KiaLee Geplaatst 25 Augustus, 2016 Geplaatst 25 Augustus, 2016 vreemd bij mij is hij ook vervangen en kan nu zelfs weg rijden zonder gas bij te geven ?? dat zou ik ook wel willen zonder gas weg kunnen rijden! Hoe merk ik dat de koppeling/drukgroep aan de mindere kant is? liever preventie behandelen dan dat het te laat is zegmaar! Heb wel momenteel 175.000 op de teller Quote
xtra40 Geplaatst 25 Augustus, 2016 Geplaatst 25 Augustus, 2016 Probeer maar weg te rijden in de 3e versnelling gaat dit dan is ie nog wel goei meestal merk je het wel dat als de koppeling warm word deze begint te slippen soms al de koppeling op is komt je pedaal niet meer van zelf terug bij volledig in trappen en zo zijn er nog legio van die dingen om het te testen maar 175.000 met 1 koppeling das erg netjes hoor Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Mclaren2016 Geplaatst 25 Augustus, 2016 Geplaatst 25 Augustus, 2016 2 maanden geleden hetzelfde gehad, valt niet onder garantie, heb het nog met kia nederland aangevecht over de service van de dealer, 3x heen gegaan naar de dealer ermee. 2x wordt er gezegt dr is niks mis met de koppeling en vervolgens de 3de keer wordt er gezegt dat de koppeling versleten is en pedaal zwaar ging en vervolgens dus nog een vervolg afspraak maken voor een diagnose dus nog steeds niet maken Quote
KiaLee Geplaatst 26 Augustus, 2016 Geplaatst 26 Augustus, 2016 Probeer maar weg te rijden in de 3e versnelling gaat dit dan is ie nog wel goei meestal merk je het wel dat als de koppeling warm word deze begint te slippen soms al de koppeling op is komt je pedaal niet meer van zelf terug bij volledig in trappen en zo zijn er nog legio van die dingen om het te testen maar 175.000 met 1 koppeling das erg netjes hoor Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Nou heb het gister geprobeerd. Je kan er me wegrijden en het koppelingspedaaltje komt altijd van zelf terug, denk dat het nog wel wat kilometers aan kan Quote
thuis42 Geplaatst 30 Augustus, 2016 Geplaatst 30 Augustus, 2016 Goedendag gewoon terug gaan. Valt onder de garantie, de koppelingsplaten trekken krom, is bekend. De mijne had nog geen 40000 km gelopen Testen: versnelling in de achteruit zetten met de handrem erop, flink op laten komen en gas geven.begint hij te gieren zijn het de koppelingsplaten. Dit is algemeen bekend Quote
Gizmo Geplaatst 31 Augustus, 2016 Geplaatst 31 Augustus, 2016 In Juli de zomer check laten doen bij de dealer.. De monteur merkte zelf op dat de koppeling niet helemaal lekker werkte. Had er niet echt last van maar de dealer stelde zelf voor om het te vervangen. Drukgroep inderdaad niet goed. Na de vakantie koppeling en drukgroep vervangen en hij doet het weer perfect. Goede service van de dealer!! Quote
tyger Geplaatst 27 Mei, 2018 Geplaatst 27 Mei, 2018 Mijn Kia Rio 12/2011 heeft ook last van bokken bij het vertrekken. Is er bekend welke Rio's hiervan last hebben,en die in aanmerking zouden komen voor vervanging? Quote
Freaky Geplaatst 27 Mei, 2018 Geplaatst 27 Mei, 2018 Ik zit nu op m'n 3e nieuwe koppeling plaat. De eerste vervangen op 145k onder garantie ivm krom getrokken plaat. Nu net op 240k weer hem laten vervangen dit omdat er een nieuwe drukgroep in moest (ging erg zwaar) en meteen ook maar een nieuwe koppeling plaat laten plaatsen aangezien alles toch open lag. (En het is een setje wat ze bestellen de plaat en drukgroep) Maar ik heb zelf nooit geen problemen gehad met het optrekken. Ik heb de diesel 1.1 denk niet dat de koppeling anders is dan een benzine maar weet het niet zeker. Quote
Rody Geplaatst 23 November, 2021 Geplaatst 23 November, 2021 Nou ja toevallig dat ik dit nu lees na zoveel jaar later. Maar ik ben vandaag naar de dealer geweest aangezien ik de laatste tijd ook moeite heb met mijn koppeling. Heb er maar 30.350km mee gereden en het bonkt met koud vochtig weer. Vaak valt dit soort dingen niet onder garantie maar ik heb het met moeite voor elkaar gekregen. Alles gaan zij vervangen, ik zal dan wel 1 onderdeel zelf moeten vervangen en dat gaat dan om de drukgroep. Maar ja dat ging 75 euro kosten zeiden ze, 1000 euro of 75 is wel een heel verschil. Maar mij is het gelukt in iedergeval. Quote
Rody Geplaatst 25 November, 2021 Geplaatst 25 November, 2021 (aangepast) Op 15-3-2016 om 14:28, zei ludoke: Dat zal niet onder garantie vallen,is aan slijtage onderhevig net als banden en remmen. Ik heb vandaag mijn gehele koppeling laten vervangen. Vliegwiel druklager koppeling. Alleen druklager moest ik zelf betalen bedrag was maar liefst 75, 85. De rest allemaal onder garantie. (met geluk)! En dat met een km stand van 30.000. Niet normaal vind ik zelf. 25 November, 2021 aangepast door Rody Quote
Peter-036 Geplaatst 26 November, 2021 Geplaatst 26 November, 2021 Als het wel 'normaal' was, hadden ze het niet onde garantie vervangen . Druklager is, meer nog dan een koppelingsplaat/drukgroep, een slijtagedeel, dus dat je die betaalt is 'normaal'. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.