Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Beste mensen,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Kia Rio uit 2012 (3 deurs)

2dehands aangeschaft met 36000km op de teller.

Echter heb ik 3 weken geleden een kleine aanrijding gehad (ik ben achterop een andere auto geknald)

En ik had de auto net een week. :(

Weer een tijdje in de auto gereden, kwam ik erachter dat de speakers achter opgeblazen waren.

Minimaal geluid wat er uit komt.

Wat zou dat kunnen zijn!?

Onlangs nieuwe Pioneer speakers gehaald (240watt) en deze vervangen met de achter speakers.

Echter geven deze nog steeds het minimale geluid, zoals de standaard speakers die erin zaten.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Heb al gelezen dat het misschien in de radio kan zitten, is het ook mogelijk dat dit aan de kabels ligt?

Posted

de originele radio is zo gemaakt dat achter eigenlijk een beetje als subwoofer werkt beetje van dat geluid geeft en meer niet \is alleen een beetje brommen wat het doet meer niet

Posted

dit kan je oplossen door je radio te vervangen 

Zoiets dacht ik al, wel jammer want vind deze radio wel mooi passen in het interieur.

Binnenkort maar eens kijken wat ik voor radio gaat plaatsen dan, want vind het geluid wel belangrijk !

Thanks!

• 2 weeks later...
Guest Vitara 2
Posted

Ik zou voor een Witson HU gaan. Dat leverde bij mij gelijk een hele verbetering op. En je hebt gelijk fullmap, entertainment, bleutooth en evt achteruitrijcamera.

405576269b38e9567cd2fbbb478b60db.jpg

d707f0367b9c4e42bb0c6725d47539e0.jpg

• 1 month later...
Guest Vitara 2
Posted

Zou voor de pioneer avic gaan wel met dab+ radio

Oké maar waarom. ..?

De avic's met dab+ kosten namelijk het dubbele van een Witson. En dan heb je nog een inbouwframe en een module voor de stuurbediening nodig. En het staat niet zo strak als een originele radio / Witson.

Posted

Zou eerlijk gezegd niet weten wat de Witson kost.

De pioneer moet je even rond kijken op Internet prijzen die Kia er voor rekent zijn veel te hoog. Bij mij Rio had ik hem nieuw mee besteld en koste inderdaad een vermogen.

Maar hier in Apeldoorn bij zo een dealer inbouw station zou het zeker 500 euro schelen en ze kunnen ook het inbouwframe leveren.

Helaas is mijn Avic zonder DAB + en tegenwoordig rijden met radio op FM is niet te doen met al dat gekraakt en weg vallen zeker bij publieke omroepen. Dit heeft ook te maken met het Nederlandse zenderbereik /landelijke dekking voor wat betreft

de publieke omroep. Met DAB+ heb je een giga geluidskwaliteit  en vele zenders meer en DAB+ doet het kaakloos of helemaal niet!

Achteruitrij camera enz. kan allemaal op de Avic evenals handsfree bellen enz. Navigatie kaart updates kosten bijna niets betaal er max. 20 euro voor uit het grijze circuit zo eens in de 16 maanden. Wil niet veel zeggen maar mijn Avic ziet net zo strak uit als op de foto's met de Witson. 

Trouwens je speakertjes opblazen kan natuurlijk altijd maar dan moet je zo langzamerhand wel dooooof zijn. Je kan je speakertjes gemakkelijk testen door even de bedrading los te halen en met een batterijtje aan te sluiten op je speakertje, je conus moet dan naar voren of naar achter uitslaan en  doet ie dat niet dan zit je spreekspoel vast en einde oefening. Meestal is het ook zo dat je spreekspoel dan al onderbroken is en dan hoor je helemaal niet meer. Zacht geluid of vervormt geluid kan ook duiden op kortsluiting in je bedrading, maar dan verwacht ik dat je radio ook snel de geest geeft, die vind zo een kortsluiting niet fijn.