Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hi Guys,

Even een vraagje. Sinds kort heb ik ontdekt dat ik last heb van steenslag.

Alleen nu komt het mooie, ik ga terug naar de dealer omdat ik mijn motorkap gewoon scheef op de auto ligt. Dat zie je aan beide hoeken.

Als de motorkap goed lag dan had ik dit waarschijnlijk niet op die plek gehad.

Zou dit onder de garantie vallen? De auto is een paar maandjes oud.

Ik hoor het graag van jullie.

Posted

Ik denk het niet. Die motorkap zal misschien weer goed gelegd/gemonteerd worden maar die steenslag ga je echt niet vergoed krijgen. Als die motorkap goed had gelegen was de schade wel een paar millimeter verderop ontstaan. Het is gewoon gebruikersschade en steenslag doe je niks tegen.

Posted

De auto is net een paar maadjes oud. En de lag is gewoon helemaal tot op de bodem weg? Dat is niet normaal lijkt me.

Posted

Het één heeft niets met het ander te maken. Oftewel de steenslag is niet het gevolg van de scheef gemonteerde motorkap.

Posted

Toevallig dat dit topic lakschade net geopend is. Wou zojuist met het lakstiftje van de dealer aan de gang maar heb het dopje er weer opgedraaid. Vind het toch maar hele rare instapschade en er heeft zover ik weet nog nooit een op de achterbank gezeten. Ik probeer even een foto te maken.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Posted

Er zijn hier ook mensen die nogal wat voorruiten verslijten.

Je kunt ook wat meer afstand houden.. :wink:

Guest Vitara 2
Posted

De Rio is best gevoelig voor steenslag. heeft gewoon te maken met de lijn van de auto. (en idd het afstand houden op voorganger)

Met mijn Soul's had ik helemaal geen steenslag op de motorkap. Die had meer problemen met steenslag op het voorruit.

Nu is het wel zo dat de lak van Kia niet echt de hardste is die ik tot nu toe tegen gekomen ben. :no:  

Posted

Juist helemaal geen afstand houden tot je voorganger. Het beste is bumperkleven (als het tenminste alleen om het vermijden van steenslagschade gaat..... :wink: ). Een steentje wordt weggeschoten onder de banden van je voorligger en wordt gelanceerd onder een bepaalde hoek. Als je goed afstand houdt komt ie dus op je motorkap of voorruit. Ergo, afstand houden helpt niet. Steenslag is onvermijdelijk. Het soort wegen maakt wel uit.

De lak van mijn Cee'd is zo slecht nog niet. Die van mijn Prius was pas echt beroerd.

Posted

Juist helemaal geen afstand houden tot je voorganger. Het beste is bumperkleven (als het tenminste alleen om het vermijden van steenslagschade gaat..... :wink: ). Een steentje wordt weggeschoten onder de banden van je voorligger en wordt gelanceerd onder een bepaalde hoek. Als je goed afstand houdt komt ie dus op je motorkap of voorruit. Ergo, afstand houden helpt niet. Steenslag is onvermijdelijk. Het soort wegen maakt wel uit.

De lak van mijn Cee'd is zo slecht nog niet. Die van mijn Prius was pas echt beroerd.

Precies! Ik ben zelf helemaal niet van het bumperkleven, dus daar zal het echt niet aan liggen. Als je best veel afstand op een auto of zelf vrachtwagen houdt dan wordt het steentje wel hard gelanceerd.

Al om al ga ik het gewoon laten maken via een kennis. Maar het was ook meer het principe dat de motorkap gewoon scheef erop ligt. Dat vind ik gewoon schandalig. Als dat steentje een stuk er boven was gekomen dat het misschien wel niet mijn tot op de bodem weggehaald. Het/De steen(tje) kwam dus precies tussen het naadje waar de kap omhoog ligt.

Guest Warmentuuter
Posted

Al om al ga ik het gewoon laten maken via een kennis. 

Als de motorklep verkeerd gemonteerd is moet je naar de dealer terug gaan en het niet laten maken door een kennis.

En leg daar ook je verhaal voor over de steenslag.

Of ze er wat aan (kunnen) doen is punt twee.

Vorstschade aan de NL wegen is vaak een grote boosdoener. 

Hier door komen steentjes los te liggen en komen tussen het profiel van je banden of tegen de voorkant van je auto.

Je kan ze proberen te ontwijken maar vroeg of laat krijg je hier mee te maken dat een steentje met een flinke gang je auto raakt.

Met als resultaat een barst in de ruit of de verf van je bumper/motorklep

Troost je want Kia is niet het enige merk die hier last van heeft.

Ze gebruiken allemaal milieu vriendelijke lakken en die kunnen hier slechter tegen dan de ouderwetse.

Misschien dat we massaal de wegenbeheerders kunnen aanschrijven. 

Posted

Toevallig dat dit topic lakschade net geopend is. Wou zojuist met het lakstiftje van de dealer aan de gang maar heb het dopje er weer opgedraaid. Vind het toch maar hele rare instapschade en er heeft zover ik weet nog nooit een op de achterbank gezeten. Ik probeer even een foto te maken.

4458a92308ab2bc0610a5475936d822a.jpg4d4a8b2390f231566409e0448ebf350c.jpgc7e9fec17828c2c11cd9ce84318fafda.jpg8d0be90a2f5db419d38a5081ee891032.jpg

Posted

Motorkap laat is sowieso maken door de dealer. Daar ga ik geen cent voor uit geven. Ik wilde alleen uitleggen dat het wel een kwalijke zaak is dat de motorkap er gewoon scheef op zit. Is niet de eerste keer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Posted

Waarom heb je dat dan geaccepteerd bij het afleveren?? 

Je had de auto toen moeten laten staan en niet achteraf gaan mekkeren

Posted

Nou ja, kan me best voorstellen dat je zoiets pas ziet bij de eerste wasbeurt. Bij aflevering van een nieuwe auto hebben de meeste mensen een roze bril op. Ik koop tegenwoordig alleen nog maar heel jonge tweedehands auto's en dan kun je de roze bril maar beter thuis laten. De vorige eigenaar heeft altijd wel ergens sporen nagelaten. Logisch natuurlijk en daarom betaal je ook minder als voor een nieuwe. Zolang het niet te gek is en het er niet meer geworden zijn tussen de proefrit en het moment van afleveren is dat in orde.

Guest Vitara 2
Posted

4458a92308ab2bc0610a5475936d822a.jpg4d4a8b2390f231566409e0448ebf350c.jpgc7e9fec17828c2c11cd9ce84318fafda.jpg8d0be90a2f5db419d38a5081ee891032.jpg

Dit ziet er echt niet goed uit, Zou bijna denken dat het te dun gespoten is.

Guest Warmentuuter
Posted

Dit ziet er echt niet goed uit, Zou bijna denken dat het te dun gespoten is.

Zeker de laatste foto ziet er niet hoopvol uit. 

Dit zeker tegelijk met de motorklep aankaarten.

Posted

Waarom heb je dat dan geaccepteerd bij het afleveren??

Je had de auto toen moeten laten staan en niet achteraf gaan mekkeren

Achteraf mekkeren? Ik ga er gewoon vanuit dat alles in orde is. Zo op eerste oogslag zie je het helemaal niet. Ik ha toch de auto niet binnenste buiten halen om alles te checken. Zij moeten toch alles checken bij afleveren of niet? Beetje omgekeerde wereld aan het worden...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

• Like 1