Jump to content

Koppeling rio/afslaan motor


Frankyman
 Share

Recommended Posts

Als de koppeling versleten is, zou dit onder de 7 jaar garantie vallen?

Laatst liet ik hem een beetje slippen en toen stonk hij wel erg.

Dus ik denk dat mijn koppeling er eerdaags uit ligt.

Ook vind ik dat vanaf het begin al de koppeling niet lekker loopt.

Ik moet ermee spelen om fatsoenlijk weg te rijden.

Je kent het wel, veel gas geven om niet de motor af te laten slaan.

Ik heb met meerder merken auto's gereden maar nog nooit was het zo moeilijk om weg te rijden.

Inmiddels heb ik ermee leren leven maar goed vind ik het niet.

Ik had het al eens bij de dealer aangegeven maar die zei dat vanwege de strenge mileu normen de motor zo zuinig staat afgesteld dat hij daarom zo snel afslaat.

Heb er iemand ook problemen met de koppeling en het gauw afslaan van de motor.

Ik heb een Kia rio 2012

1.2 superpack

Link to comment
Share on other sites

Hoeveel kilometer staat er inmiddels op?

Tja, de Rio koppeling blinkt niet uit in doseerbaarheid. Die smoes van strenge milieunormen vind ik flauw. Koppeling gaat licht maar er zit geen gevoel in d.w.z. je voelt de koppeling niet aangrijpen.

Link to comment
Share on other sites

Hoeveel kilometer staat er inmiddels op?

Tja, de Rio koppeling blinkt niet uit in doseerbaarheid. Die smoes van strenge milieunormen vind ik flauw. Koppeling gaat licht maar er zit geen gevoel in d.w.z. je voelt de koppeling niet aangrijpen.

Er staat nu 55000 op de teller

Oja, het probleem met de achterremmen heb ik ook al gehad.(dat zag ik in een andere topic.maar dat terzijde)

Link to comment
Share on other sites

Ik vraag mij eigenlijk af wat er wel onder de 7 jaar garantie valt.

Als je normaal auto rijd verslijt je een koppeling niet.

Ik heb nog nooit een koppeling versleten.

Zou de onderdelen echt op zijn Koreaans gemaakt zijn? Zo goedkoop mogelijk?

Als het niet onder de garantie valt dan moet de auto maar ingeruild worden voor een ander merk.

Wat zou dat wel niet kosten zo'n reparatie?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het zelfde gehad moeilijk te doseren en moest ook veel gas geven en voor mijn gevoel was het aangrijpings punt elke keer anders en vooral niet te vergeten het bokken van de auto ik heb de garage hierop aan gesproken en zonder smoesjes van de kia dealer werd er een nieuwe koppeling en drukgroep gemonteerd en nu rijd de auto als een zonnetje dus als ik u was zou ik gewoon naar de kia dealer gaan.

Link to comment
Share on other sites

Ik zou gewoon naar de garage gaan, ik heb zelf ook gewoon een nieuwe koppeling en versnellingsbak onder garantie gehad.

Helemaal als je al eerder bent geweest en het eerder hebt aangegeven.

Mochten ze gaaan zeuren moet je even contact opnemen met Kia Nederland 

Link to comment
Share on other sites

Hier een Rio van 2014 nieuw gekocht en heb hetzelfde snel afslaan en soms stuiteren. Dit is duidelijk een Kia Rio iets.

Genoeg auto's gehad en nooit geen problemen mee gehad. Dit is mijn eerste Kia waarschijnlijk ook wel de laatste.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zat er toevallig aan te denken vandaag. Merk vooral de laatste paar maand dat het probleem zoals hier boven beschreven erger lijkt te worden. Heb er net 40 opstaan, maar vanuit neutraal optrekken blijft gaan als de eerste rijles.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zoals ik net al zei, na de koppeling vervanging heb ik nergens meer last van en samen met mij velen. 

 

@Vespa, dat is wel erg negatief, je kan zelf een heleboel ondernemen door naar je dealer te gaan

@Marconus, naar de dealer en laten vervangen ;) 

Link to comment
Share on other sites

Als je normaal auto rijd verslijt je een koppeling niet.

Ik heb nog nooit een koppeling versleten.

 

 

 

Dat laatste geloof ik direct, maar wat denk je zelf van het eerste ?

 

Zou de onderdelen echt op zijn Koreaans gemaakt zijn? Zo goedkoop mogelijk?

 

Nee, Kia zou geen 7 jaar garantie geven met rommel onderdelen.

Dat er fouten worden gemaakt zal zeker maar dat wordt opgelost als het goed is.

Het helpt ook een beetje mee of je een goede dealer hebt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hier een Rio van 2014 nieuw gekocht en heb hetzelfde snel afslaan en soms stuiteren. Dit is duidelijk een Kia Rio iets.

Genoeg auto's gehad en nooit geen problemen mee gehad. Dit is mijn eerste Kia waarschijnlijk ook wel de laatste.

 

 

het stuiteren is niet van de koppeling plaat maar dit komt van de druk groep 

moet je even luisteren of de koppeling met achteruitrijden geluid maakt dit is meestal wel zo en dat moet je ook zo aan de garage vertellen 

dat stuiteren en het geluid met achter uitrijden 

dit is een bekend probleem en dan zou er onder garantie een nieuwe koppeling /drukgroep moeten worden gemonteerd 

de dealer weet van dit probleem en het komt door het krom trekken van de drukgroep 

heb zelf met 25000 een nieuwe gekregen onder garantie verder is het een prima auto is mijn derde kia en is een stuk beter dan me VW die ik heb gehad 

en elk merk heeft wel wat wat slecht is en een auto is emotie en inruilen voor een klein probleem is ook weer zo wat 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik ben blij dat ik dus niet de enige ben die het probleem heeft.

En gelukkig hoor ik positieve geluiden.

Ik had het twee jaar geleden aan mijn dealer gemeld en die kwam dus met dat zuinige verhaal en ik ben er maar mee leren leven.

Nu deze dealer er niet meer is moest ik naar de citroendealer die nu ook Kia doet en waar ik het probleem met mijn achterremmen had en waar ik gewoon alles moest betalen.( wat ik niet terecht vond).en dat was bij km stand 42000.

Daar was ik dus ook niet tevreden.

Nu laatst bij de Kia in Amsterdam geweest voor de grote beurt en ik denk dat ik daar maar eens ga vragen wat er te doen is met dit koppelings probleem.

Ik hoop dat ze het goed oppakken.

Wel bedankt voor tip, pimpmaster.

Link to comment
Share on other sites

Hier een Rio van 2014 nieuw gekocht en heb hetzelfde snel afslaan en soms stuiteren. Dit is duidelijk een Kia Rio iets.

Genoeg auto's gehad en nooit geen problemen mee gehad. Dit is mijn eerste Kia waarschijnlijk ook wel de laatste.

Inderdaad, snel een ander merk auto of scooter kopen...wat een gemiep!

Link to comment
Share on other sites

Ik ben het met smart eens.

Er zijn wel een paar dingetjes wat beter of anders kan maar in het algemeen ben ik wel tevreden met mijn Kia Rio.

Want zeg nou zelf.

Welke auto is zo compleet voor zo weinig geld.

Ik noem effe wat op.

Cruise, vier deuren, climatcontrole, start/stop, keyless entree, led verlichting, parkeerhulp achter, telefoonkoppeling, diverse knoppen aan je stuur.

Dit soort extra's vind je niet op een auto van toentertijd 15000 euro en nog 7 jaar garantie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hier nog steeds hetzelfde...vorig jaar oktober een nieuwe koppeling/drukgroep gekregen. Probleem was weg..nu een paar duizend kilometertjes verder en hetzelfde probleem gaat zich weer voordoen. Merkte een significant verschil toen alles net was vervangen (soepele koppeling, goed oppakken etc.). Ik rijd gecombineerde kilometers van snelweg en stadsverkeer. Ben ook absoluut geen stoplicht sprinter (moet je ook niet willen met die 1.2 :wink: ). Het blijft altijd extra opletten met optrekken en inderdaad zoals hierboven ook weer genoemd wordt (heb het zelf ook zo eerder omschreven), af en toe is het net je eerste rijles met optrekken. Ik wil niet verwend klinken en mopperend overkomen..maar voor mij is het misschien niet de laatste Kia maar wel de laatste Rio. Rijd al jaaaaaaren auto...en heb auto's gehad met 3x zoveel kilometers als die ik er nu op heb staan (VW, Audi, Mazda, Toyota)...nog nooit klachten gehad met een koppeling en-/of drukgroep :-(. Het is wel balen want het is een mooie auto met inderdaad veel (leuke-luxe) opties.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Als de koppeling versleten is, zou dit onder de 7 jaar garantie vallen?

Laatst liet ik hem een beetje slippen en toen stonk hij wel erg.

Dus ik denk dat mijn koppeling er eerdaags uit ligt.

Ook vind ik dat vanaf het begin al de koppeling niet lekker loopt.

Ik moet ermee spelen om fatsoenlijk weg te rijden.

Je kent het wel, veel gas geven om niet de motor af te laten slaan.

Ik heb met meerder merken auto's gereden maar nog nooit was het zo moeilijk om weg te rijden.

Inmiddels heb ik ermee leren leven maar goed vind ik het niet.

Ik had het al eens bij de dealer aangegeven maar die zei dat vanwege de strenge mileu normen de motor zo zuinig staat afgesteld dat hij daarom zo snel afslaat.

Heb er iemand ook problemen met de koppeling en het gauw afslaan van de motor.

Ik heb een Kia rio 2012

1.2 superpack

Beste Frankyman, helaas niets nieuws voor de Rio. Lees dit maar: http://www.kiaclub.nl/topic/16251-koppeling/

en deze http://www.kiaclub.nl/topic/14185-gevoel-in-koppeling/.

 

Veel succes,

Telstar.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt Telstar voor de link.

Ik begrijp du dat er in 214 ook al mensen hadden met koppeling problemen.

Ik zal volgende week even naar de dealer gaan en ik ben benieuwd wat ze zeggen.

Ik zal de uitkomt/oplossing hier melden.

Word vervolgd dus

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

koppeling vorige week ook vervangen[50000 km] rio 2013 begon iedere keer te stinken als  de auto moest klimmen[in de bergen] koppelt nu weer perfect

hebben ze dit onder garantie gedaan?

De mijne doet het ook al een tijdje niet goed maar ik ben bang dat als ik naar de garage ga dat ik de reparatie moet betalen.

Ik probeer het uit te stellen en hem daarna in te ruilen ( dan heb ik de kosten zeker niet).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Koppeling van de rio is zwaar klootte ben er al jaren mee bezig, koppeling was al binnen een jaar vervangen.

Er zit geen gevoel in de koppeling.

 

vreemd bij mij is hij ook vervangen en kan nu zelfs weg rijden zonder gas bij te geven ??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Nanda van der Wal
      Hoi allemaal, even voorstellen, mijn naam is Nanda en ik heb 2.5 maand geleden mijn eerste Kia gekocht. 
      Heerlijke auto! Echter nog niet heel veel kilometers mee kunnen maken. Het begon gelijk in het begin dat de auto af en toe uit sloeg tijdens het achteruit de dijk op rijden (wat in mijn ogen vreemd is want tsja... automaat en afslaan?) Goed. Afgelopen maandag viel de auto stil tijdens het wegrijden op een vlakke parkeerplaats bij de winkel. Geen rare weersomstandigheden oid. Heb hem moeten laten afvoeren want starten deed hij niet meer.
      Hij staat bij vrienden van me die veel aan auto's klussen maar niet per definitie een Kia dus de dealer gebeld. Die wees mij erop mijn andere sleutel te gebruiken. Vandaag andere sleutel gebruikt. Dik 300km mee gereden, geregeld uit en aan gezet, dijk op dijk af snelweg parkeerplaatsen noem maar op geen enkel probleem. Daarna naar jawel de winkel. En jullie raden het al... Zo dood als een pier. Met veel moeite de auto weer aan de praat gekregen en weer naar die vrienden gereden. Daar stil gezet meteen geprobeerd weer te starten. Nee niks dus.
      Wat we merken: (sorry ben vrouw en geen monteur dus ik herhaal even wat de mannen mij verteld hebben)
      - hij lijkt te vroeg te ontsteken 
      - de motor slaat terug 
      - er zit een zwaar punt onderin lijkt 
      - de motor loopt van tijd af 
       
      Iemand ervaring hiermee? De sorento dateert uit 2008 is de Amerikaanse versie (dus miles maar geen ingevoerde) 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
    • By Kia pro-ceed driver
      Aangeboden een nieuw distributie set is overgebleven doordat bij mijn oude motor de distributie versprongen was voor ik deze erin kon zetten
       
      set is geheel kompleet
      krukas tandwiel
      nokkenas tandwiel
      nokkenastandwiel vvt hub
      ketting
      geleiders
      spanner
      ET engine team distributie kettingset met vvt hub nieuw waarde 375 euro tegen redelijk bod over te nemen
      Stuur een berichtje bij interesse
       

    • By Stephan H.
      Mijn Kia Ceed heeft nog geen 3000km op de teller, echter schokt hij bij het optrekken met een koude motor. Zodra de motor warm is verdwijnt het probleem. 
      Het schokken is heviger wanneer de auto een dag of twee heeft stil gestaan (slaat hij net niet af) en aanzienlijk minder wanneer er dagelijks mee wordt gereden. Herkend iemand dit probleem? En heeft iemand hier toevallig ene oplossing voor? 
    • By JayR
      Ik heb een heel vreemd probleem met de koppeling van mijn Rio (1.2 benzine, bj 2012, ca 70.000 km).
       
      De koppeling werkt normaal gesproken prima, zelfs wegrijden gaat goed (voor een Rio). Slipt niet, ongeacht hoeveel gas je geeft of in welke versnelling.
       
      Alleen, heel soms (is me nu 2 keer overkomen in 2 maanden tijd), na een tijd rijden (uur of zo) en in beide gevallen was het warm, dan gebeurt er dit:
       
      eerst voel je dat het meer kracht kost om de koppeling in te trappen
      je voelt ook dat je het pedaal steeds verder los moet laten voordat de koppeling weer aangrijpt
      uiteindelijk grijpt de koppeling helemaal niet meer aan, je kan stopppen, in 1e versnelling zetten en koppelingspedaal loslaten: er gebeurt niets, gasgeven en alleen het toerental loopt op
      circa 10 minuten wachten: alles werkt weer normaal, geen spoor van slippen te bekennen
       
      Iemand een idee ?
       
      Het lijkt wel alsof het systeem zelf druk opbouwt in het hydraulische systeem en de koppeling laat onkoppelen. Maar als de vloeistof is vervuild of er water in zit, dan krijg je juist het omgekeerde en wordt de koppeling sponzig en kan je moeilijk ontkoppelen.
       
       
    • By TonKia
      Mijn Sorento diesel wil niet meer stoppen...
      Ik draai de sleutel om maar de motor blijft gewoon lopen. Dan maar in z'n 5 zetten, de handrem er op en de koppeling laten opkomen.
      Als het contact uit staat trekt er toch ergens iets ruim 4 ampère stroom. Het lijkt er dus op dat het een probleem is in het elektrische  circuit.
      Weet iemand een oorzaak en een oplossing?
      Alvast bedankt voor het meedenken.
×
×
  • Create New...