Derrek Geplaatst 2 Juli, 2016 Geplaatst 2 Juli, 2016 Vanmorgen bij de Hybride dag geweest van Toyota. Allereerst 20 minuten zelfstandig proefgereden in een Yaris en die rijd ook prima net als de Niro. Zo rijdt deze ook stil weg en komt de benzinemotor later bij. Van CVT gejank overigens niets gemerkt. Ik moet wel zeggen dat ik de Niro stukken mooier vind. Vervolgens werd in een Hybride workshop in een werkplaats van de importeur de werking van Hybride zeer duidelijk uitgelegd. Best wel wat van opgestoken. Zo ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen dat er 2 elektromotoren in zitten: een grote voor de elektrische aandrijving en als dynamo voor terugwinnen energie bij remmen en een tweede afzonderlijke kleinere elektromotor om de benzinemotor aan te slingeren. Daarom merk je dus niets van het bijkomen van de benzinemotor. Ik neem aan dat de Niro ook zo werkt want ook daar voelde ik bij de testrit in Leleystad de motor niet starten/bijkomen. Wel ging de instructeur in de fout bij een vraag over het (lage) trekgewicht. Hij vertelde een heel verhaal over de te zwakke motor door het Atkinson principe, maar daar heeft het natuurlijk niets mee te maken. De lage goedkeuring voor trekgewicht van hybrides wordt veroorzaakt door de onder bemeten remmen die bij een hybride alleen worden gebruikt om extra bij te remmen indien nodig bij het afremmen door de elektromotor/dynamo… Een extra aanhanger drukt echter door en vandaar dat de Niro straks grotere remmen krijgt en dat is een voordeel. Verder behandelde de instructeur stuk voor stuk de afzonderlijke onderdelen van de hybride (accu, regelunit, elektromotoren, versnellingsbak) die ook opengewerkt te zien en te fotograferen waren. Daarna volgde nog een interessante workshop over de waterstof motor waarvoor een Mirai werd binnegereden. Ook hierbij een duidelijke uitleg over de werking. In feite is het een volledig elektrisch aangedreven auto waarbij de benodigde stroom wordt opgewekt door een serie waterstofcellen (onder de bestuurdersstoel). Tot slot een kwartiertje op de weg proefgereden in deze Mirai. Het lijkt erg veel op het rijden met de Yaris en de Niro, maar dan zonder benzinemotor die bijkomt. Wel accelereert de auto met de elektromotor overigens als een idioot… Verder was er, naast alle hybride modellen de nieuwe CH-R te zien als (toekomstig) concurrent van de Niro. Je kon wel er in zitten, maar niet mee rijden. Het model moet je aanstaan. Nogal futuristisch als je mij vraagt. Mijn mening? Mhuaa. 2 Quote
Wimis on Geplaatst 2 Juli, 2016 Geplaatst 2 Juli, 2016 Kan alleen maar je tekst onderschrijven Derrek ! Ook geweest dus en alleen met de Rav4 (willen) rijden omdat ik de Yaris al rijdt (werkgever) Wij gaan proefrijden met de Auris, als de tijd rijp is en wel een eventuele inruil van de Sportage op zijn plek is! Wil de SP3 nog niet kwijt, vakantie staat voor de deur en dat doen we nog even met hem. Mijn vrouwtje heeft even kunnen proeven en zien wat Toyota te bieden heeft en qua prijzen en modellen (denk ik) vallen wij weer terug naar Toyota. Geweldig leuke dag gehad en afgesloten met het daar aanwezige museum van Toyota. 2 Quote
Smart Geplaatst 2 Juli, 2016 Geplaatst 2 Juli, 2016 Vanaf Oktober staat de nieuwe Toyota C HR bij alle Dealers. Is een zeg maar het antwoord van Toyota op de Niro. Is gebouwd op het Prius dus een slag groter dan de Niro. Toyota C-HR is volgens mij een 2-deurs en qua afmetingen lijkt hij mij ook veel kleiner. Wel een erg stoere bak. Ik vind 'm wel wat hebben. Quote
Wimis on Geplaatst 2 Juli, 2016 Geplaatst 2 Juli, 2016 Toyota C-HR is volgens mij een 2-deurs en qua afmetingen lijkt hij mij ook veel kleiner. Wel een erg stoere bak. Ik vind 'm wel wat hebben. 5 deurs en qua grootte wel gelijk aan de Niro Quote
Wimis on Geplaatst 2 Juli, 2016 Geplaatst 2 Juli, 2016 Net onder de zwart (contour-) lijn zie je de handgreep: 1 Quote
Derrek Geplaatst 2 Juli, 2016 Geplaatst 2 Juli, 2016 Heeft inderdaad 5 deuren. De deurgrepen van de achterdeuren van de achterdeuren zitten niet op normale plek maar bovenaan de deur. Hij is 5 mm. korter, 10 mm. smaller maar 20 mm. hoger dan de Niro...... De prijsstelling zal concurreren met de Niro. Maar het (rustigere) model en interieur van de Niro spreken mij iets meer aan. Kwestie van smaak. Quote
Wimis on Geplaatst 2 Juli, 2016 Geplaatst 2 Juli, 2016 Heeft inderdaad 5 deuren. De deurgrepen van de achterdeuren van de achterdeuren zitten niet op normale plek maar bovenaan de deur. Hij is 5 mm. korter, 10 mm. smaller maar 20 mm. hoger dan de Niro...... De prijsstelling zal concurreren met de Niro. Maar het (rustigere) model en interieur van de Niro spreken mij iets meer aan. Kwestie van smaak. Vind de Niro mooi en ja....... deze mooier! Gaat hem niet worden, ik denk vanaf prijs 27500 euro ? Is een top klasse merk Maar ook niet de 7 jaar garantie. Quote
Maotan Geplaatst 3 Juli, 2016 Geplaatst 3 Juli, 2016 Toyota CHR is gebouwd op het Prius platform dus groter dan Niro. Auris is lengte en breedte 1 cm verschil hoogte in het voordeel van Niro. Quote
Derrek Geplaatst 3 Juli, 2016 Geplaatst 3 Juli, 2016 De maten van de C-HR (Japanse site http://newsroom.toyota.co.jp/jp/detail/11223498) zijn: Lengte: 435 cm. Breedte: 179,5 cm. Hoogte: 156,5 cm. Wielbasis: 264 cm. De Niro : Lengte: 435,5 cm. Breedte: 180,5 cm. Hoogte: 154,5 cm. Wielbasis 270 cm. De Prius : Lengte: 454,0 cm. Breedte: 176 cm. Hoogte: 147 cm. Wielbasis 270 cm. De Auris : Lengte: 427,5 cm. Breedte: 167 cm. Hoogte: 151,5 cm. Wielbasis 260 cm. De Auris (5 deurs) is kleiner dan de C-HR; de Prius een stuk groter (langer). De Auris en de Prius zijn geen Cross Overs zodat deze qua model en afmetingen moeilijk te vergelijken zijn met de Niro en de C-HR. De maten van de Niro en de C-HR liggen erg dicht bij elkaar. Prijsindicatie een instaptarief van 26.495 euro (Autointernational.nl) Quote
olympus Geplaatst 6 Juli, 2016 Geplaatst 6 Juli, 2016 http://www.youtube.com/watch?v=hYqFpnfDiT0 Hier nog een aardig acceleratie en rem testje. 1 Quote
Ron Penguin Geplaatst 6 Juli, 2016 Geplaatst 6 Juli, 2016 Ken het filmpje al, maar wat ik mij afvraag is hoe het komt dat deze doortrekt tot 182 km/h (op de teller) terwijl in NL de topsnelheid 162 km/h is aangegeven. 20 km lijkt mij erg veel tellerafwijking of is het de helling af? 1 Quote
olympus Geplaatst 6 Juli, 2016 Geplaatst 6 Juli, 2016 Ja dat zou ik ook niet weten, ik vind wel dat hij al aardig getest wordt voor een auto die net 1500 km op de teller heeft. Quote
Preston Geplaatst 6 Juli, 2016 Geplaatst 6 Juli, 2016 http://www.youtube.com/watch?v=hYqFpnfDiT0 Hier nog een aardig acceleratie en rem testje. Vertaling van de tekst onder deze video. (Met Babylon) Ik heb het vermoeden dat de motor voor de EU qua snelheid van geknepen is tov Korea Kia, de versnelling . De acceleratie- en/acceleratie, sneller. Werkelijke sneller. Als je te laat bent. Kick-down wanneer het motortoerental en weerlegde, langzaam stijgt auto versnelde. Meestal zijn de rijsnelheid hoog, en zelfs een beetje whined, ten minste dezelfde snelheid. Maar, zoals van Iowa Nick & na het remmen en het accelereren is niet zoals ik keek de bestaande het tweede beeld acceleratie, weet je wel. De stroom is uitstekend. Vermogen tot de tweede rem en kant gebalanceerd. 4,355 x 1,805 1,545mm, 2700mm 1,580cc in Kia x 105-pk motor, uitgebreide 15.0kg.m GDI KAPA 1.6 output 141 pk, de Mcpherson 27.0kg.m steun/multi-link complex kilometers per liter, 16 inch inch 17.1km(18 19.5km 1,465kg bak 6 liter gewicht van de dubbele koppeling DCT 1 Quote
Derrek Geplaatst 7 Juli, 2016 Geplaatst 7 Juli, 2016 Ik zie dat de versnellingen niet op het scherm worden weergegeven, maar als ik goed hoor, dan schakelt de Niro bij maximaal optrekken 1e:0-40, 2e: 40-70, 3e: 70-115, 4e: 115-170, 5e: 170-top. Waar is versnelling 6? Overigens is 162 km/uur voor mij genoeg... Quote
Ron Penguin Geplaatst 7 Juli, 2016 Geplaatst 7 Juli, 2016 Ik zie dat de versnellingen niet op het scherm worden weergegeven, maar als ik goed hoor, dan schakelt de Niro bij maximaal optrekken 1e:0-40, 2e: 40-70, 3e: 70-115, 4e: 115-170, 5e: 170-top. Waar is versnelling 6? Overigens is 162 km/uur voor mij genoeg... Links van de digitale km teller staat de versnelling in geel S1 en loopt door tot S5. Verder denk ik dat hij op handmatig schakelen staat door de vermelding 'sport' Overigens vind ik 162 km/h ook goed hoor, daar gaat het niet om. 2 Quote
Wimis on Geplaatst 8 Juli, 2016 Geplaatst 8 Juli, 2016 -kan dat wel plaatsen hier- Morgen proefrit met de Yaris en Auris (beide Hybride) En eind deze maand nog eens met de Niro Uiteraard gaat het vrouwtje mee....... die vind automaat toch wel TOF 3 Quote
Wimis on Geplaatst 9 Juli, 2016 Geplaatst 9 Juli, 2016 even kort: Yaris deed het prima en de Auris valt af. Kooijman Vianen is ook KIA dealer en deed een goed aanbod ook voor de Niro. Kooijman zei ook: waarschijnlijk ga je je neus stoten..... van SP3 naar Yaris (stap is te groot) Vanmiddag ook even naar KIA Wolters, Marc. ik ben benieuwd! 1 Quote
Wimis on Geplaatst 9 Juli, 2016 Geplaatst 9 Juli, 2016 Hele gezellige en warme ontvangst bij KIA Wolters, Marc. Top gesprek gehad en de SP3 laten zien, die willen ze wel hebben Marc gaat nu op vakantie en na zijn vakantie nemen we nog wel even contact op. Thuis zijn we er wel over uit dat we voor de Niro FE gaan! Nu de financiën nog Apart hoe een dag eigenlijk kan lopen......... 3 Quote
vengafan Geplaatst 9 Juli, 2016 Geplaatst 9 Juli, 2016 was Joost er niet vindt dat ik bij hem meer voor elkaar krijg dan bij Marc 1 Quote
Derrek Geplaatst 9 Juli, 2016 Geplaatst 9 Juli, 2016 Was jij het niet die op de Toyota hybridedag om 9:00 uur in de andere Auris reed (met de begeleider)? Vond de Auris ook goed rijden; maar niet beter en ook niet slechter dan de Niro. Maar qua model wint de Niro het. Heb je ook al een proefrit in de Niro gemaakt? Ik heb begin augustus pas een afspraak bij mijn dealer Quote
Ron Penguin Geplaatst 9 Juli, 2016 Geplaatst 9 Juli, 2016 Ik heb nu goede ervaring met Marcel. Gelijk uitstekende deal gehad. Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk 1 Quote
Wimis on Geplaatst 9 Juli, 2016 Geplaatst 9 Juli, 2016 Ja pffffff, Marc, Marcel en Joost ?Marcel kwam er later met het bezichtigen van de SP3 bij (zitten) en noemde het lakprobleem van de achterlichten.Garantie KIA en natuurlijk klantentrekker, om te zeggen dat dit bij de achterlichten garantie modificatie valt van KIA. Daar zou KIA Werkhoven niet over beginnen tot dat ik zeg wat daarvan de bedoeling is! Dan komt de werkplaats chef met zijn mooie verhalen (langdradig) en uiteindelijk verdienen ze veel op de arbeidskosten We hebben Marc laten weten dat we daar een beetje klaar mee zijn (bij KIA Houten) Wij gaan eens rustig nadenken over de centjes, zeker niet onbelangrijk! Van de week zal er wel een keuze bekend zijn Als we de Niro doen, wordt het de Curi,....Curel, ....... euhm Fel blauwe kleur. @Derrek, aan wie? stel je deze vraag? <195 Quote
Derrek Geplaatst 9 Juli, 2016 Geplaatst 9 Juli, 2016 @Derrek, aan wie? stel je deze vraag? <195 Ik mag om 9:00-10:00 uur......... de Yaris ken ik al- gisteren- als dienstauto gekregen. De C-HR dan? @Wilnis on, ik stelde die vragen aan jou. Quote
Derrek Geplaatst 9 Juli, 2016 Geplaatst 9 Juli, 2016 Ik heb begin augustus een proefrit in de Niro gepland. Niet een uurtje, maar een hele ochtend. Geen haast, onze Rio rijdt nog prima! Eind dit jaar is ook goed. Bovendien wil ik mijn bootje kunnen trekken en ook een schuifdak. Dat kan pas bij de volgende productieserie. En als het de Niro wordt, dan een witte! Quote
Wimis on Geplaatst 9 Juli, 2016 Geplaatst 9 Juli, 2016 Was jij het niet die op de Toyota hybridedag om 9:00 uur in de andere Auris reed (met de begeleider)? Vond de Auris ook goed rijden; maar niet beter en ook niet slechter dan de Niro. Maar qua model wint de Niro het. Heb je ook al een proefrit in de Niro gemaakt? Ik heb begin augustus pas een afspraak bij mijn dealer Wel om 9:00 uur maar dan in de Rav4 (Hybride) En wel een heel kort en snel rondje Nr 1 was weg en 2e wilde niet starten........ wij waren met nr 2 t/m 5 eerder terug dan nr 1. De Auris rijdt super maar is een -val maar in een gat- auto, dus geen hoge zit auto. Ja, in Lelystad hebben we een proefrit gehad van 2 x 5 minuten in de Niro. Veels te kort en dat gaan we nog steeds een keer doen. Voorafgaand aan de koop! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.