Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Na de Quasqai in Autovisie moet nu ook de Honda HR-V er in een  vergelijkingstest met de Niro er helemaal aan geloven.

Bron: Autoweek 36 7-14 september 2016

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

Vandaag 24 9 2016 (was een zaterdag)
Opa meerijden (op de achterbank van de Niro) we waren onderweg naar de verjaardag van onze Zoon3 en daarna weer terug!

Opa laten ervaren wat Adaptive CC is. Hij vond het geweldig, heel apart!

Opa ook laten ervaren wat Line Assist is? Even uitgelegd en hebben het er nog over..........!
Opa ziet dat de LA zelf stuurt en nog niet geloven heh............ :no:

Opa is veilig thuis en is bijna 82 jaar.

Volgens mij worden we nog gebeld, vanavond of morgen!
:winkiss:

• Like 3
Geplaatst

Na de Quasqai in Autovisie moet nu ook de Honda HR-V er in een  vergelijkingstest met de Niro er helemaal aan geloven.

Bron: Autoweek 36 7-14 september 2016

Nou doet u het zelf.

(Verklapt het einde). :-). :-)

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb de Niro eindelijk van dichtbij kunnen bekijken. Vind het een ontzettend nette wagen en ben al vanaf het begin geïnteresseerd in dit model. Maar nu mijn vraag: Ik rij al jaren Nissan Qasqhai naar volle tevredenheid, waarom zou ik overstappen? En ja ik heb de test in AV gelezen, maar wat zouden goede redenen zijn om over te stappen? Misschien moet ik er wel een apart topic over starten, eigenlijk hoop ik dat hier Niro bezitters zijn die zijn overgestapt van de Qashqai. Ik ga binnenkort proefrijden om te ervaren of het niet alleen een mooie auto is maar ook een auto is die fijn rijdt.

Geplaatst

Ik heb de stoelen in de Qasqhai mogen ervaren, maar die in de Niro zitten echt beter. Meer zijdelingse steun en comfortabeler. Daarnaast is het weggedrag van de Niro strakker. Wat betreft materiaalgebruik ontlopen ze elkaar niet veel. Wel meer ruimte voor de achterpassagiers en veel zuiniger natuurlijk.

Geplaatst

Ik heb laatst in Spanje voor 1 week een Nissan Qasquai automaat gehuurd en het is geen slechte auto. Maar ik heb, na een lange proefrit, besloten om voor de Niro te gaan omdat ik die onder andere prettiger vind rijden. (mijn dealer verkoopt zowel Nissan als Kia...). Zo is bij de Niro Hybride bij stilstand de motor gewoon uit (geen uitlaatgassen) en bij wegrijden hoeft hij dan niet eerst te starten (zoals ik nu in mijn Rio heb en ook in de Qasquai). Het geeft me bij de Niro een prettiger gevoel.

Het schakelen van de versnellingsbak van de Niro komt op mij ook prettiger over. Niet dat de Qasquai vervelend schakelt, maar het gevoel is totaal anders.

Verder is de Niro zeker zuiniger en dat gaat wellicht in de toekomst meer en meer tellen.

Tot slot vind ik het model van de Niro mooier, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

De beide autos ontlopen elkaar niet veel, mar het zijn de nuances die tellen voor mij in het voordeel van de Niro.

En tot slot is 7 jaar fabrieksgarantie ook een belangrijk pluspunt.

• Like 2
  • 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb net 9 dagen door Duitsland gereden, 1500 km en ben een zeer tevreden Niro rijder, de auto bevalt erg goed, blij verrast was ik dat de auto tijdens het rijden op de Cruise Control zelf bedacht dat dat stuk autobaan uitstekend elektrische gereden kon worden, je merkte dat alleen maar doordat op het dashboard het verbruik naar 0 ging en de letters EV oplichten.

De overgang naar benzine of elektrische gaat onmerkbaar.

Ik zit met mijn 1.83 m en 120 kilo uitstekend in de auto en kan een goede stuurpositie vinden.

De auto rijd ook erg comfortabel en ook bij lange stukken relaxt.

De automaat doet zijn werk uitstekend, maar ik ben dan ook de robot bak uit de Citröen gewend, en die heeft een dipje tussen de 1e en 2e versnelling, maar daar heeft de Niro geen last van, je merkt helemaal niets van het schakelen.

De navigatie doet het op het scherm uitstekend, maar de gesproken aanwijzing zit soms behoorlijk verkeerd, en volgt dan het scherm niet, het scherm heeft tot nu toe altijd gelijk.

Het verbruik is laag, de folder klopt niet maar dat weet iedereen, maar toch zit ik met 1600 km al boven de 1 : 20 en dat is voor een nieuwe auto in de kou ( het was onder 0 in Duitsland ) goed te noemen en belooft wat voor de toekomst.

Ik heb bij aflevering gelijk Michelin Cross Climat banden laten monteren en die zijn goed bevallen ze zijn stil en ook het meer verbruik ten opzichte van de standaard Michelin energy saver banden valt volgens mij mee, ik heb geen sneeuw , ijs of regen meegemaakt, dus hoe ze dan presteren weet ik niet.

Waar ik ook erg blij mee ben zijn de verwarmde stoelen en zeker het verwarmde stuur, dat heb ik toch een paar keer gebruikt, ze zijn erg snel warm en dat is heerlijk als je in een ijskoude auto stapt, alleen dit is de meerprijs voor de Bussines line al waard, heb ik het nog niet over de adaptieve CC dat erg fijn werkt, je kan het afstellen op afstand en hoe abrupt het werkt dus dat moet je even uitvogelen.

Het intelligente remsysteem  heb ik nog niet uitgeprobeerd, ik kan niemand vinden die tussen twee auto's de weg op wil lopen:-) maar dat zal ook wel goed zijn.

Lane warning werkt, het is even wennen maar het stuurt zeker in flauwe mochten mee, en dat is wel grappig.

Al met al ben ik erg blij met de auto, hij kost een berg geld maar is het in mijn ogen zeker waard, jammer dat de wegenbelasting in januari gelijk zo'n klap omhoog gaat, maar ja dat was toen ik hem kocht al bekend en ik heb hem er toch niet voor laten staan.

Ik laat het hier maar even bij anders wordt het zo'n lang verhaal en leest niemand het.

• Like 8
Geplaatst

Helemaal mee eens.

Het valt me ook op dat er veel overeenkomsten zijn met mijn ervaring met de Niro tot nu toe. Zo heb ik er ook meteen bij aflevering door de dealer Michelin (in mijn geval 18 inch) CrossCimate banden onder laten zetten (meerprijs 400,- en dat was het me dik waard gezien mijn ervaringen met deze superbanden onder mijn Kia Rio; bovendien geen extra velgen kopen en nooit meer wisselen) en hebben ook wij (goede) ervaring met de automaat van de Peugeot 107 van mijn echtgenote. Overigens is dat ook de reden dat ik absoluut op ziek was naar een moderne zuinige dsg-automaat) Verder is de navigatie beter dan in de Rio, maar minder dan de TomTom 6100 in de Peugeot.

En verder ben ik 182 cm. en 117 kg….

En ook zeer tevreden

• Like 2
Geplaatst

Leuk verhaal en allemaal bekende fijne dingen die ik ook ervaren heb.
Dat intelligente remsysteem heb ik op de Efteling P mogen ervaren en ik kan je zeggen dat die werkt :)

• Like 1
Geplaatst
1 uur geleden zei xtra40:

o mijn hemel stak er ineens een laaf over die je niet had gezien :wink:

Nee een Tesla Model S die blijkbaar plots stil stond :wink:

Geplaatst
1 minuut geleden zei Wimis on:

Nee een Tesla Model S die blijkbaar plots stil stond :wink:

ja das bijna het zelfde alleen maakt een laaf meer herrie :wink:

• Like 2
Geplaatst
21 uur geleden zei xtra40:

ja das bijna het zelfde alleen maakt een laaf meer herrie :wink:

Hehe........... asbak is vol na 10805 km dus ik ga eens praten met mijn dealer :ninja:

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Mooi verslag. Inderdaad ligt de Niro strak op de weg..
Wel bemerk ik dat de ritten met hogere snelheden zoals 130 km/u wegen het verbruik zwaar onder druk zetten. Mijn dagelijkse rit over de A58 als er geen files zijn stijgt het verbruik nu richting 1 op 15 tot 17 (kouder weer en Bridgestone winterbanden). 
Om nu voor het verbruik dan maar 100 km/u te gaan rijden ziet er ook weer zo bejaard uit :-)

• Like 1
Geplaatst
35 minuten geleden zei wimkia:

Mooi verslag. Inderdaad ligt de Niro strak op de weg..
Wel bemerk ik dat de ritten met hogere snelheden zoals 130 km/u wegen het verbruik zwaar onder druk zetten. Mijn dagelijkse rit over de A58 als er geen files zijn stijgt het verbruik nu richting 1 op 15 tot 17 (kouder weer en Bridgestone winterbanden). 
Om nu voor het verbruik dan maar 100 km/u te gaan rijden ziet er ook weer zo bejaard uit :-)

130 of 100 km/u ....... in beide gevallen kom je op je eindbestemming :santa:

• Like 2
Geplaatst

Soms zijn er van die gadgets (opties) waar je van denkt daar zal ik niet gauw voor betalen, maar als je er eenmaal van geproefd hebt, wil je niet meer anders.

In het verleden had ik dat bijvoorbeeld met CC / AC / de achteruitrij camera en de stoelverwarming.

Sinds kort zit daar nu ook de stuurverwarming en zeker de automatisch dimmende binnenspiegel bij, wat een rust geeft dat in het donker in je spiegel.

In het verleden schakelde ik mijn binnenspiegel nooit om maar nu dat automatische gaat merk ik het verschil, gewoon top.

• Like 3
Geplaatst

Ik snap alleen dat coasting guide niet:

De Niro is het eerste model waarin Kia het nieuwe Eco-DAS (Driver Assistance System) toepast, die zuinig rijden moet bevorderen. Dit systeem beschikt onder andere over een Coasting Guide en Predictive Energy Control. De eerste adviseert de bestuurder wanneer hij het gas moet loslaten en moet afremmen voor een zo zuinig mogelijk verbruik. Predictive Energy Control maakt gebruik van het navigatiesysteem en de cruise control, om actief het energieverbruik te beïnvloeden op basis van topografische veranderingen op de route vóór de auto. Zo bepaalt het systeem wanneer de batterij op het beste moment bijgeladen kan worden en op welk moment de opgeslagen energie het meest efficiënt benut kan worden. Uniek aan het systeem is dat het ook rekening houdt met hoogteverschillen.

In welk type zit dit want vanuit de gebruikerhandleiding lijkt het een speciale optie..

Geplaatst

Nu nog op geen enkele. Dit wordt meegenomen in de update die in het eerste kwartaal wordt verwacht. Dat is althans wat de dealer mij vorige week vertelde.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Geplaatst

Dat is mij ook ter oren gekomen bij de verkoop. Maar zelf dacht ik dat dit in de apple carplay update zou zitten. Weet iemand dan iets meer waar dit ECO-Das systeem in komt ?

Los in de Niro of gekoppeld aan Apple car play cq Android car ?

Voor mij is dit de eerste KIA (ben wel tevreden) maar vind het wel jammer dat er bij uitrol reclame gemaakt wordt met alles wat ie kan en meerder delen nog niet uitgerold zijn zoals:

Apple car play
Android car (wel via een omweg)
ECO-Das .

En dat uitrol verwachtingen zomaar opgeschoven worden.
Apple car play Eind 2016 en nu verplaatst naar medio 2017 :( 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...