Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zeker. Het is een heel sexi poedel!

Helaas, het lukt me niet om de foto te posten.. :?

Geplaatst

sexy

Geplaatst

HERHALING VAN BERICHT KCG

Beste Kia rijders,

Zojuist krijg ik onderstaand bericht binnen van KMNL.

Er zijn, tot zondag, nog wat plekjes beschikbaar om de Kia Niro te testen op Lelystad.
Misschien leuk voor wat mensen van de Kia club? De exclusieve testritten zijn bedoeld voor de
vele geïnteresseerde klanten en duren max. 15 minuten op het circuit. Er zijn namelijk door heel
Nederland op dit moment nog maar 5 auto's. Misschien een leuk moment voor de Kia Club om
alvast te testen.

Geïnteresseerden kunnen tot morgen een mailtje sturen naar pr@kia.nl en dan zal de stagiaire
je inplannen.

Maak gebruik van deze aanbieding zou ik zeggen.

Grtz.
Specialmade

Maak er gebruik van !
  • Like 1
Geplaatst

Vandaag mogen wij :taz:

Zoals de vorige sprekers al inluiden: het is geen echte test/proefrit (van 15 minuten)

We horen en zien wel wat ze te vertellen hebben. Later!

Geplaatst

Is wel een eerste indruk. Wat mij opvalt en ook logisch is dat het veel gaat over typische rijeigenschappen van een hybride. Ten minste als je voor het eerst kennis maakt met een hybride. Wat misschien wel leuk is te testen is vanuit stilstand zeg maar weg te planken. Met een hybride trek je de petjes bwm audis golfjes eruit bij het stoplicht.

Geplaatst

Proefrit Kia Niro.

Daar sta je dan bij het RDW Lelystad, tussen motorcrossen & wegraces circuit.
Ruim op tijd aanwezig dus nog even een peuk...... hee, wat staat daar?

Jawel de Niro in het glazen bakkie. Even kijken en direct vriendelijk aangesproken worden voor een proefrit in de achtbaan!

En dan op de foto voor het goede doel. Op naar de koffie & thee (met een gevulde koek of 2 soorten muffins)
Staan ze in de gang al te wachten en we mogen direct mee? Ho ho, eerst koffie met een koek.

Na de koffie richting de centrale hal alwaar de instructeur ons staat op te wachten.

De Niro Sportsline (in de blauwe kleur met een bijzondere lak naam)
De instructeur gaat ons voor in het rondje om de Crossover, waarbij opvalt; (deur open-deur dicht)
voldoende instap ruimte op alle locaties in de auto. Verrassend ruim van binnen.
De koffer is nog fors van afmeting (komt door de kofferbak van de Sportage die ik gewend ben)
421 ltr en dan heb je een vakken bak onder de klep en daaronder nog een thuis komer!

Eerste proef rondje, laat de instructeur zien hoe de hybride en benzinemotor icm versnellen en vertragen waardoor het rijden onder alle omstandigheden mooi stil blijft.

Dat is natuurlijk het geval als de auto volledig elektrisch wegrijdt. Maar ook als de 1.6 GDI bijspringt, gebeurt dat zonder een significante verhoging van het geluid in het interieur. De instructeur geeft aan via het display, hoe de accu gebruikt wordt maar ook geladen tijdens het afremmen (in snelheid en op de motor)

Dit opladen wordt verhoogt als je tijdens het snelheid verminderen ook nog afremt.

Ons valt op dat je tijdens het automatisch schakelen naar een hogere versnelling ......... je eigenlijk niks merkt !

De E/B Motor en zestraps DCT-transmissie met dubbele koppeling lijken voor elkaar gemaakt.

Deze uitvoering Sportsline heeft ook een sportstand, voor het wat pittiger rijgedrag (van mevrouw Wimis, Monique) hierbij trekt de hybride iets verder door in toeren en dat in alle versnellingen. Je schakelt dan WEL zelf van hoog naar laag of visa versa.

Het verschil in onderstel is 2 ledig: Met een CO2-uitstoot van 88 g/km (brandstof verbruik 3,8 l/100 km ofwel 1 op 26,3) voor de versie met 16-inch wielen valt de Kia Niro in de 21%-bijtellingscategorie. Dat geldt ook voor de variant met 18-inch lichtmetalen wielen die wel een flink hogere uitstoot heeft, namelijk 101 g/km (4,4 l/100 km ofwel 1 op 22,7).

Deze verbruikscijfers komen van internet, dat kun je met een proefrit van 15 minuten niet testen.

Het 2e rit/rondje was voor Wimis. De Niro begint vanzelf te rollen en.......... we gaan de test baan op!
Wimis is een rustige rijder en weet al snel de 8.0 l/100km naar 7,0 l/km te zetten. Wat een stille auto en er zit voldoende pit in om van je plek te komen.

Zo accelereert de Niro vrij rap naar de gewenste snelheid op een recht stuk.

Het afremmen wordt uitgeprobeerd en als je de boordcomputer mag geloven laad de accu dan weer op en met bij remmen nog sneller.

Geruisloos gaat het de ene bocht in en de andere bocht weer uit. Voor dat je het weet ben je al weer aan het eind van de test baan en wordt er van stoel gewisseld.

Monique mag ook even rijden. Extra uitleg vanwege de onervarenheid met automatische transmissie wordt snel begrepen. Na de eerste meters:
Monique mag even (voorzichtig met linker voet) de rem intrappen........ voorzichtig zegt de instructeur nog........ Afijn, je kunt ook met z'n drieën voorin zitten, dat hadden we nog niet getest! Monique geeft aan dat ze dit rijden wel waardeert en Wimis houd bewust zijn mond. Die sportstand wordt ook door Monique uitgeprobeerd en die extra power gaat zij meer gebruiken dan ik. Aan het einde van de test baan parkeert Monique de Niro netjes achteruit in. En zij doet dat liever op de spiegels dan met de parkeer hulp, piepjes en een camera.

We gaan weer richting koffie en koek als we een mede KIA-lid van het forum treffen, hij herkende mij! Ik ben zijn naam nu alweer kwijt (sorry) maar wellicht bericht hij en zijn vrouw ook over de proefrit. We vullen gezamenlijk de evaluatielijst in en komen uit op een 9,1 gemiddeld, super score! Hierbij is het wel vermelden waard dat we de navigatie en de leesbaarheid van alle display niet rustig hebben kunnen aanschouwen.

We geven aan dat we zeker familie en vrienden in kennis zullen stellen en......
Voor de rit krijg je een key-koord, die geeft aan dat je in en met een bepaalde Niro & instructeur mee rijdt. Wij konden het niet laten om van alle kleuren een koord te vragen en kregen die probleemloos mee. Tijdens het invullen ontvangen we allebei een Powerbank en de Kia pen mogen we ook houden.

Leuke ochtend en fijn om even in de Niro te hebben mogen rijden, als deze bij de dealer staat gaan we zeker nog een uitgebreidere testrit met de Niro maken.

Ik onderschrijf de kreet van Bigwade en Specialmade:
"Er is nog plek genoeg voor een testrit ! "

• Like 2
Geplaatst

Ik ben ook weer terug (ik was het dus Wim). Was afgelopen dinsdag al geweest, maar maar toen kon Geertje door omstandigheden niet mee. Toen we hoorden van de vrije plekken gewoon nog een keer gegaan. En inderdaad, wat een rust ten opzichte van afgelopen dinsdag. Ik had het gevoel wel een uur door te kunnen rijden (niet gedaan hoor), er stonden gewoon auto's stil, te wachten op de 'test'-rijders.

Uiteraard gingen we nog een keer omdat ik de eerste dag al enthousiast was. Nou, Geertje niet minder. We hebben de Venga maar dit voelt toch als een klasse luxere auto. Meer comfort, en inderdaad, de automaat werkt heel erg goed.

We reden overigens in de business 16 inch uitvoering. Dinsdag reed ik in de First Edition, ook 16 inch. 16 inch heeft ivm het hogere comfort onze voorkeur. Maar ook deze uitvoeringen hebben de S(port)-stand. Dan komt het vermogen direct vrij als je het gaspedaal intrapt. 

Grootste nadeel op dit moment is het 0- kg aanhangergewicht. Op de uitvoeringen die tot 1 november geleverd worden mag dus geen aanhanger maar ook geen fietsendrager geplaatst worden.

Daar de actieprijzen na die datum niet meer gelden, kan je 1300 kg trekgewicht alleen nog krijgen tegen de normale prijs. Hierdoor lijkt de Kia Niro voor mij een niet haalbare kaart. En ik moet zeggen helaas, want van wat ik er nu van mee heb gekregen is/was het een goede kanshebber.  

Geplaatst

Het viel mij op dat we, na onze "testrit" op dinsdag geen evaluatieformulier kregen en zelfs niet gevraagd is wat we er uiteindelijk van vonden.

Niet dat dit erg is....

Ik heb wel extra aandacht aan het navigatiesysteem gegeven, Dit vanwege de problemen met de fabrieksnavigatiesystemen o.a. in de Rio (te late en dan ook nog oude Navtec kaartupdates). En ik moet zeggen dat ik van dit op google kaarten en TomTom live Services gebaseerde navi systeem een veel betere indruk heb. Op de leesbaarheid en de bediening van het scherm heb ik ook niets aan te merken.

Wil zeker een trekhaak, maar heb geen haast. Wacht toch tot eind van het jaar. De Niro is voor mij een alternatief voor de Golf Sportsvan (=geen hybride) en maakt nu zeker kans. De Niro is een stukje goedkoper, zit vol met gadgets (hou ik wel van) en bovendien vind ik de eerste ervaring met Hybride rijden erg positief.

Geplaatst

Ik ben ook weer terug (ik was het dus Wim).

Hai Ron,

Ja, het ging allemaal zo snel en was nog aan het hyperen van de ervaring van deze hybride......... :)

Ik zou naar de dealer gaan en eens gaan praten over een Niro voor over een half jaar?

Soms kun je best afspraken maken en probeer beide dealers uit! Je zit er tenslotte middenin.

Hier hebben we het er nog over en een trekhaak is voor ons geen must!

Stel dat Werkhoven of Wolters iets leuks doet dan willen wij nog wel eens overleggen met beide dealers!

Monique is er ook weg van en die rijdt meer kilometers met de privé auto dan ik.

Geplaatst

Hoi Wim,

Ging idd ff snel, en je verwacht het ook niet  :wink:

Ik ga zeker even naar Wolters, dat is mijn eigen dealer, om te kijken wat daar uit komt. Heb er op zich ook geen haast mee, een half jaar later is ook niet erg. 

En kan geen kwaad weer is naar Werkhoven te gaan. Heb daar wel een mindere ervaring, maar is ook al weer 11 jaar geleden. 

Overigens is het hier hetzelfde, Geertje zal hem op de werkdagen meer gebruiken dan ik, en zij was vooral te spreken over het comfort en de automaat. 

Dus wordt vervolgd, maar heeft geen haast.

• Like 1
Geplaatst

Ik heb wel extra aandacht aan het navigatiesysteem gegeven, Dit vanwege de problemen met de fabrieksnavigatiesystemen o.a. in de Rio (te late en dan ook nog oude Navtec kaartupdates). En ik moet zeggen dat ik van dit op google kaarten en TomTom live Services gebaseerde navi systeem een veel betere indruk heb. Op de leesbaarheid en de bediening van het scherm heb ik ook niets aan te merken.

Owhja, die TomTom lijk mij ook wel wat !

Geplaatst

Dank Wimis voor de tekst :-)

Ik vond de 2 rondjes echt te kort voor een evaluatie en om een goede indruk te krijgen.
Het zit iig goed in elkaar en we kijken uit naar een uitgebreide testdrive voor het forum.

Grappig was dat ik in mijn timeslot vooral veel ouderen zag. (60+)

Doen we het even met de foto's..

IMG_7648.jpg

IMG_7667.jpg

IMG_7670.jpg

IMG_7671.jpg

IMG_7672.jpg

IMG_7673.jpg

IMG_7674.jpg

IMG_7676.jpg

IMG_7679.jpg

IMG_7681.jpg
  • Like 4
Geplaatst

Grappig was dat ik in mijn timeslot vooral veel ouderen zag. (60+)

Die kunnen ook zomaar de belangrijkste klanten worden voor de Niro....

Geplaatst

Die kunnen ook zomaar de belangrijkste klanten worden voor de Niro....

Zou kunnen, maar ik vind de iets te lage instap en ruimtebeleving ietsie tegenvallen.

Ik ben dan wel 1.93m

Geplaatst

Die 60+ doen ze bewust............ stel je voor dat ze uit de bocht vliegen of erger, dan is de dag voorbij :)
Heb wel 1 foto (overzicht testbaan) dus voegt niks toe aan jouw foto's.

Ik heb wel foto's van die achtbaan! Heb je die ook?

Geplaatst

Vergeet nog wat te melden:

Tijdens de rit zegt de instructeur, je hebt stoelverwarming EN koeling !
Zet die eens aan vraag ik. Zo gedaan, en na een halve baan vraag ik: mag die UIT !
Ik krijg echt een kouwe Z*K :)

• Like 1
Geplaatst

Zou kunnen, maar ik vind de iets te lage instap en ruimtebeleving ietsie tegenvallen.

Ik ben dan wel 1.93m

Instructeur bij ons gaf aan dat er voor een persoon van 1.90m zat en achter persoon ook iemand van 1.90m. Die hadden voldoende ruimte.

Mogelijk leek de ruimte bij mij  veel ruimer, ik ben 1.64m en Geertje is 1.57m. Dus voldoende ruimte bij de knieën en hoog genoeg bij de instap  :-)

Geplaatst

Wij zijn best benieuwd naar deze auto.

Hìj wilde al langer een automaat. Ik kan er mijn voordeel mee doen, heupproblemen en koppelen.......

De ruimte boven ons hoofd en de knieruimte zijn voor ons de eerste bespreekpunten, we zijn allebei groot, zoon die achterin terechtkomt nog groter.

Wij gaan altijd eerst zitten. Daarna naar huis OF ruiken, voelen, proberen en praten.

Hij en ik in de voorstoelen van mijn Picanto (stoel zo laag mogelijk) gaat prima. De zoon daar achterin is geen optie.

Een Niro zou de Mazda gaan vervangen, niet de Picanto, die vind ik nog steeds zo leuk en ze is nog te jong.

Geplaatst

Hi All,

Ik heb vanmiddag om 15:00 een test drive, maar kan iemand van jullie vertellen waar ik precies moet wezeN/

Een straat ofzo, want ik heb geen idee waar ik heen moet.

Alvast bedankt,

Rene

Geplaatst

Verwacht geen Top-Gear baan :wink:

Zag (van de week) wel de Stig (en dan in het zwart) :)

En op 1 van die andere banen........ !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...