Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het zou zo maar kunnen zijn dat.........

We de Niro net voor onze vakantie hebben :innocent:
Dan gaat tie wel even richting de top :batman:

We zullen het meemaken!

• Like 1
Geplaatst

@Derrek: heb je de snow white pearl ook gezien? Of vanaf ' papier' of een staal?

Toch relatief snel met 1300 kg trekgewicht, dus ook nog voor de 'actie-prijs?

Geplaatst

Ik heb de kleur in het echt gezien bij de importeur, maar hij stond buiten en het regende pijpenstelen.

Met andere woorden, het was niet te zien...

Maar dezelfde kleur is leverbaar op de Optima en die heb ik wel goed kunnen zien in droge omstandigheden.

Ik was er meteen uit: dat wordt hem!

Er is ook een Sportage met Metallic wit, maar dat is niet dezelfde als de "Snow White" van de Niro,

De Sportage is witter en de kleur van de Niro/Optima is net iets "romiger"; dat maakt de kleur veel mooier (chiquer).

Overigens heel tevreden met de deal en de Niro in deze kleur met 1300 kg trekgewicht komt binnen bij de dealer op 13 oktober.

Zowel de inruilpremie als de tankpas gelden voor tenaamstellingen tot 31 oktober 2016.

Voor een Niro die niet voor deze datum te leveren is (bijv. bepaalde kleuren of opties als schuifdak) vervalt dan de tankpas.

Kia is daarin onverbiddelijk en daarom is het belangrijk om de dealer op de orderbevestiging te laten zetten dat de aflevering voor 31 oktober zal zijn.

• Like 1
Geplaatst

Ik heb de KiA Niro besteld en krijg hem deze winter. Ik ben nu aan het kijken naar winterbanden en heb dan het liefst een extra set velgen met winterbanden. Geen (dure) standaardvelgen, maar ik wil op zoek naar wat goedkopere (lichtmetalen of eventueel stalen) velgen.

Als alternatief denk ik er over om de standaard Michelin Pilot Sport 4 banden meteen te vervangen door 4-seizoenbanden. Dat is ook handig als we met de Niro in januari/februari naar Spanje rijden en hebben dan in NL winterbanden nodig maar in Spanje zomerbanden.  4-seizoenbanden kunnen dan overal. Het liefste zou ik dan Michelin CrossClimate banden nemen, maar die zijn er niet in de maat 225/45R18.

Weet iemand misschien de velgmaat van de Niro? Ik bedoel dan de steek, naafdiameter en ET-waarde. Dit staat als het goed is aan de binnenkant van de velg (eventueel van het reservewiel)

Geplaatst

Het zou zo maar kunnen zijn dat.........

We de Niro net voor onze vakantie hebben :innocent:

Dan gaat tie wel even richting de top :batman:

We zullen het meemaken!

Goed Nieuws Wim !

We zijn benieuwd !

Geplaatst

Ik denk er dus over om de standaard banden meteen na levering te vervangen door 4-seizoenbanden. De Michelin CrossClimate is niet te krijgen in de Kia Niro maat 225/45R18 maar de Vredestein Sportrack 5 wel. Die is er wel in 225/45R18 maar ook in de iets bredere maat 245/40R18 (vrijwel dezelfde hoogte en omtrek) en die is, vreemd genoeg, een stuk goedkoper.

Staat wel mooi denk ik.

• Like 1
Geplaatst

Te platte band vind ik ook niet mooi, en nadeel is dat je dan volgens mij steeds meer comfort gaat inleveren. Vandaar dat ik voor de 16 inch gekozen heb.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Geplaatst

Ik begrijp wat je bedoelt.

Grotere velgen (18" in plaats van 16") met plattere banden geven iets minder veercomfort (de hogere wang van de band kan meer inveren) maar geven ook een minder scherp stuurgedrag (omdat de wang van de band hoger is en dus meer "zwalkt"). Zo heeft elk nadeel zijn voordeel. Ik vraag me echter af of dat wel zo merkbaar is. Het veercomfort hangt vooral af van de vering en dempingskarakteristiek (schokdempers) van het ontwerp van een auto.

Ik heb sowieso gekozen voor een Niro met 18" velgen. De hoogte van de wang van banden in de maat 225/45R18 is vrijwel even hoog (45% van 225 mm.) als de wang van de maat 245/40R18 (40% van 245 mm) Dat is minder dan 3 millimeter verschil. Een band slijt in zijn leven bijvoorbeeld al 7 millimeter tot deze aan vervanging toe is. De bredere banden zijn dus even "plat" als de originele banden van 18". Er zal dan ook geen merkbaar verschil zitten in het comfort tussen deze twee 18" banden en ook niet in de scherpte van het stuurgedrag.

Bredere banden hebben doorgaans wel iets meer verbruik.

• Like 1
Geplaatst

Is trouwens wel de vraag of maat 245 onder de auto kan. Daar zal ook een maximum aan zijn.

Ja, dat is wel een puntje van aandacht. De 245/40 band is 2 cm breder dan de standaard 18" band (aan weerszijden 1 cm.). Niet zo heel veel, maar ik heb natuurlijk geen zin om de wielkasten uit te kloppen! Ga het voor alle zekerheid even navragen. Heb nog een paar maanden de tijd...

Anders gaat er de 225/45 band onder, maar die is 60 Euri's per band duurder!.

Geplaatst

En hij is afgeleverd hier, uitgebreide uitleg gehad over wat er allemaal mee kan en er zit een erg dik gebruikers handleiding boek bij over het wel en wee van de Niro.

• Like 1
Geplaatst

Gefeliciteerd.  :clap: .

Nu nog fotos, Heb je in mijnkia de handleiding ook digitaal? Dan kunnen we die ook op het forum plaatsen.

• Like 1
Geplaatst

ik zit te zoeken hoe ik hier bijlages kan bijvoegen maar nog niet gevonden. Ik heb ook gekeken in mijn kia maar kan mij niet aanmelden. Maar de auto rijdt verder uitstekend moet ik zeggen.

Geplaatst

Als je rechtsonder klikt op 'Gebruik volledige editor' krijg je meer opties om bijlagen/fotos toe te voegen.

Heb ondertussen een link gevonden om de handleiding te downloaden:

https://www.kia.com/nl/-/media/nl/mykia-media-library/downloads/brochures-en-prijzen/instructieboekjes/niro.pdf

• Like 2
Geplaatst

Vind dit ook een mooie kleur hoor. Uiteindelijk toch voor de Gravity Blue gekozen

vond ik ook mooi, maar dacht die gaat iedereen mooi vinden vandaar dat ik voor de metal stream heb gekozen.

• Like 1
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
Geplaatst

Ik heb sinds afgelopen vrijdag mijn Nieuwe Kia Niro in ontvangst genomen. (ingeruild voor Kia Sportage 1 (2010).

Had een erg druk weekend, dus de enige rit die ik gedaan heb is van de garage naar huis.

In deze rit heb ik gemerkt dat de auto heel vreemd spoort (ten opzichte van mijn Sportage, waar je helemaal niks voelt van sporen).

Is er niemand anders die dit gevoeld heeft of ben ik de enige die dat heeft gemerkt? Of kan dit bijvoorbeeld de ESC (tractie) instelling zijn.

Of is er iets anders wat dit kan veroorzaken?

Geplaatst

Ik heb sinds afgelopen vrijdag mijn Nieuwe Kia Niro in ontvangst genomen. (ingeruild voor Kia Sportage 1 (2010).

Had een erg druk weekend, dus de enige rit die ik gedaan heb is van de garage naar huis.

In deze rit heb ik gemerkt dat de auto heel vreemd spoort (ten opzichte van mijn Sportage, waar je helemaal niks voelt van sporen).

Is er niemand anders die dit gevoeld heeft of ben ik de enige die dat heeft gemerkt? Of kan dit bijvoorbeeld de ESC (tractie) instelling zijn.

Of is er iets anders wat dit kan veroorzaken?

Neem 2 dagen vrij en read the fucking manual, zoals dat heet.

Zonder dollen, misschien stond lane assist aan en dan gaat de auto corrigeren.

Gefeliciteerd met je pracht auto !

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...