Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In Lelystad werd mij verteld dat de Niro ook op hogere snelheden elektrisch kan rijden, tot ongeveer 120 km/h. Dat schijnt inderdaad afwijkend te zijn van de meeste hybrides. Het is ivm de relatief kleine accu inderdaad niet zo dat hij daar lang (autonoom) op rijdt. Volgens mij had dat ook met de navigatie te maken. Hij 'kijkt' vooruit en maakt dan de keus of er met de benzine- of de elektromotor gereden wordt.

Geplaatst

Het is te hopen dat de batterijen op het einde van een route dan niet zover leeg gereden zijn dat je niet meer weg kan rijden.

Heeft de Niro ook nog een conventionele startmotor of wordt de benzine motor altijd gestart tijdens (weg)rijden op de batterijen?

Geplaatst

Ik dacht dat een hybride op de snelweg juist op de benzinemotor rijdt en juist niet op de elektrische aandrijving (dan zouden de accu's immers snel leeg zijn).

Hij schakelde toch echt over op de accu bij 100 km/hr, want het benzine verbruik was helemaal nul dus moet het wel de accu geweest zijn.post-14233-0-14530800-1467054691_thumb.jpeg attachment=9081:image.jpeg]post-14233-0-10598000-1467054754_thumb.jpeg

Dit waren de auto,s die in Breukelen stonden.

post-14233-0-53784000-1467054738_thumb.jpeg

• Like 2
Geplaatst

Hij schakelde toch echt over op de accu bij 100 km/hr, want het benzine verbruik was helemaal nul dus moet het wel de accu geweest zijn.attachicon.gifimage.jpeg attachment=9081:image.jpeg]attachicon.gifimage.jpeg

Dit waren de auto,s die in Breukelen stonden.

Mooie info allemaal. bedankt! Die 3e foto is de Cerulean Blue. Hadden ze ook de Gravity Blue staan?

Geplaatst

Ik heb vandaag te horen gekregen van Kia Nederland dat de blauwe Niro's in Lelystad de volgende waren. kenteken JN-131-V was de Cerulean Blue kleur en de`JN-128-V de Gravity Blue.

Geplaatst

Mooie info allemaal. bedankt! Die 3e foto is de Cerulean Blue. Hadden ze ook de Gravity Blue staan?

in Breukelen niet .

Geplaatst

In welke kleur heb je dan gereden? De Gravity Blue is een First edition uitvoering.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Geplaatst

In welke kleur heb je dan gereden? De Gravity Blue is een First edition uitvoering.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

goede vraag, ik heb gereden in een donkere kleur first edition, dus nu ik er zo over nadenk kan het toch wel de gravity blue geweest zijn, heb er helaas geen foto van gemaakt.

• Like 1
Geplaatst

Een foto heet ook niet zo heel veel zin.

Door de kleurafwijkingen van camera en (instelling van) beeldscherm is de kleurweergave zo onbetrouwbaar dat je er niet veel aan hebt.

Dezelfde kleur kan ook heel anders tonen in ander licht (buitenlicht, showroomverlichting, straatverlichting).

Het beste wat je kunt doen is de auto in de kleur die je denkt te willen in het echt (of een gespoten staal) te bekijken bij de dealer en dan liefst in buitenlicht (daar zal de wagen de meeste tijd vertoeven).

En zelfs dan hangt het nog af van het weer (zonnig, bewolkt) en de tijd van de dag (ochtend, avond)......

Volgens mij is de kleurdiscussie die inmiddels 60% van de posts in dit draadje bevat een beetje nutteloos.

Ik zou graag meer lezen over de rijervaringen, (praktische) tips, ideeen, brandstofverbruik, navigatie. etc..

• Like 1
Geplaatst

Een foto heet ook niet zo heel veel zin.

Door de kleurafwijkingen van camera en (instelling van) beeldscherm is de kleurweergave zo onbetrouwbaar dat je er niet veel aan hebt.

Dezelfde kleur kan ook heel anders tonen in ander licht (buitenlicht, showroomverlichting, straatverlichting).

Het beste wat je kunt doen is de auto in de kleur die je denkt te willen in het echt (of een gespoten staal) te bekijken bij de dealer en dan liefst in buitenlicht (daar zal de wagen de meeste tijd vertoeven).

En zelfs dan hangt het nog af van het weer (zonnig, bewolkt) en de tijd van de dag (ochtend, avond)......

Volgens mij is de kleurdiscussie die inmiddels 60% van de posts in dit draadje bevat een beetje nutteloos.

Ik zou graag meer lezen over de rijervaringen, (praktische) tips, ideeen, brandstofverbruik, navigatie. etc..

Over enige tijd kan ik jou hier over antwoorden, we hebben de first edition metal stream besteld. :-)  :-)  :-)

• Like 1
Geplaatst

Wacht met smart!

Ben door de Niro erg geïnteresseerd geraakt in hybride rijden. Ga zaterdag naar de Toyota Hybridedag en ook een kwartiertje rijden in zo een hybride. Ben benieuwd vooral naar het verschil in automaat.

Laat het weten.

• Like 1
Geplaatst

Wacht met smart!

Ben door de Niro erg geïnteresseerd geraakt in hybride rijden. Ga zaterdag naar de Toyota Hybridedag en ook een kwartiertje rijden in zo een hybride. Ben benieuwd vooral naar het verschil in automaat.

Laat het weten.

Ik heb ook in de Auris gereden en beide rijden lekker maar vond dat er meer ruimte was in de Niro en zat om de een of andere reden ook wat meer op mijn gemak daar. Maar succes en we horen het wel van je dan.

Geplaatst

Ga zaterdag naar de Toyota Hybridedag en ook een kwartiertje rijden in zo een hybride. Ben benieuwd vooral naar het verschil in automaat.

Laat het weten.

Ik mag om 9:00-10:00 uur......... de Yaris ken ik al- gisteren- als dienstauto gekregen. :)

De C-HR dan?

Geplaatst

Gaat er nog iemand proefrijden bij de importeur in Breukelen?

Wil je dan vragen of er ook Niro's met als optie een schuif/kanteldak in Nederland geleverd gaan worden?

Geplaatst

Ik ga er vrijdag heen. Maar begreep van de dealer dat er wel mogelijkheden voor waren voor een schuif/kanteldak. Stond volgens mij zelfs een prijs in zijn systeem.

Heb er verder niet op gelet omdat het van mij niet hoeft.

Geplaatst

Ik ga er vrijdag heen. Maar begreep van de dealer dat er wel mogelijkheden voor waren voor een schuif/kanteldak. Stond volgens mij zelfs een prijs in zijn systeem.

Heb er verder niet op gelet omdat het van mij niet hoeft.

Mijn dealer kon het niet zeggen. Ik heb wel een officiële accessoire prijslijst, maar een schuifdak af fabriek is geen accessoire maar een optie en dat staat normaal genomen in de auto-prijslijst (net als metaallak) maar daar staat het bij de Niro niet in.

De Kia fabriek maakt wel schuifdaken in de Niro (daar zijn foto’s van) maar het hangt er van af of de importeur de mogelijkheid biedt om deze optie bij de fabriek te bestellen. Vaak beperkt een importeur vanwege logistieke redenen om modellen met verschillende opties aan te bieden uit verre landen. Het transport alleen al duurt immers maanden zodat voor snelle levering keuzes gemaakt worden. Ik heb echter geen haast. Europese fabrikanten hebben dat probleem minder zodat die vaak wel modellen aanbieden waarbij naar hartenlust fabrieksopties bijbesteld kunnen worden.

Dus las je het bij de importeur direct wil vragen of schuifdaken later besteld kunnen worden, graag.

Geplaatst

Ik ga mijn best doen. Heb het ook tegen mijn passagiers gezegd om eraan te denken, Dus moet goed komen.

Geplaatst

Na de proefrit de knoop gelijk maar doorgehakt. Doorgereden naar de dealer en de Kia Niro First Edition besteld in Gravity Blue. Levering eind augustus 2016.

De rij-ervaring en de goede inruilprijs gaf de doorslag. De inruilprijs lag ongeveer € 3.900 boven wat de tool van Kia mij vertelde, dus ga daar niet zomaar vanuit.

@Derrek: Kia Nederland gaf aan dat er een versie komt met schuifdak, maar kon nog niet aangeven wanneer. De dealer had hem ook in de optielijst staan, weet echter niet de prijs ervan. Hij gaf echter aan dat het een relatief klein schuifdak was wat hij ervan gezien had. 

• Like 2
Geplaatst

Na de proefrit de knoop gelijk maar doorgehakt. Doorgereden naar de dealer en de Kia Niro First Edition besteld in Gravity Blue. Levering eind augustus 2016.

De rij-ervaring en de goede inruilprijs gaf de doorslag. De inruilprijs lag ongeveer € 3.900 boven wat de tool van Kia mij vertelde, dus ga daar niet zomaar vanuit.

@Derrek: Kia Nederland gaf aan dat er een versie komt met schuifdak, maar kon nog niet aangeven wanneer. De dealer had hem ook in de optielijst staan, weet echter niet de prijs ervan. Hij gaf echter aan dat het een relatief klein schuifdak was wat hij ervan gezien had. 

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt Ron, en bij mij was het hetzelfde . Kreeg ook een erg goed inruil dus was de keuze ook voor mij niet zo moeilijk.

• Like 1
Geplaatst

Ook verbruik tijdens de testrit. Ben van breukelen via de snelweg naar afslag Vinkeveen gereden, toen binnendoor naar Maarssen-dorp. Daar de Ring-Utrecht op en Via de A2 weer naar Breukelen gereden. Gemiddeld verbruik was 4,5 l/100km, oftewel 1 op 22 volgens de boordcomputer. Niet te gek gedaan, en snelweg (trajectcontrole) ook aan de 100 km/h gehouden, maar dit red ik echt niet met de Venga.

• Like 1
Geplaatst

allereerst dank dan je aan het schuifdak gedacht hebt!

Een verbruik op de boardcomputer vertrouw ik niet helemaal/helemaal niet. Bij mijn Rio klopt het van geen meter. De boardcomputer is veel te optimistisch.

Maar inmiddels druppelen er wat praktijkcijfers van de Niro binnen. Bijvoorbeeld van Travelcard. Travelcard houdt het verbruik van de tankpashouders bij en publiceert deze. Daar zijn wellicht nogal wat leaserijders bij die misschien niet altijd zuinig rijden (net als testrijders van autobladen) , maar het geeft wel een wat betrouwbaarder beeld. Bij normaal gebruik zullen de meesten in de praktijk rond dit verbruik uitkomen.

Voor mijn Rio 1.2 CVVT wordt bijvoorbeeld 6,46 l/100km. (1 op 15,5) aangegeven. Ik haal dat zelf niet helemaal, maar ik heb er ook 17” velgen met brede banden op zitten….. En bijvoorbeeld voor de Venga 1.4 geven ze een praktijkverbruik van 7,23 l/100km op (1 op 13,4). Komt dat bij jou een beetje in de buurt?

Voor de Niro wordt voor de ComfortLine, FirstEditio en BusinessLine (16” velgen) een praktijkverbruik opgegeven van 5,7 l/100 km (1 op 17,5) en voor de SportsLine en ExecutiveLine (18” velgen) een praktijkverbruik van 6,23 l/100 km. (1 op 16,1).

Natuurlijk is dit gebaseerd op nog niet heel veel Niro's en de cijfers zullen dan ook nog wel iets gaan varieren, maar het is volgens mij wel een goede indicatie.

• Like 1
Geplaatst

Gefeliciteerd Ron & ega :clap:

• Like 2
Geplaatst

Een verbruik op de boardcomputer vertrouw ik niet helemaal/helemaal niet. Bij mijn Rio klopt het van geen meter. De boardcomputer is veel te optimistisch.

Voor de Niro wordt voor de ComfortLine, FirstEditio en BusinessLine (16” velgen) een praktijkverbruik opgegeven van 5,7 l/100 km (1 op 17,5) en voor de SportsLine en ExecutiveLine (18” velgen) een praktijkverbruik van 6,23 l/100 km. (1 op 16,1).

Natuurlijk is dit gebaseerd op nog niet heel veel Niro's en de cijfers zullen dan ook nog wel iets gaan varieren, maar het is volgens mij wel een goede indicatie.

Ga er ook niet vanuit dat ik dit verbruik ga houden, maar als ik de boordcomputer van de Venga aanhoud, dan kom ik uit op 6,1,a 6,2 / 100 km als ik een vergelijkbaar rondje rijd. In de praktijk zit ik tussen 1 op 13 -14. Denk dan dat ik 1 op 18-19 zou moeten halen. Maar is inderdaad een eerste indicatie vanuit mijn kant.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...