Ga naar inhoud

Lakbescherming/verzegeling bij aanschaf nieuwe Rio


JSA

Aanbevolen Berichten

Wie heeft ervaring met de aangeboden lakbescherming (€200,=) wanneer je een nieuwe Rio aanschaft?

 

Ben van plan om een witte te kopen dus geen metalic. De meningen zijn verdeeld en ik heb zelf geen ervaring . Wie wel?

 

Is het echt zo goed of kan je die 200 euro beter besparen en de auto in de gewone autowas zetten af en toe?

Je mag de auto daarna ook niet meer poetsen etc hoorde ik?  Ik vraag mij af hoelang zoiets nee gaat en wat je wel en juist niet moet doen ook in de wasstraat etc etc?

 

Wie heeft hier kennis van en wil deze delen?

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

Wie heeft ervaring met de aangeboden lakbescherming (€200,=) wanneer je een nieuwe Rio aanschaft?

 

 

Lak bescherming is vaak Wax oil of Flon wat aangeboden wordt. 

En dat is geen wondermiddel zoals de verkoper het graag doet geloven.

Ook met een half jaartje is die laag verdwenen.

Dus een goede pot wax doet meer en is stukken goedkoper. 

 

Niet doen dus.  :no:

 

Er is in het verleden meer over geschreven.

Hierbij de link

 

Ik zelf gebruik de produkten van Meguiars. 

Met twee keer per jaar in de wax zetten en regelmatig een wasbeurtje kom je een heel eind en hou je die 200 eutjes lekker in je knip. 

Hierbij de complete uitleg over het poetsen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Vitara 2

Bij aanschaf van mijn 2e Kia Soul zat er ook een Waxoyl laag op. Moest ineens speciale shampoo van waxoyl kopen en mijn auto kon ik maar beter niet door de wasstraat halen. ???

Nou daar hebben we dus van geleerd ... Mijn Witte Rio is afgeleverd zonder Waxoyl.

Voor die 200 euro kan je heel veel goede wax kopen. Ik gebruik colinate 845 deze heeft een standtijd tot wel 6 maanden.

Ik zet mijn witte Rio 2a3 keer per jaar in de wax. En verder onderhoud ik hem met een quik detailer. En regelmatig op de hand wassen met het 2 emmer systeem.

Als er iets van vuil / insecten / vogelpoep op mijn auto zit Kan ik dit er heel eenvoudig afhalen met een beetje speed wipe (quick detailer) en een microvezel doek.

3df767da1ba55e2f62458bbe9600e3ed.jpg

181dae7f2ad8cebd2e22370e907135a2.jpg

328253d4f5f76aec1e37a3d1f433b070.jpg

9f67c9d273a4f218d05f9408c0b0fd37.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Vitara 2

En als je geen witte Kia hebt, volstaat één waxbeurt per jaar ook...

Maar de topic starter heeft smaak en gaat voor een witte. En neemt de extra keer waxen vast op de koop toe
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Vitara 2

En oja een goede statishe plumeau is ook handig. Liep net naar buiten en mijn hele Rio lag onder het Saharazand.

NU DUS NIET MEER

 

En ik kan weer opnieuw beginnen :?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Vitara 2

Saharazand...wat sjiek....hier ligt alles onder een dikke laag kaalaardappelveldzand.

 

Je moet die aardappelen ook niet kaal scheren.

915730e690135c43485e63b45196c5a8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wacht op iets van regen.

Autootje al 4 maanden niks aan gedaan.

 

Voor de rest Douwebob.....

 

Kunnen samen wel de regendans doen, mijn bolide ziet er ook niet uit.

Mevrouw Venga  durft niet met bolide door wasstraat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Vitara 2

Kunnen samen wel de regendans doen, mijn bolide ziet er ook niet uit.

Mevrouw Venga  durft niet met bolide door wasstraat

Ze mag hem toch gewoon wassen met het 2 emmer systeem. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze mag hem toch gewoon wassen met het 2 emmer systeem. :-)

 

Ze is al druk genoeg met mij te verzorgen  leven op een been is geen pretje maar...........................ik heb vanmorgen gehoord dat ik mag gaan revalideren nu maar hopen dat ik snel weer mag autorijden.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Vitara 2

Whoooo dat klinkt heftig. Ik heb net een revalidatie van enkele maanden achter de rug.

Ik moest eerst ook toestemming krijgen van de arts voor ik weer auto mocht gaan rijden.

Inmiddels mag ik dat weer en ben ik ook rustig aan weer begonnen met het oppakken van het dagelijks leven.

Heel veel sterke bij het revalidatie traject.

En geef mevrouw venga maar een dikke knuffel voor al haar goede zorgen.

En de Auto kan best een keer door de wasstraat ( is vast wel iemand die dat voor jullie wil doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...