Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi ik heb een probleem met mijn remmen van mijn picanto 1.1 ex probleem begon in februari van dit jaar een schurend geluid rechtsachter

Ik ermee naar kwikfit

Diagnose schijf en blok ijzer op ijzer

Laten repareren

In april de apk bleek dat de handrem niet goed vrij liep

Dat werd ook gemaakt

Nu gisteren weer een schurend geluid rechts achter

Aangezien ik nog 90 km mee moest rijden anwb gebeld die concludeerde dat mijn remblok weer op was dus in 4 maanden tijd een remblok versleten

Hij adviseerde me naar de garage te gaan omd de handrem en de remcilinder te laten controleren

Want die komen volgens hem soms niet helemaal vrij

Zijn er meer mensen met dit soort problemen

Geplaatst

Ik gebruik de handrem nooit. Woon in een vlak gebied.  Kan de handrem  ook niet blijven  "slepen."

Geplaatst

Heb een 2006 gehad. Regelmatig heel warme (heet/stinkend) linker achterwiel... Uiteindelijk opgelost door montage nieuwe remklauw.

Daarna 1x per jaar minimaal een revisie aan 1 van de remklauwen achter. Teer punt. Schijfremmen achter en geen gewicht.... :D Verder nooit problemen gehad afgezien van flexibel stuk van de uitlaat na 8 jaar. En ik zet de auto alleen in de versnelling weg. Handrem gebruik ik bij wegrijden op schuine stukken.

• Like 1
Geplaatst

Gert,

Remklauw of hoofdremcylinder. En ga alsjeblieft naar de dealer. KwikFit zou best goed zijn voor regulier onderhoud maar voor dit soort klachten is een dealer sneller. (Het is een massa product dus als 1 het heeft hebben het er meer) de dealer weet gelijk waar die moet kijken had je geld bespaard.

Geplaatst

zou ook nog een remslang kunnen zijn met een kanvas  breuk waardoor de olie niet terug loopt en zodoende op druk blijft

Geplaatst

De remschijf zelf al eens bekeken? Als deze een flink stuk ingesleten is, zit er een rand aan de buitenkant, waardoor de remblokken vast kunnen komen te zitten. Ook een nieuw remblok zal daar dan last van kunnen hebben.

• 1 jaar later...
Geplaatst

ik kocht een ocassion met 20.000 km picanto. na 10 maanden slepend geluid linksachter. bleek dat de handrem niet goed afgesteld was en de remsvchijven en blokken of schoenen kuis verrot waren. foutje bij de afleveerbeurt door de dealer. dus of men altijd goed af is bij de dealer,. ik heb zo mijn reserves over de afleverbeurt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...