Ron Penguin Geplaatst 22 Juni, 2016 Geplaatst 22 Juni, 2016 Is inderdaad een First Edition. Maar volgens mij echt zwart hoor. Quote
Ron Penguin Geplaatst 22 Juni, 2016 Geplaatst 22 Juni, 2016 Zie dat op de officiële website van Kia bij de Niro nu ook een trekhaak vermeld staat specifiek voor fietsendragers. Maximale kogeldruk 75 kg. Dat maakt voor mij de Niro weer interessanter. Quote
Boldonio Geplaatst 22 Juni, 2016 Geplaatst 22 Juni, 2016 Volgens mij waren er 5 Niro's (toch?) Volgens de kentekenregistratie waren er 2 grijze, 2 blauwe en 1 witte, JN-128-V = blauw (16" First Edition) JN-129-V = grijs (16" BusenessLine) JN-130-V = blauw (18" ExecutiveLine) JN-131-V = grijs (18" SportsLine) JN-132-V = wit (18" SportsLine) Die zwarte is wellicht een (donker)blauwe? Die witte wil ik....... Die modellen kloppen sowieso niet. Ik heb in de Cerulean Blue gereden. Dit was een Sportsline.. Verder heb ik ook in de grijze gezeten om naar de JBL speakers te luisteren, kortom dit was een Executive Line. Quote
Derrek Geplaatst 22 Juni, 2016 Geplaatst 22 Juni, 2016 Sorry, sorry, sorry. Ik heb het wel goed op mijn lijstje staan, maar heb bij het overtypen de JN-130-V en de JN-131-V omgedraaid.... De gegevens bij de RDW zijn: JN-128-V = blauw (16" First Edition) JN-129-V = grijs (16" BusenessLine) JN-130-V = grijs (18" ExecutiveLine) JN-131-V = blauw (18" SportsLine) JN-132-V = wit (18" SportsLine) Sorry, sorry., sorry. Quote
Derrek Geplaatst 22 Juni, 2016 Geplaatst 22 Juni, 2016 Die modellen kloppen sowieso niet. Ik heb in de Cerulean Blue gereden. Dit was een Sportsline.. Verder heb ik ook in de grijze gezeten om naar de JBL speakers te luisteren, kortom dit was een Executive Line. Je hebt dus gelijk. Quote
Derrek Geplaatst 22 Juni, 2016 Geplaatst 22 Juni, 2016 De JN-128-V staat toch echt officieel als "blauw" geregistreerd bij de RDW. Er staat echter niet welke tint blauw of onder welken naam deze door Kia in de markt gezet wordt. Daarom moet je toch echt de kleur even zelf zien bij goed daglicht. Quote
Ron Penguin Geplaatst 22 Juni, 2016 Geplaatst 22 Juni, 2016 Ik heb er in gereden, samen met mijn vrouw. Wij beide zien het toch echt als zwart. Weet dat hij bij de RDW al blauw staat.. Quote
Derrek Geplaatst 22 Juni, 2016 Geplaatst 22 Juni, 2016 Er zijn niet alleen 50 tinten grijs, maar ook 50 tinten zwart Quote
Maotan Geplaatst 22 Juni, 2016 Geplaatst 22 Juni, 2016 [quote name="Derrek" post="182826" timestamp="1466387757 In augustus eerst nog een uitgebreide proefrit maken want de eerste korte kennismaking met de Niro is ons wel goed bevallen en smaakt naar meer. Maar ga zeker in een Toyota hybride rijden om te vergelijken. Ben niet zo merken-vast. Maar vind de Niro wel veel mooier. Vanaf Oktober staat de nieuwe Toyota C HR bij alle Dealers. Is een zeg maar het antwoord van Toyota op de Niro. Is gebouwd op het Prius dus een slag groter dan de Niro. Auris heeft dezelfde buiten naten als de Niro behalve de hoogte. Prijs indicatie van de C HR zou rond de 28 liggen als hybride. Persoonlijk vindt uk de Toyota wat stoerder dan de Niro, kwa hybride techniek hebben ze inmiddels meer dan 10 jaar ervarung in hybride techniek. Quote
Wimis on Geplaatst 22 Juni, 2016 Geplaatst 22 Juni, 2016 Ik heb nu contact met KIA Houten en Ijsselstein.Zoals het er nu voor staat.... bij beide volgt nog wel een gesprek (dat heb ik zo wie zo, Marc van Wolters belooft) Inderdaad een goede proefrit is wat er moet gebeuren... RDW Lelystad was ontzettend leuk maar veels te kort! En dan is het augustus en ja, ook daar wil ik wel even neuzen Dan maar eens lekker op vakantie nadenken en genieten. Quote
Derrek Geplaatst 23 Juni, 2016 Geplaatst 23 Juni, 2016 Vanaf Oktober staat de nieuwe Toyota C HR bij alle Dealers. Is een zeg maar het antwoord van Toyota op de Niro. Is gebouwd op het Prius dus een slag groter dan de Niro. Auris heeft dezelfde buiten naten als de Niro behalve de hoogte. Prijs indicatie van de C HR zou rond de 28 liggen als hybride. Persoonlijk vindt uk de Toyota wat stoerder dan de Niro, kwa hybride techniek hebben ze inmiddels meer dan 10 jaar ervarung in hybride techniek. Smaken verschillen maar ik hou niet zo van die gewelfde modellenlijn van de CH-R waarmee Renault (Captur, Kadjar) overigens begonnen is. Is in het begin wel opvallend, maar gaat, denk ik, snel vervelen. Wel ga ik de CH-R over 2 weken juli al zien. Aan de andere kant is er bijvoorbeeld de VW-lijn waarbij het voordeel is dat die na 15 jaar er nog niet bejaard uit zien (denk aan de oude en nieuwe Touran, Golf, etc.). Kia is, na de komst van Peter Schreyer van VW/Audi aan een modellenlijn begonnen eigenlijk er tussenin. Niet opvallend, maar toch mooi, sportief en modern. De Niro vind ik ook zo’n model tussen, zeg maar, de VW Sportsvan en de Kajar in. Een model dat jaren mee zal gaan zonder te vervelen en dat trekt me wel. Maar het blijft een kwestie van smaak. Volkswagen heeft 10 jaar ervaring met DSG versnellingsbakken, maar nadat ik even in de Niro heb gereden was ik toch ook wel onder de indruk van de versnellingsbak van de Niro. Natuurlijk nog wel wat uitgebreider proefrijden ook op de snelweg. Maar tevens ga ik even proeven van een CVT bak van de Toyota hybrids. Ben benieuwd maar hoop niet dat het een “DAF-ervaring” wordt. Dat Aziaten goede auto’s kunnen maken hebben de Japanners wel bewezen en met de 7 jaar garantie en lifetime op het accupakket heb ik er wel vertrouwen in. En de Rio is me tot nu toe ook goed bevallen (op één ding na dan..) Quote
Boldonio Geplaatst 23 Juni, 2016 Geplaatst 23 Juni, 2016 Ik begrijp nog steeds niks van die kleuren. Ik heb gisteren mijn contract ondertekend, maar wil de blauwe waar Ron Penguin" de foto's van heeft geplaatst. Ik heb gekozen voor de Gravity Blue, maar twijfel nog steeds of dat hem wel is. Als hij zegt dat er maar 1 blauwe Niro in Lelystad was dan moet dat de Cerulean Blue zijn geweest, want daar hebben wij in gereden. Toch zou ik zweren dat die kleur op de foto niet de Cerulean Blue is. Twijfel, twijfel .... Quote
mika kjelld Geplaatst 23 Juni, 2016 Geplaatst 23 Juni, 2016 Morgen even met de foto's naar de dealer om er zeker van te zijn dat de kleur juist is Quote
xtra40 Geplaatst 23 Juni, 2016 Geplaatst 23 Juni, 2016 kan soms erg vertekenen de kleur op een foto of live Quote
Boldonio Geplaatst 23 Juni, 2016 Geplaatst 23 Juni, 2016 Al gedaan. Bij de dealer wisten ze het helaas ook niet zeker. Zelfs degene die me deze foto stuurde, durfde me niet met zekerheid te zeggen welke kleur deze auto was. Quote
bigwade Geplaatst 23 Juni, 2016 Topic Starter Geplaatst 23 Juni, 2016 Dit is duidelijk de echte blauwe.. Quote
bigwade Geplaatst 23 Juni, 2016 Topic Starter Geplaatst 23 Juni, 2016 BTW weer stokoude mensen, haha ! Quote
Wimis on Geplaatst 23 Juni, 2016 Geplaatst 23 Juni, 2016 Ik begrijp nog steeds niks van die kleuren. Ik heb gisteren mijn contract ondertekend, maar wil de blauwe waar Ron Penguin" de foto's van heeft geplaatst. Ik heb gekozen voor de Gravity Blue, maar twijfel nog steeds of dat hem wel is. Als hij zegt dat er maar 1 blauwe Niro in Lelystad was dan moet dat de Cerulean Blue zijn geweest, want daar hebben wij in gereden. Toch zou ik zweren dat die kleur op de foto niet de Cerulean Blue is. Twijfel, twijfel .... Bij echte twijfel neem je toch een witte ............. 1 Quote
Ron Penguin Geplaatst 23 Juni, 2016 Geplaatst 23 Juni, 2016 Mijn vrouw en ikzelf zeggen Gravity Blue in Lelystad. Maar kan de dealer niet bellen naar Kia Nederland. Neem aan dat die het kan zeggen welke kleur het is. Quote
Ron Penguin Geplaatst 23 Juni, 2016 Geplaatst 23 Juni, 2016 Bij echte twijfel neem je toch een witte ............. Ja, maar welke witte was dat ? zijn er ook 2 van .... 1 Quote
Boldonio Geplaatst 23 Juni, 2016 Geplaatst 23 Juni, 2016 Ja, maar welke witte was dat ? zijn er ook 2 van .... Haha, Toen ik in Lelystad was had ik niet verwacht dat ik hem zou kopen, dus niet echt heel serieus naar kleuren etc. gekeken. En alleen van de grijze executive een foto gemaakt . BTW. Ik weet helaas zeker dat de Cerulean Blue er was Quote
Ron Penguin Geplaatst 23 Juni, 2016 Geplaatst 23 Juni, 2016 Als dat zo is ben ik benieuwd hoe donker de Gravity Blue dan is. Als dat dan toch de 'zwarte' is waarvan het kenteken zegt dat hij blauw is, dan noem ik dat geen blauw meer, als je mij nog kan volgen Als ik jou was zou ik morgen Kia NL bellen en vragen welke kleur de JN-131-V is. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.