Ga naar inhoud

Lakbescherming/verzegeling bij aanschaf nieuwe Rio


JSA

Aanbevolen Berichten

Wie heeft ervaring met de aangeboden lakbescherming (€200,=) wanneer je een nieuwe Rio aanschaft?

 

Ben van plan om een witte te kopen dus geen metalic. De meningen zijn verdeeld en ik heb zelf geen ervaring . Wie wel?

 

Is het echt zo goed of kan je die 200 euro beter besparen en de auto in de gewone autowas zetten af en toe?

Je mag de auto daarna ook niet meer poetsen etc hoorde ik?  Ik vraag mij af hoelang zoiets nee gaat en wat je wel en juist niet moet doen ook in de wasstraat etc etc?

 

Wie heeft hier kennis van en wil deze delen?

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

Wie heeft ervaring met de aangeboden lakbescherming (€200,=) wanneer je een nieuwe Rio aanschaft?

 

 

Lak bescherming is vaak Wax oil of Flon wat aangeboden wordt. 

En dat is geen wondermiddel zoals de verkoper het graag doet geloven.

Ook met een half jaartje is die laag verdwenen.

Dus een goede pot wax doet meer en is stukken goedkoper. 

 

Niet doen dus.  :no:

 

Er is in het verleden meer over geschreven.

Hierbij de link

 

Ik zelf gebruik de produkten van Meguiars. 

Met twee keer per jaar in de wax zetten en regelmatig een wasbeurtje kom je een heel eind en hou je die 200 eutjes lekker in je knip. 

Hierbij de complete uitleg over het poetsen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Vitara 2

Bij aanschaf van mijn 2e Kia Soul zat er ook een Waxoyl laag op. Moest ineens speciale shampoo van waxoyl kopen en mijn auto kon ik maar beter niet door de wasstraat halen. ???

Nou daar hebben we dus van geleerd ... Mijn Witte Rio is afgeleverd zonder Waxoyl.

Voor die 200 euro kan je heel veel goede wax kopen. Ik gebruik colinate 845 deze heeft een standtijd tot wel 6 maanden.

Ik zet mijn witte Rio 2a3 keer per jaar in de wax. En verder onderhoud ik hem met een quik detailer. En regelmatig op de hand wassen met het 2 emmer systeem.