Ultimate) merk ik aan 3 dingen:

- de motor klinkt rustiger bij lage toeren en pakt soepel op

- de motor is veel gretiger in hogere toeren

- het verbruik is lager (0,2-0,5 liter/100)

Heb sinds gisteren ook 98 octaan (BP ultimate) getankt, maar denk dat je het verschil pas merkt als je al aantal tanken vol gegooid hebt met 98. Normaal zou je zeggen dat elke auto zelfde Tuning moet hebben? Maar ik mag zeker niet klagen met hoe de rio nu reageert en rijd. Ik ga nog paar weken die 98 octaan (BP ultimate) tanken en dan kijken als er verschil is tussen 98 en 95
Geplaatst

Maakt die 98 octaan alleen verschil als je de motor hebt gechipt, of zou het standaard ook verschil maken?

Geplaatst

Maakt die 98 octaan alleen verschil als je de motor hebt gechipt, of zou het standaard ook verschil maken?

Dat is een hele goeie vraag. Volgens mij moet dat in beide gevallen verschil maken.
Geplaatst

Toevallig heb ik deze week ook 98 getankt in de rio. Auto is niet gechipt.

Merk dat de auto rustiger loopt. En vlotter oppakt. Zuiniger kan ik nog niet zeggen. Heb er pas een paar km op zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Geplaatst

Toevallig heb ik deze week ook 98 getankt in de rio. Auto is niet gechipt.

Merk dat de auto rustiger loopt. En vlotter oppakt. Zuiniger kan ik nog niet zeggen. Heb er pas een paar km op zitten.

Tank nu nog bijna vol, maar na wknd ook eens met 98 voltanken en testen.

Rustiger en meer oppakken heb ik vroeger ook al gehoord, nu nog ff zien als verbruik prijsverschil in aankoop compenseert.

Zal wss pas na enkele tankbeurten duidelijk worden zoals hier eerder aangehaald.

Ik laat binnen enkele tankbeurten iets weten.

Geplaatst

Betreft het hier een zgn Piggybag tuning of werd de originele chip geherprogrammeerd?

gr, Marcel

Hoi Marcel.

Het gaat hier om software programmering. Niks van piggybag ofzo. En ben tot nu toe nog super tevreden

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb een Rio 1.4 met standaard 109pk 137nm, maar moet zeggen dat ik weinig verschil merk met de standaard 1.2. Zal wel eens een paar x de premium benzine proberen, missschien merk ik het :)

Geplaatst

Ik merk na 3 tankbeurten 98 een zuiniger brandstofverbruik op de bc. Van 5.4 naar 5.1liter op 100 km

Motortje loopt wat rustiger/soepeler en wegrijden gaat wat makkelijker.

Geplaatst

Wow 5.4 en 5.1

Ik ben al blij als onze Rio onder de 7.0 zit, meestal 7.2 of 7.3.

Nou rijden we met de Rio bijna alleen in de stad. (kleuter naar school brengen en de boodschappen doen)

Geplaatst

Normaal gesproken 20km naar mijn werk. Een stuk 60 km polder waar je meestal wel wat harder rijd.. en dan een km of 10 snelweg waar ik 120 rij. En dan geeft de bc 5.1 aan

Pomphouder hier verteld net dat de 98 eruit gaat..

Geplaatst

Ik merk na 3 tankbeurten 98 een zuiniger brandstofverbruik op de bc. Van 5.4 naar 5.1liter op 100 km

Motortje loopt wat rustiger/soepeler en wegrijden gaat wat makkelijker.

Hoe hard rijd u dan op de snelweg?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...