Telstar Geplaatst 2 Juli, 2016 Geplaatst 2 Juli, 2016 Na 4 jaar met de Kia Rio te hebben gereden, met behoorlijke ontevredenheid (zie mijn eerdere berichten m.b.t. o.a. de koppeling, schokkend wegrijden/afslaan en vliegroest) heb ik afgelopen donderdag gekozen voor een splinternieuwe Suzuki Baleno. Ik heb gekozen voor de 1.2 'Dual-Jet' motor, in de uitvoering 'High Executive Smart Hybrid' en kleur 'Granite Grey Metallic'. Na een proefrit te hebben gemaakt dacht ik meteen: zo hoort een auto te rijden, heerlijk weer een probleemloze koppeling, meteen heerlijk vloeiend wegrijden zonder schokken of afslaan en een versnelling die als een mes door boter snijdt. Ik heb het 4 jaar uitgehouden met de Rio, het gevoel dat je pas je rijbewijs hebt met het wegrijden en regelmatig afslaan, wat uiteraard levensgevaarlijk kan zijn in somigge situaties en ook het rijden op lange afstanden is heel vermoeiend, werd me uiteindelijk te veel. Eerder zou ik hebben gekozen voor een Mazda (mijn eerdere auto's) 2, maar als ik kijk naar de Baleno, de binnenruimte, verbruik, luxe uitvoering o.a. Adaptive Cruise Control, achteruitrijcamera, schijfremmen rondom en Radar Brake Support. Zeker na de proefrit en de inruilprijs was de inruil zo beklonken. Moet nu nog 6 tot 8 weken wachten, maar dat maakt me niet uit, ik heb (hopelijk) iets heel moois om naar uit te kijken. 1 Quote
Wimis on Geplaatst 2 Juli, 2016 Geplaatst 2 Juli, 2016 veel plezier met de Baleno Grappig karretje hoor! Quote
ludoke Geplaatst 2 Juli, 2016 Geplaatst 2 Juli, 2016 Ik volg het forum nu sedert februari 2016 na de aankoop van mijn Cee'd 1.4 ISG 2016 en het valt me steeds meer op dat er veel problemen met de Rio zijn,als ik op het forum de garage bekijk zijn het merendeel Rio's en Venga's,opmerkelijk. En Sportage niet te vergeten. Hier in Belgie zie je meestal de Sportage en de Cee'd,de Rio en Venga zijn hier blijkbaar redelijk zeldzaam. Ben blij dat ik de Cee'd heb gekozen endat het zo blijft. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 2 Juli, 2016 Geplaatst 2 Juli, 2016 Veel plezier en veilige kilometers met de nieuwe Baleno. Quote
Toshi Geplaatst 3 Juli, 2016 Geplaatst 3 Juli, 2016 heel veel plezier met je nieuwe auto en jammer dat de Rio je zoveel ellende heeft gegeven....nog jammerder is het dat de dealer en Kia dus ook geen oplossing voor je gevonden hebben.... . kan me voorstellen dat je hem dan even niet meer wil zien.....Mijn eerste 1.1 diesel heb ik 3 jaar tot 90.000km gereden zonder echte problemen. Er was iets met het regenereren vanwege een defecte temp. sensor. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.