Borland Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 Een collega attendeerde me er net op dat mijn dimlicht aan de bestuurderskant kapot is. Nou het ik in de vlugheid even gekeken of ik de lamp er makkelijk uitkreeg maar dat lukte niet. Na het afschroeven van de zwarte dop zie ik dat de lamp in een metalen houder zit maar ik kan draaien wat ik wil maar krijg hem er niet uit. Andere kant ook even geprobeerd omdat ik daar wat meer ruimte heb maar lukte ook niet. Op welke manier kan ik de lamp eruit krijgen? Quote
xtra40 Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 Het beste is ook om de koplamp even compleet te demonteren en de lamp haal je via het kleine dopje er uit en zit in een kunst stoffen houder en niet in een metalen dat is de bocht en groot licht die zitten met een ouderwets klopje vast Quote
Guest Vitara 2 Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 Bekijk hier filmpje hoe de unit te demonteren. http://www.carcarekiosk.com/video/2012_Kia_Rio5_LX_1.6L_4_Cyl./lights/headlight P.s. Dimlicht is nog wel te doen zonder gelijk de hele unit te verwijderen. Ik kan me voorstellen dat je er niet gelijk op zit te wachten om de hele unit te verwijderen. Quote
Borland Posted February 15, 2016 Author Posted February 15, 2016 Thanks, nee de hele unit eruit halen heb ik geen trek ik. Ik kijk morgen nog even anders rij ik even langs een garage. Snap niet dat het zo moeilijk moet hoor bij die nieuwe auto's. Quote
Jordan Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 Dimlicht is te vervangen zonder de hele unit te demonteren. Het is wel even priegelen. Als de afdekkap eraf is zie je de lamphouder zitten. (Kunstof en zwart van kleur). Even een klein slagje draaien en je haalt de lamp met houder zo uit de koplamp. Oude H7 verwijderen en nieuwe erin prikken. Terug in de koplampunit en weer een slagje draaien totdat die vast zit. Quote
Jordan Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 Tegen klok in draaien toch? Als je recht op de achterkant van de koplamp kijkt, ja. De plastic lamphouder heeft 2 'handvaatjes'. Duim en wijsvinger erop en een slagje tegen de klok in draaien, het is nog niet eens een kwart slag. En dan recht eruit trekken. Houder en lamp gaan dan uit de koplampunit. Let wel, de stroomdraden blijven aan de houder vast zitten, dus je kan hem niet helemaal naar je toe halen maar genoeg om de lamp te wisselen. Quote
Borland Posted February 17, 2016 Author Posted February 17, 2016 Door de kou moest ik wel even een tang gebruiken om de lamphouder eruit te draaien maar na een klik kwam hij eruit. Even een h7 lampje gehaald en hij ging er weer vrij snel in. Voor dimlicht hoeft de unit er gelukkig niet uit. Thanks voor het meedenken allemaal. Quote
Jordan Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Top. Graag gedaan. Houd er wel rekening mee dat je andere koplamp ook snel aan vervanging toe zal zijn. Quote
Borland Posted February 17, 2016 Author Posted February 17, 2016 Ik weet nu hoe het moet en de bijrijders kant gaat alleen maar makkelijker door meer ruimte. Lamp was gelukkig ook maar 6 euro bij de Karwei. Quote
Recommended Posts