Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Of nog beter: gewoon blijven rijden...

Geplaatst

Nog niet achteraan geweest, en na de proefrit ook nog niet benaderd door de dealer. 

Daarnaast wil ik toch eerst een ECHTE proefrit maken en dat kan dacht ik pas in augustus.

Geplaatst

Ik heb wel via WWW de dealer (Jan v W) een eerste prijs opgave laten doen........
Wat ik toen terug kreeg.......... zakt je broek van af.

Maar, staat er in die mail, dat er nog wel gepraat moet worden omdat dit een 1e indicatie is!
Het verschil is enorm dus dat gaat hem voor mij niet worden...

Moet 'eerlijkheid halve' wel melden dat dit voor de First Edison geldt van 28.395 eurie (kaal)
En dan komt er nog wat bij ............. !

Inruilprijs lijkt redelijk maar daar neem ik geen genoegen mee, na de 4e of 5e auto van daar!

Ik denk dat ik (wij eens naar Wolters Ijsselstein gaan) voor een praatje over vervanging van een andere KIA.

Geplaatst

Radiospotjes gaan over 24.999 en een tankpas van 500 euro voor de first eition.

Wat is het nu ?

• Like 1
Geplaatst

Radiospotjes gaan over 24.999 en een tankpas van 500 euro voor de first eition.

Wat is het nu ?

Hier dus iets anders en geen radio...........

Dus totaal andere berichten en ... en...... Laat maar!

Erg warrig die KIA spotjes en sites :shit:

Geplaatst

Ben pas eind dit jaar in de markt voor een nieuwe auto en ga dan zeker met mijn Kia dealer praten over de Niro. Heb dus nog tijd.

Het gegoogel met prijzen is in de automarkt (en waar niet) vervelend maar is een goede start voor onderhandelen dat ik liever face to face doe.  

Mijn Rio rijdt nog prima dus geen haast. Haast kun je bij het kopen van een auto beter ook niet hebben.

Bovendien geen inruil, dus korting. Heb binnen 20 km drie Kia dealers waarmee ik kan onderhandelen...

Wil bovendien sowieso een auto met trekhaak.en liefst ook zonnedak of schuifdak.

Even afwachten hoe het met dergelijke opties bij de Niro zit.

En ook belangrijk, met de garantie van de batterijen.Heb begrepen dat die lifetime garantie hebben maar kan dat nergens in de voorwaarden terugvinden.

In augustus eerst nog een uitgebreide proefrit maken want de eerste korte kennismaking met de Niro is ons wel goed bevallen en smaakt naar meer.

Maar ga zeker in een Toyota hybride rijden om te vergelijken. Ben niet zo merken-vast. Maar vind de Niro wel veel mooier.

• Like 1
Geplaatst

Heb al ergens gelezen dat zonnedak/schuifdak in Nederland niet leverbaar wordt. 

En zoals eerder gemeld wil ik wel een trekhaak, maar alleen voor de fietsendrager is goed. Wil dat dus wel nagaan voor de First Edition of dat mogelijk is. 

Geplaatst

Ben ik dan de 1e van de testrijders die hem gaat kopen? Ik was erg te spreken over de testrit en de antwoorden op de vragen die ik stelde. Ik krijg tot tegenstelling van de meeste hier wel een goed bedrag terug voor mijn Kia Sportage uit 2010. Zit alleen nog steeds te twijfelen welke kleur ik zal nemen. Die Cerulean Blue was wel erg mooi, maar de meeste andere kleuren zie je nergens foto's van. Morgen ga ik waarschijnlijk mijn offerte ondertekenen :-).

• Like 2
Geplaatst

Goed bezig man :-)

Zag een leuk stukje van Bas van Putten (o.a. Autoweek) in de NRC van afgelopen weekend.

Die vond het een hele goede auto voor 60 plussers, gezien specs, prijzen, bijtelling etc.

Niks mis mee natuurlijk , maar dat viel me ook op bij de testdrives; ik was met 57 één van de jongste:-)

Geplaatst

Zou ik met mijn 54 dan toch te jong zijn  :? .

Wat betreft de inruilprijs, ben nog niet bij de dealer geweest.

@Boldonio, heb je de inruil via de tool of via de dealer gekregen in eerste instantie? En wanneer vindt de levering dan plaats?

Geplaatst

Ik voel me 18.

En daar past de Niro prima bij!

Geplaatst

En de kogel is door de kerk!

Had met dealer besproken als er iemand een Optima ex. hybrid met weinig km zocht ze mijn auto mochten aanbieden voor een voor mij - en de dealer- aanvaardbare prijs. 

Optima is prima auto maar als ruim 60plusser wil ik toch wat hoger in en uitstappen.

Afgelopen zaterdag kwam de dealer met een bod van de koper die ongezien de juiste prijs heeft geboden.

Contract is getekend maar de koper - een schipper -heeft de auto pas over een maandje nodig.

Omdat we deze week in Drente zitten ga ik eind van de week offerte tekenen voor de Niro Businessline.

Prijs in de offerte voor de Businessline in inclusief metalic en andere bijkomende (afleverkosten, lakbescherming, leges, volle tank enz) kosten, minus korting en minus tankpas in euro's : € 30,395,00  ( dus basisprijs zoals in prijslijst)

Voor de Optima een afschrijfprijs - incl. benzine -  voor 14 maanden  € 6000,00   ( 8000km mee gereden )

Levering Niro 2e helft van de maand juli

We gaan het beleven   :-)

• Like 2
Geplaatst

Gefeliciteerd!

Ik zie dat je met de aankoopprijs van € 30.395 ruim 5% korting hebt gekregen op de lijstprijs (exclusief BPM) plus daarbij de tankpas van € 500,. Totaal is dat ongeveer 7%. Begrijp ik daarbij dat de optima verder buiten deze deal om overgaat naar de nieuwe eigenaar?

Weet je al hoe lang de fabrieksgarantie is op de batterijen? Hoe was dat bij de Optima? Is dat lifetime?

Voor mij als 18+ is de hogere instap ook een wens maar daarbij zeker een automaat. Heb zakelijk ruim 15 jaar automaat gereden en dat is heerlijk. Onze Rio is een handgeschakelde auto en bekend is dat de Rio bepaald geen gevoelige koppeling heeft (integendeel) en ik verlang dan ook weer terug naar automatisch rijden. Maar wel een goede en zuinige automaat. Kia had tot nu toe alleen conventionele oneconomische automaten. Daarom eens gereden in een Volkswagen (Sportsvan) met DSG bak en die schakelde heerlijk. Hebben ze ook al 10 jaar ervaring mee.

De bak met dubbele koppeling van de Niro deed daar tijdens de korte testrit, vond ik, zeker niet voor onder. En dat is een compliment! Ik ben dus zeker ook in voor de Niro die we qua model bovendien veel sportiever vinden dan de Sportsvan en veel goedkoper (in gelijke uitvoering).Maar geen haast en ik ga zeker in augustus even met de dealer praten. En wie weet.

Geplaatst

De Optima gaat niet buiten de dealer om naar de nieuwe eigenaar. Dealer heeft Optima van mij gekocht en verkoopt deze door plus tig % aan de nieuwe eigenaar. Ook een goeie klant van deze dealer dus vel zal hem  niet over de oren getrokken zijn.  Bij de 2 deals wil  de dealer er wel iets wijzer van worden natuurlijk. :wink:  

Garantie van de batterijen moest ik bij de Optima ook ff goed uitzoeken.

Maar op de start accu zit 2 jaar garantie en bij de accu voor hybride is dat lifetime. Zowel bij de optima als bij de Niro.

Automaat van de Optima met hybrid is een juweeltje en hetzelfde gevoel heb ik tijdens het rijden van de Niro.

Ervaring met de DSG bak van VW heb ik niet.

Geplaatst

Was er nou bij die testdag ook de donkerblauwe versie (Gravity Blue) of alleen die aparte kleur blauw (Cerulean Blue)?

De Gravity Blue stond ook in Lelystad.  Ik dacht eerst dat het ook een zwarte was.   Het  is toevallig ook mijn kleurkeuze geworden.

( Het is de donkere uitvoering links op de foto van BW ) (zie blz. 2)

Geplaatst

Ik begrijp dat het vorige model Optima Hybrid een traditionele automaat met koppel omvormer had. Die schakelen over het algemeen prettig en comfortabel, maar verbruiken relatief meer brandstof. Maar het is in ieder geval wel comfortabeler dan een CVT (continu variabele transmissie) zoals in de Prius en Outlander hybride die nogal "gieren" en voor mij dan ook geen optie zijn.

Bij de nieuwe Optima Hybrid is Kia dan ook overgegaan naar een moderne en zuinigere DSG automaat (dubbele mechanisch bediende versnellingsbak met dubbele koppeling) zoals inde Niro. Die schakelt (veel) sneller en naar mijn mening ook nog comfortabeler. Als technicus vind ik dit daarnaast een mooie techniek. Maar het voornaamste t.o.v. de traditionele automaat is het mindere energieverbruik en dus minder benzineverbruik.

Geplaatst

Voor mij is de kleur van een auto het gemakkelijkste. Altijd wit of zwart. Als het een Niro wordt, is het dus een witte.

Ook in Leleystad viel ik voor de witte en daar heb ik ook in gereden.

Geplaatst

De Gravity Blue stond ook in Lelystad.  Ik dacht eerst dat het ook een zwarte was.   Het  is toevallig ook mijn kleurkeuze geworden.

Je bedoeld denk ik rechts op de foto toch, waar er 4 op staan. van links naar rechts: wit, zwart, grijs, Grafity Blue. Of is die rechtse de Cerulean Blue?

Geplaatst

Je bedoeld denk ik rechts op de foto toch, waar er 4 op staan. van links naar rechts: wit, zwart, grijs, Grafity Blue. Of is die rechtse de Cerulean Blue?

btw op de 2e foto van BW die auto met de deuren open , dat is toch ook de Gravity Blue?

Geplaatst

Je hebt volgens mij helemaal gelijk Boldonio.

Misschien heeft BW de foto's ook in RAW dan is hij in staat en miss zo vriendelijk de tinten dichterbij te trekken  :wink:

Geplaatst

Volgens mij waren er 5 Niro's (toch?)

Volgens de kentekenregistratie waren er 2 grijze, 2 blauwe en 1 witte,

JN-128-V = blauw (16" First Edition)

JN-129-V = grijs (16" BusenessLine)

JN-130-V = blauw (18" ExecutiveLine)

JN-131-V = grijs (18" SportsLine)

JN-132-V = wit (18" SportsLine)

Die zwarte is wellicht een (donker)blauwe?

Die witte wil ik.......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...